Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Merken zoals: Dell, Acer, HP kan problemen opleveren voor DAW systeem.
Het heeft niet per se met het merk te maken maar met de doelgroep van het model.Merken zoals: Dell, Acer, HP kan problemen opleveren voor DAW systeem.
Enkel beide tegelijk gebruiken via ASIO is een afrader, voor de rest maakt het niet uit..Ja ik heb een focusrite saffire le staan maar dat is als je onderweg bent niet handig. Dus thuis kan ik de saffire gebruiken. Weet niet of meerdere geluidskaarten installeren problemen geeft?
Ik wil ook een laptop gaan aanschaffen voor produceren. Budget rond de 900/1000 euro (als dit te laag is hoor ik dat ook graag).
Wensen:
- SSD schijf van minimaal 256 gb
- 15 inch scherm
- 8gb of meer intern geheugen
Welke merken etc zijn aan te raden? Hoe zit het met de geluidskaart. Ik neem aan dat de standaard geluidskaart een daw niet aan kan? Zijn er interne geluidskaarten voor laptops die dit wel kunnen of moet ik gewoon een externe kaart gebruiken?
Ik werk volledig in the box en gebruik veel plugins. Ik heb voor een mac gekeken, maar dan kom ik op de macbook pro retina en ben ik rond de 1800-2000 euro kwijt.
Vet. Ook lekker jammen bij andere mensen thuis met je eigen systeempje : cool 
Enkel beide tegelijk gebruiken via ASIO is een afrader, voor de rest maakt het niet uit..
Wat is dit nou weer voor onzin? Waar baseer je dat op?
Ja, dat zei ik.Ik heb 3 geluidskaarten geinstalleerd alleen moet je maar één geluidskaart (ASIO) in je DAW selecteren en dit geeft Geen problemen.
Ervaring met ALLE modellen?Ervaring.
Ja, dat zei ik.
Ervaring met ALLE modellen?
Als je 100% keuze wil hebben moet je geen laptop kopen maar zelf een desktop samenstellen.In jouw post vond ik dat niet duidelijk dat je dat bedoeld.
En ja met Ervaring met alle genoemde fabrikanten.
Er zal misschien één type laptop serie zijn die wel vodoet maar dat kan je nooit controlleren.
meestal zijn deze laptop merken nooit voorzien van de juiste SSD of 7200rpm HD voor DAW gebruik.
Vaak is het lastig om de juiste HD te krijgen als je zelf het om laat bouwen vervalt vaak de garantie van zo'n laptop.
de interne geluidskaart kan het welIk wil ook een laptop gaan aanschaffen voor produceren.
Ik werk volledig in the box en gebruik veel plugins.
kingston v100 2e generatieIdd het is gewoon onzin, de "juiste" SSD ook, noem eens een "foute" SSD?

die zit sowieso niet in een A merk laptop
Bedankt iedereen voor de tips. Ik heb contact met soundsupplies dus even kijken wat zij kunnen bieden binnen mijn budget.
Ik vraag me wel af waarom de standaard laptops van asus of dell bijvoorbeeld vaak als ongeschikt worden bestempeld, maar ik werk al jaren met een dell desktop en dat heeft nooit problemen gegeven (inmiddels wel dat de cpu het niet aan kan, maar het is dan ook een desktop van meer dan 6 jaar oud).
"maar ik werk al jaren met een dell desktop en dat heeft nooit problemen gegeven" -> en dus...? Denk je echt dat je daar algemene conclusies uit kan trekken?
Ofwel doe je zelf heel veel research om voor weinig geld een degelijk "standaardmodel" (doelgroep: mensen met weinig eisen, internetten, documentje typen) te vinden, ofwel betaal je relatief veel meer voor een laptop die productie heeft als doel.
Of je kiest er maar eentje uit; op goed geluk (deed je dat bij je Dell desktop ook?), en wie weet is het wel een degelijke laptop, of misschien is het gewoon een stukje ellende...