PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ja ik heb een focusrite saffire le staan maar dat is als je onderweg bent niet handig. Dus thuis kan ik de saffire gebruiken. Weet niet of meerdere geluidskaarten installeren problemen geeft?

Merken zoals: Dell, Acer, HP kan problemen opleveren voor DAW systeem.
Het heeft niet per se met het merk te maken maar met de doelgroep van het model.
Aanraders zijn dus:
- Speciaal voor audio samengestelde laptops.
- Business of workstation laptops (deze laatste zijn onnodig duur door de grafische kaart erin)
Voorbeelden van business laptops:
Dell Latitude, HP Elitebook (of sommige Probooks), Lenovo T-serie, Sommige Sony modellen - maar die zijn aan 't verdwijnen, da's alles wat ik momenteel kan bedenken...

Ik wil ook een laptop gaan aanschaffen voor produceren. Budget rond de 900/1000 euro (als dit te laag is hoor ik dat ook graag).

Wensen:
- SSD schijf van minimaal 256 gb
- 15 inch scherm
- 8gb of meer intern geheugen

Welke merken etc zijn aan te raden? Hoe zit het met de geluidskaart. Ik neem aan dat de standaard geluidskaart een daw niet aan kan? Zijn er interne geluidskaarten voor laptops die dit wel kunnen of moet ik gewoon een externe kaart gebruiken?

Ik werk volledig in the box en gebruik veel plugins. Ik heb voor een mac gekeken, maar dan kom ik op de macbook pro retina en ben ik rond de 1800-2000 euro kwijt.

Ik heb laatst een asus n56 vz gekocht en daar zit een SSD van 512 gb in. Zit een i7 processor in, 8gb ram , maar een stripje van 8 erbij kun je zelf doen natuurlijk. ( zit gewoon achter een klepje, net als de SSD en de blueray rewriter (die ik wellicht nog ga vervangen voor de orignele HDD of nog een SSD ) draait als een tierelier icm de focusrite scarlett 6i6 audio interface.,
Ik heb hem voor 850 tweedehands ( 7 maanden oud via tweakers) gekocht incl. SSD/ win8 én win7 licentie Maar nieuw heb je ze voor rond de 900 , koop je er een 256 gb SSD bij voor ong. 100 euro, klaar. Ik zat eerst te twijfelen tussen een desktop en een laptop, maar al mijn projecten draaien met max 50% CPU en ik gebruik VEEL reverbs delays synths en samples. etc.

Ik weet dat ik wat inboet ten opzichte van rauwe kracht die een desktop biedt voor hetzelfde geld, maar volgens mij is het verschil in dit geval voor mij verwaarloosbaar. Het feit dat ik het hart van mijn systeem mee kan nemen is werkelijk te gek. Ik heb al muziek zitten maken in de duinen, het bos, en onder het zeilen zelfs :) Vet. Ook lekker jammen bij andere mensen thuis met je eigen systeempje : cool :)

Maar wat wou ik nou zeggen? oh ja die asus n56 serie is te gek. daar komt het op neer/. En die scarlett kaarten zijn ook erg tof. Voor in totaal 1100 euro heb je echt iets war je jaren mee vooruit kunt. Als je echter niet van plan bent je laptop me te nemen, zou ik wel een desktop overwegen.

Enkel beide tegelijk gebruiken via ASIO is een afrader, voor de rest maakt het niet uit..

Ik heb 3 geluidskaarten geinstalleerd alleen moet je maar één geluidskaart (ASIO) in je DAW selecteren en dit geeft Geen problemen.
Ik heb een: RME Babyface, NI Traktor S2 en ESI Dr. nano.

Saffire kan je voor thuis gebruiken en een bijv. ESI DR. Nano kan je voor onderweg gebruiken.
(alleen stereo out incl optische out)

Ja, dat zei ik.

Ervaring met ALLE modellen?

In jouw post vond ik dat niet duidelijk dat je dat bedoeld.

En ja met Ervaring met alle genoemde fabrikanten.

Er zal misschien één type laptop serie zijn die wel vodoet maar dat kan je nooit controlleren.
meestal zijn deze laptop merken nooit voorzien van de juiste SSD of 7200rpm HD voor DAW gebruik.
Vaak is het lastig om de juiste HD te krijgen als je zelf het om laat bouwen vervalt vaak de garantie van zo'n laptop.

In jouw post vond ik dat niet duidelijk dat je dat bedoeld.

En ja met Ervaring met alle genoemde fabrikanten.

Er zal misschien één type laptop serie zijn die wel vodoet maar dat kan je nooit controlleren.
meestal zijn deze laptop merken nooit voorzien van de juiste SSD of 7200rpm HD voor DAW gebruik.
Vaak is het lastig om de juiste HD te krijgen als je zelf het om laat bouwen vervalt vaak de garantie van zo'n laptop.
Als je 100% keuze wil hebben moet je geen laptop kopen maar zelf een desktop samenstellen.
Ok, wat is je ervaring met Latitudes, Precisions, Elitebooks? Dat zijn toch een hele hoop laptops van 2 fabrikanten die jij zo maar even als onbetrouwbaar bestempelt.
Garantie vervallen bij inbouwen is enkel bij (goedkope) consumentenmodellen - niet het soort laptop dat je wil hebben voor audio, of power user in het algemeen.

Bedankt iedereen voor de tips. Ik heb contact met soundsupplies dus even kijken wat zij kunnen bieden binnen mijn budget.

Ik vraag me wel af waarom de standaard laptops van asus of dell bijvoorbeeld vaak als ongeschikt worden bestempeld, maar ik werk al jaren met een dell desktop en dat heeft nooit problemen gegeven (inmiddels wel dat de cpu het niet aan kan, maar het is dan ook een desktop van meer dan 6 jaar oud).

Bedankt iedereen voor de tips. Ik heb contact met soundsupplies dus even kijken wat zij kunnen bieden binnen mijn budget.

Ik vraag me wel af waarom de standaard laptops van asus of dell bijvoorbeeld vaak als ongeschikt worden bestempeld, maar ik werk al jaren met een dell desktop en dat heeft nooit problemen gegeven (inmiddels wel dat de cpu het niet aan kan, maar het is dan ook een desktop van meer dan 6 jaar oud).

"maar ik werk al jaren met een dell desktop en dat heeft nooit problemen gegeven" -> en dus...? Denk je echt dat je daar algemene conclusies uit kan trekken?

Ofwel doe je zelf heel veel research om voor weinig geld een degelijk "standaardmodel" (doelgroep: mensen met weinig eisen, internetten, documentje typen) te vinden, ofwel betaal je relatief veel meer voor een laptop die productie heeft als doel.
Of je kiest er maar eentje uit; op goed geluk (deed je dat bij je Dell desktop ook?), en wie weet is het wel een degelijke laptop, of misschien is het gewoon een stukje ellende...

"maar ik werk al jaren met een dell desktop en dat heeft nooit problemen gegeven" -> en dus...? Denk je echt dat je daar algemene conclusies uit kan trekken?

Ofwel doe je zelf heel veel research om voor weinig geld een degelijk "standaardmodel" (doelgroep: mensen met weinig eisen, internetten, documentje typen) te vinden, ofwel betaal je relatief veel meer voor een laptop die productie heeft als doel.
Of je kiest er maar eentje uit; op goed geluk (deed je dat bij je Dell desktop ook?), en wie weet is het wel een degelijke laptop, of misschien is het gewoon een stukje ellende...

zullen we weer eens over iets nuttigs gaan lullen?
ik weet dat het komkommertijd is maar paginas lang elkaar afzeiken is niet echt de DSF mentaliteit

Back