Hey Jongens,
Aller eerste beste wensen voor het Nieuwejaar!
Intel Q6600
Gigabyte GA-P35-DS3R
2Gb DDR2 PC2-6400 x 2
Samsung Spinpoint T166 500Gb HDD
nVidia 7100GS ( serie 8000 misschien beter)
Nou kreeg ik een antwoord van Salland (Die ik heb gemaild omdat Daan79 daar goede ervaringen heeft).
Zie hier bericht:
De configuratie die u noemt is een zeer goede keuze, op het gebied van producen heb ik geen ervaring en kan ik u niet aangeven wat goed is.
Ik kan wel aangeven dat M-audio zeer goed geluid produceert en dat de Intel Q6600 zeer snel is voor dit soort doeleinden.
De 8000 serie van Nvidia is een betere keuze, maar aangezien het niet bedoelt is voor games maakt dit heel weinig uit.
Het volgende geheugen is een goede keuze bij dit systeem:
http://www.naarsa.nl/?pid=38486
Met vriendelijke groet,
Salland Automatisering
---
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1251210/0 Interessante info.
Na ik dit gelezen heb kwam ik tot de conclusie dat ik graag 2 Hardeschijven wil.
2 Harde Schijven Beide met een snelheid van minstens 7200rpm
-De eerste (kleinere) harde schijf moet dan dienen om je besturingssysteem,
je DAW-software, en al je plugins op te installeren. De tweede (grote) harde schijf
dient dan om je sample-libraries, de data van je plugins, de audio-bestanden van je opnames, je nummers, enz...
op op te slaan. De voornaamste reden voor het gebruikt van 2 harde schijven ligt in het feit dat er bij
het opnemen of afspelen van je nummers niet enkel de software waarmee je werkt word gelezen van je HD,
maar ook de audio.
Nou mijn vraag:
Ik wil graag minstens 2 Gig geheugen hebben is dit een goede, die Salland adviseerde? (Voor producties dan)
Het is wel verstandig om meerdere sloten te hebben voor upgrades ed.. kan ik dit met de samenstelling van de Pc hierboven ook?? hebben deze wel genoeg sloten? (Het hoefen er van mij ook geen 10 te zijn maar 3 ofzo lijkt me wel handig. Ik heb nu bijvoorbeeld mijn USB ook ge-upgrade met een 2.0 PCI Card.
"Losse" GeluidsKaart zoals
Daan79 aangaf vond ik een zeer handige tip dit wil ik graag ook meenemen om deze pc samen te stellen.
Hoe en wat hierin?
Moet ik dit gewoon aangeven bij het samenstellen of wanneer ik dit in elkaar wil laten zetten door een Shop?? heb ik hier dan extra componenten nodig??
Het lijkt wel hoe meer ik lees des te meer verwarring en twijfel er is.
Graag wil ik weten wat mijn PC wordt in de samenstelling zodat ik dit EINDELIJK kan laten doen! Elke dag dat ik wacht lijkt wel een eeuw.
Intel Q6600 (100% Zeker van)
Gigabyte GA-P35-DS3R (60% Zeker van)
2Gb DDR2 PC2-6400 x 2 (Salland's Advies beter?)
Samsung Spinpoint T166 500Gb HDD (100% Zeker van) Hoe moet het dus hier met 2 schijfen Zoals in mijn vraag hierboven
nVidia 7100GS ( serie 8000 misschien beter) Niet voor gaming dus niet echt van belang!
Geluidskaart van M-Audio type ben er nog niet uit.
19 inch scherm die mooi bij de pc aansluit.
Alvast

voor de reacties en ik hoop dat ik dat duidelijk ben geweest in mijn verhaal en dat het niet al te warrig overkomt.
grtz,
Milano