PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Onzin RME is zeer betrouwbaar. Niet te vergelijken met andere merken.
Maar ik zou als jou was de 802 checken.
Als je eenmaal aan RME begint wil je geen ander merk meer.
Waar heb je gelezen dat USB niet geschikt is?
Usb2 heeft een grotere doorvoer snelheid 480 mbps dan firewire 400 mbps.

Zie ook de opmerking hierboven

De theoretisch grotere doorvoersnelheid (bandbreedte) van FW is voor jou niet relevant, je hebt geen eisen wbt veel i/o.
En dan nog is het niet direct relevant, want ik ken geen USB2 interfaces die meer I/O hebben dan de bandbreedte aankan. ;) (en ik kan niet direct een bedenken waarvoor USB2 niet genoeg is)

En dan nog is het niet direct relevant, want ik ken geen USB2 interfaces die meer I/O hebben dan de bandbreedte aankan. ;) (en ik kan niet direct een bedenken waarvoor USB2 niet genoeg is)

Die is er wel van RME een Madi interface, dan heb je USB 3.0 nodig.
Voor 196 + 198 kanalen verwekt kunnen worden
Maar die Madi geluids kaart is ook in PCie format niet PCI

Voor PCI kan je ook kijken naar de HDSP 9632 of 9652 maar die hebben geen hoofdtelefoon aansluitingen.

Je kan kan ook een RME HDSP 9632 of 9652 combineren met een presonus hp4 zodat je minimaal 2 hoofdtelefoon aansluitingen hebt.

Moest ik muziek maken met een desktop, ik zou ook voor een RME gaan. Geen USB of FW, maar PCI, vooral omdat die tweedehands zo goedkoop te vinden zijn.

Ghehe. PCI: goedkoop en obsolete... Er is geen native ondersteunig meer voor pci vanuit de chipset op het 1150 en 1155 platform. Op de meeste mobo's krijg je ze nog wel draaiend maar ik zou er niet meer aan beginnen om de reden dat ik dan honderd euro goedkoper uit ben hoor. Mijn HDSP 9652 is om die reden ook allang (goedkoop) de deur uit. Gewoon PCIe nemen.

Ghehe. PCI: goedkoop en obsolete... Er is geen native ondersteunig meer voor pci vanuit de chipset op het 1150 en 1155 platform. Op de meeste mobo's krijg je ze nog wel draaiend maar ik zou er niet meer aan beginnen om de reden dat ik dan honderd euro goedkoper uit ben hoor. Mijn HDSP 9652 is om die reden ook allang (goedkoop) de deur uit. Gewoon PCIe nemen.
Toch nog een interessante upgrade voor een iets wat oudere PC...
100 euro goedkoper? http://www.marktplaats.nl/a/audio-t...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Kostte jouw HDSP 9652 nieuw niet véél meer dan 275 euro?

Toch nog een interessante upgrade voor een iets wat oudere PC...
100 euro goedkoper? http://www.marktplaats.nl/a/audio-t...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Kostte jouw HDSP 9652 nieuw niet véél meer dan 275 euro?

Ja nee, als ik 125 euro zou kunnen besparen zou ik zeker een PCI nemen in een nieuw systeem... :D geintje natuurlijk... Hoeveel je zou kunnen besparen was duidelijk niet mijn punt..
Maar goed.
Ik kocht mijn 9652 hier op het forum 2e hands voor 250€ toen ik net een q6600 had laten bouwen (2007?). In dat licht is 175€ anno nu gewoon veel te veel lijkt mij.

ik ben de laatste tijd een beetje rond aan het snuffelen voor nieuwe spullen en nu vroeg ik me af. Ik heb als geluidskaart een Desktop Konnekt 6 en een set tapco S8 speakers. Deze geluidkaarten zijn al ff in omloop. De geluidskaarten die nu op de markt zijn, zijn die qua sound beter die in dezelfde prijsklasse zitten of hoe moet ik dat zien? of maakt dat niet zoveel verschil ?

Huidige systeem is enigszins aan vervanging toe...
specs
Intel Core 2 Quad Q8200 2.33GHz, 1333MHz,S775, Box
MSI P45 NEO-F, S775, P45, 4xDDR2, ATX
2x WD Caviar Blue 640GB, 7200rpm, 16MB, SATA2
2x Kingston ValueRam 2GB DDR2 800MHz C6
Antec Sonata III Piano Black Quiet Midi Tower,500W

Maar wat moet ik vervangen? Wil wel over naar Win7 of 8... Hoeveel "winst" behaal ik met een i3 processor tov de huidige?
Kan ik niet gewoon een gaming PC op de kop tikken voor een mooi prijsje? Maar welke processor zorgt voor een duidelijke verbetering... Ik hoef dus echt niet het nieuwste van het nieuwste...

