turtel
ELECTRIC
dat bedoel ik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
1)Ze kunnen allemaal kapot (vaak binnen de eerste 3 maanden of 1 maand nadat de garantie is afgelopen)
Je geeft niet aan wat voor geluidskaart je wil gaan gebruiken.
In ieder geval wil ik je een aantal dingen aanraden:
Zorg dat er voor de belangrijkste processen apparte kaarten en geheugen aanwezig zijn. Dus 'losse' grafische kaart en geluidskaart. Dit scheelt enorm op het gebruik van het centrale geheugen en de processor.
Punt twee: Probeer een zo stevig mogelijke configuratie van een pc te krijgen die je budget toelaat. Ik ben van mening dat die E2140 voor 550 euro erg aan de prijzige kant is als je dat vergelijkt met de prijsvechtende pc-boeren.
Ter illustratie 2 pcboeren uit mijn buurt, check ff hun systeemprijzen. Ik wil wedden dat er bij jou in de buurt ook wel een vergelijkbare pcboer zit.
http://www.sallandautomatisering.nl/
Salland Gamesysteem Bronze December 2007, E6750, €630 ex windows
http://www.comflex.nl/
Intel CORE-2 DUO E6320 GF8600GT 2048mb 500gb, € 599.00
Veel succes!

Hey Milano,
Als je een pc koopt met zogenaamd shared videomemory, onboard VGA en onboard sound, dan wil dat zeggen dat er chips op het moederbord zitten die deze taken uitvoeren. Echter voor echte rekenkracht en geheugen moeten zij aanspraak maken op het centrale geheugen en de hoofdprocessor. Bij een apparte grafische kaart zit het geheugen voor video en de grafische processor op die kaart, Daarmee ontlast je de hoofdprocessor en geheugen van hun taken. Met onboard sound is het niet veel anders. Onboard oplossingen zorgen dus bij zware applicaties, zoals gaming, videobewerking en audiobewerking altijd voor extra belasting van je systeem. Daarom is het handig om te investeren in hardware die daarop is toegerust. Als je niet veel games speelt op je pc, volstaat een eenvoudige Nvidia of ati kaart prima.
Ook is het handig, met het oog op het gebruik in je "studio", te letten op geluidsproductie van het systeem zelf. Neem een stille kast, een zo stil mogelijke processorkoeler als je budget toelaat en neem ook als het even kan een passief gekoelde grafische kaart. Doordat de fans op deze kaarten van beperkte omvang zijn moeten ze met een hogere snelheid roteren om de warmte af te koelen, met alle herrie van dien.
Ik heb ff gegoogled op die specs, vandaar dat ik wist welke processor in die Acer zit.
Een merkpc is vaak duurder dan een merkloos systeem. Dit wil niet zeggen dat er in het merkloze systeem geen A-componenten kunnen zitten!
succes!
Daan, Bedankt kerel voor de moeite en de reactie's, waardeer het enorm...
Notities gemaakt. Dit gaat allemaal meetellen bij het samenstellen van de pc.
Milano
Zoals ik hierboven in een van mijn eerdere posts al meldde ben ik dus bezig met dus zorgvuldige afweging over de zo gewenste configuratie voor mijn DAW-systeem.
Ik heb een paar maanden terug via een forumlid een Audiophile 192 gekocht.
Hier omheen hoop ik begin januari het volgende systeem te bouwen:
Intel Core 2 Duo 6750 (2x 2.60 Ghz, 1333 mhz FSB, 4 MB L2 cache) met standaard koeler?
Gigabyte DS3R moederbord op basis van intel P35 chipset (ook 1333 mhz FSB)
2x samsung spinpiont T166 320gb
2x 1 gb dualchannel werkgeheugen PC6400 (800Mhz) (merk nog niet nader bepaald, liefst zo min mogelijk latency)
Geforce 8600GT silent 256 MB (MSI, Asus of Gigabyte, geen voorkeur)
DVD-brander (waarschijnlijk een NEC)
DVD-speler (waarschijnlijk samsung)
Antex NKS6580 miditower met 430W voeding (standaard erbij)
Draaiend op XP home SP2 dat ik erbij aanschaf.
Bij de audiophile zit wat OEM software o.a. Ableton live lite en een uitgeklede versie van Reason. Dit zal dan mijn startpunt zijn in de wereld van (o.a.) softsynths en het werken met een DAW.
Hebben jullie nog tips? of andere op of aanmerkingen die ik persé moet weten? Misschien zelfs redenen om de bovenstaande config te heroverwegen? Laat het me weten, sta uiteraard open voor bruikbare suggesties. Misschien zijn er enkelen onder jullie die een vergelijkbare config hebben draaien? Laat me even weten hoe het een en ander bevalt.
Groeten,
Daan

Kom er toch niet echt uit
Wat gaat deze samenstelling jou kosten?
Ik heb op tweakers het volgende advies gekregen:
Intel Q6600
Gigabyte GA-P35-DS3R
2Gb DDR2 PC2-6400 x 2
Samsung Spinpoint T166 500Gb HDD
nVidia 7100GS
Dit in combinatie met een (waarschijnlijk) M-audio geluidskaart, Axiom midi en erg veel softsynths...
Wat vind je ervan?
Ik weet nog steeds niet hoe het samenstellen in elkaar zit...Zit hier dan ook een behuizing bij of moet ik die appart kopen?
Kun je mij aub een goede 19 inch scherm adviseren?
Als je onder XP blijft draaien heeft het weinig zin om 4 GB intern te gebruiken. XP herkent bij mijn beste weten niet meer dan 3 GB.
Ik heb onlangs een nieuwe PC besteld voor 1200,- en daar zaten een Q6600, 2 GB intern (wel snelste geheugen), een stille kast en stille voeding, 3 schijven (250 systeem; 2x 500 data/projecten), Asus videokaart 256 Mb en een workstation mobo voor stabiliteit en veel slots.
Kan niet wachten tot die er is..........
En ja, ik blijf ook onder XP werken, zeker tot Vista met minimaal één service pack uitkomt. Ik lees VEEL te veel horrorstories over Vista.