Jij vindt het prijsverschil tussen een Core i5 en Core i7 de moeite waard? Ik vind het wat te kort door de bocht, want de vraag is wat het budget is van iemand.
Toen ik mijn computer ging samenstellen zat er €115 verschil tussen de Core i5 3470 en Core i7 3770 cpu's. Het kwam er op neer dat je voor een tikkeltje meer clocksnelheid en hyperthreading, een price premium moest betalen van zo'n 70% voor die Core i7, terwijl het in de praktijk lang niet 1 op 1 die 70% ook in prestatie winst oplevert, t.o.v. die Core i5.
Ik heb gekozen voor de Core i5 en heb die €115 gebruikt om een goede SSD te kopen.
Als je voor budget X kan kiezen tussen Core i5 + SSD of een Core i7 zonder SSD, dan ga ik ALTIJD voor de eerste optie. Ik wil niet meer zonder SSD.
Had ik geld genoeg gehad, dan had ik die Core i7 gehaald, maar dat was dus niet het geval, ik moest keuzes maken. Daarom ben ik dus van mening dat je niet zwart op wit kan stellen dat het prijsverschil tussen de Core i5 en de Core i7 de moeite waard is. Het hangt van je budget af!