Ik draai ook niet zo heel veel zware plugs daar ik hardware gebruik... maar soms loopt mijn CPU usage hard op, zeker met de wat nieuwere vsti's en bouncen heb ik niet altijd zin in...

Draai nu nog XP en ben bang dat straks de meest nieuwe vst of vsti's minimaal windows 7 vragen als vereiste.

Een gaming pc zou ik je niet aanraden.
Dan betaal je meestal veel geld voor de grafische kaart.
Voor een DAW systeem is een passief gekoelde grafische kaart voldoende.
Zelf zou ik voor een Windows 7 systeem gaan.

Je kan ook informeren bij Soundsupplies.nl
tel. 010-265 73 52
Zij leveren diverse DAW systemen, towers en 19inch en ook laptops.
Deze systemen zijn erg stil wat belangrijk is mocht je zang of spraak willen opnemen.
Dan weet je ook zeker dat het goed draait zonder dat je gaat uitzoeken welk moederbord of CPU je wilt nemen.
Een standaard pc kopen zoals een Dell of Acer kan hoop elende voorzaken.

Huidige systeem is enigszins aan vervanging toe...
specs
Intel Core 2 Quad Q8200 2.33GHz, 1333MHz,S775, Box
MSI P45 NEO-F, S775, P45, 4xDDR2, ATX
2x WD Caviar Blue 640GB, 7200rpm, 16MB, SATA2
2x Kingston ValueRam 2GB DDR2 800MHz C6
Antec Sonata III Piano Black Quiet Midi Tower,500W
[..]

Ik heb geen idee hoe oud alle onderdelen zijn van je computer, maar mocht dit allemaal gekocht zijn als één set, dan heb ik het volgende advies: ga volledig voor nieuw, ga niet "upgraden" want je hebt toch vrijwel alles nieuw nodig.

Ik heb even snel drie configuraties bedacht, met een verschillend prijskaartje, ik weet niet wat je budget is dus vandaar. De verschillen tussen de configuraties zit 'm in de gekozen CPU, hoeveelheid geheugen en behuizing. De goedkoopste configuratie is al een behoorlijke upgrade van wat je nu hebt, maar vanzelfsprekend zal dit verschil nog groter worden met de duurdere configuraties.

In alle gevallen zit er een 256GB SSD in, mijn inziens kan een SSD niet ontbreken in een nieuwe computer. Je zou je oude harddisk kunnen gebruiken voor storage (projecten, muziek, films, foto's.. etc..). Bedenk wel dat moderne harddisks van bijvoorbeeld 3TB wel een stukje sneller zijn (en wellicht ook stiller) dan je huidige harddisk.

http://tweakers.net/gallery/15540#tab:wenslijst

Ik heb geen idee hoe oud alle onderdelen zijn van je computer, maar mocht dit allemaal gekocht zijn als één set, dan heb ik het volgende advies: ga volledig voor nieuw, ga niet "upgraden" want je hebt toch vrijwel alles nieuw nodig.

Ik heb even snel drie configuraties bedacht, met een verschillend prijskaartje, ik weet niet wat je budget is dus vandaar. De verschillen tussen de configuraties zit 'm in de gekozen CPU, hoeveelheid geheugen en behuizing. De goedkoopste configuratie is al een behoorlijke upgrade van wat je nu hebt, maar vanzelfsprekend zal dit verschil nog groter worden met de duurdere configuraties.

In alle gevallen zit er een 256GB SSD in, mijn inziens kan een SSD niet ontbreken in een nieuwe computer. Je zou je oude harddisk kunnen gebruiken voor storage (projecten, muziek, films, foto's.. etc..). Bedenk wel dat moderne harddisks van bijvoorbeeld 3TB wel een stukje sneller zijn (en wellicht ook stiller) dan je huidige harddisk.

http://tweakers.net/gallery/15540#tab:wenslijst

Ik zie geen CPU cooler in je lijst staan en geen grafischekaart.

Ik zie geen CPU cooler in je lijst staan en geen grafischekaart.

CPU cooler ben ik vergeten, ga ik toevoegen, thanks! Grafische kaart is absoluut geen must, ik heb al geruime tijd geen dedicated videokaart en heb geen enkele probleem. Ok, ik kan City Skylines niet spelen, dat is wel weer jammer. ;)

Back