Goeiemiddag!
Welke geluidskaart kan ik het beste nemen? Iedereen roept namelijk iets anders.. Ik zat zelf te kijken naar een Motu UltraLite-mk3 Hybrid.. Maar dan vraag ik me af of er voor dat geld niet iets beters is?
- Nieuwe pc (quadcore, 8 gb geheugen, 2tb schijf, USB 3.0)
- Nieuwe schermen (2x 22 inch)
- Wanden isoleren
- Glorious Studio Workbench + Losse bench voor mixer
- Mixer: Behringer Eurodesk SX3242FX
- Minotoren: Mackie HR824 Mk2
- Controller: M-Audio Oxygen 61 (3rd Gen)
- Synth: Access Virus Ti2 Desktop
En ik wil in de toekomst veel met hardware werken, dus moet ik er dan op letten dat hij zoveel mogelijk in en uitgangen heeft? Lijkt me bijv. leuk om mijn channels van cubase via mijn (analoge) mixer te kunnen bedienen (dus eq en volume).. Hou van knopjes draaien
Iemand een ander idee voor een goeie audiointerface? Mijn budget ligt rond de €550,-
Alvast bedankt!
David
Enkele bedenkingen:
1/ Waarom een mixer? Als je een audio interface met meerdere ingangen gebruikt kan je alles op je PC afmixen. Bovendien vind ik Behringer nu niet bepaald een degelijk merk... Allen & Heath zou ik eerder aanraden.
Als je intern in de PC mixt zijn er genoeg controllers waarmee je "aan de knoppen kan draaien" zonder dat je een externe mixer moet gebruiken.
2/ Als je de Mackie HR824 neemt is de kans groot dat je bass traps gaat moeten plaatsen, want die dingen zijn gekend voor een stevige laagweergave. Verder zijn dit overigens prima monitoren, zeker een aanrader.
Qua audio interface is de M-Audio Profire 2626 een aanrader. Deze is wel firewire, dus dan heb je een firewire aansluiting op je PC nodig (liefst een met Texas Instruments chip). Ook Motu is zeer zeker goed.
Edit: ik zie dat je 8 GB geheugen gaat gebruiken. Dus ik veronderstel dat je Windows 7 64 bit gaat gebruiken. Kijk vooraleer je een audio interface koopt altijd zeer goed of er 64 bit drivers voor bestaan. Anders kan je hem niet gebruiken op een 64 bit systeem. De Profire 2626 bijvoorbeeld heeft 64 bit drivers.
Laatst gewijzigd:

Ook zit ik nog te twijfelen welke cpu koeler ik moet hebben. Tips?