daan79
Akai Force gebruiker, wil meer modular
Ik heb zelf ook lang gewacht op de E8XXX serie, maar die is op dit moment zelfs nog erg slecht leverbaar. Die Q6600 val je geen buil aan.
Die snelheidswinst van de Raptor bij opstart is niet iets wat de meerwaarde én meerprijs(!) rechtvaardigd. Er zullen altijd gebruikers zijn die zweren bij 10K RPM. Ik zweer bij een stil systeem, zeker binnen een studio. Dus:
Stille kast( heb je al in 't vizier)
Grote casefans (liefst 120mm)
Zoveel mogelijk passief gekoelde hardware zoals videokaart en moederbordchipset (De P5K Pro is passief gekoeld).
De P5K Pro heeft net als de meeste andere Asusborden ook de mogelijkheid om je Case en CPU-fan(s) in te stellen op stilte (via aansluitingen op het bord en instellingen in de BIOS). Ook met die instelling houd je systeem het cool genoeg
is mijn ervaring.
Die "Kit of two" heeft te maken met het DualChannel principe. Hierbij dienen de modules zo identiek mogelijk te zijn (dus bij voorkeur van dezelfde productiebatch). Daarom worden ze ook in paren verkocht. Opzich is het logisch dat je je hier vergiste, daar de prijzen van de modules drastisch lager zijn dan zeg een 1,5 jaar terug.
Dit heeft mede te maken met de enorme voorraden geheugenchips van de fabrikanten welke ze ivm de introductie van Vista hadden aangelegd om in de grote vraag te voorzien. Nu iedereen de kat uit de boom kijkt met die geheugenslokop, blijven ze met een flink overschot in hun maag zitten... Got to love those guys from Redmond
Die snelheidswinst van de Raptor bij opstart is niet iets wat de meerwaarde én meerprijs(!) rechtvaardigd. Er zullen altijd gebruikers zijn die zweren bij 10K RPM. Ik zweer bij een stil systeem, zeker binnen een studio. Dus:
Stille kast( heb je al in 't vizier)
Grote casefans (liefst 120mm)
Zoveel mogelijk passief gekoelde hardware zoals videokaart en moederbordchipset (De P5K Pro is passief gekoeld).
De P5K Pro heeft net als de meeste andere Asusborden ook de mogelijkheid om je Case en CPU-fan(s) in te stellen op stilte (via aansluitingen op het bord en instellingen in de BIOS). Ook met die instelling houd je systeem het cool genoeg
is mijn ervaring.Die "Kit of two" heeft te maken met het DualChannel principe. Hierbij dienen de modules zo identiek mogelijk te zijn (dus bij voorkeur van dezelfde productiebatch). Daarom worden ze ook in paren verkocht. Opzich is het logisch dat je je hier vergiste, daar de prijzen van de modules drastisch lager zijn dan zeg een 1,5 jaar terug.
Dit heeft mede te maken met de enorme voorraden geheugenchips van de fabrikanten welke ze ivm de introductie van Vista hadden aangelegd om in de grote vraag te voorzien. Nu iedereen de kat uit de boom kijkt met die geheugenslokop, blijven ze met een flink overschot in hun maag zitten... Got to love those guys from Redmond