PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ik heb al een pc staan : 3,2 ghz pentuim 4 hyperthreating met 2 gig aan werk geheugen.Wat ik zou willen weten is wat voor soort type moederbord met processor.
Daarmee moet het kunnen.

Inderdaad ;)

Tenzij je veel tracks met veel plugins (fx of samples) wilt gebruiken, dan wordt het lastiger.

Nieuwe systeem for music (cubase/vstplugins/etc..) :

* Processor: Intel Pentium Dual-Core E2160 (1.80GHz)
* Bussnelheid: 800MHz
* L2 cache: 1MB
* Geheugen: 2GB DDR2
* Harddisk: 750GB
* Microsoft Windows XP Professional

Wel tedoen?

EDIT : aah foutje foutje, kan iemand hem verplaatsen naar PC..

Laatst gewijzigd:
Als je NU een PC moest bouwen voor muziek. Met welk moederbord zou je dan beginnen?

Asus (bv p5k) met intel chipset icm met een intel quadcore processor (of de nieuwere dualcores, e8400 ofzo). Zeker weten!

Laatst gewijzigd:
De P5K Pro van Asus. Heb 'm ook in mijn pc, FireWire, RAID en meer dan voldoende USB 2.0 poorten. Voordeel is ook dat je met daarvoor geschikte casefans en je systeem erg stil kunt laten koelen (wordt gereguleerd via BIOS).

ASUS P5K-E WIFI-AP bijv. Kan je alle kanten mee op. Nog iets uitgebreider dan de Pro.

Dacht ik dus ook, maar was even benieuwd naar andere mogelijkheden.

Laatst gewijzigd:
Gigabyte maakt ook goede P35 mobo's. Maar Asus heeft gewoon een erg goede naam wat betreft stabiliteit...

Maar Asus heeft gewoon een erg goede naam wat betreft stabiliteit...

Ha, ik heb nog een via kt600 van Asus, die werkelijk alles heeft overleefd. Eerst firewire audio, toen toch usb, eindeloos veel ram-configuraties, 4 cd/cvd writers, kortsluiting in de voeding (incl. rook uit de kast...), crashende videokaart, en zelfs mijn vandalistische ex-vriendin...

:D

En toch windows in 5 jaar tijd maar 2x opnieuw geinstalleerd.

Ha, ik heb nog een via kt600 van Asus, die werkelijk alles heeft overleefd... ...zelfs mijn vandalistische ex-vriendin...
:D

Dan had ze zeker geen verstand van pc's ;) Ik zou het wel weten als ik een pc moest slopen.... koeler van de proc af en zwaar gaan overklokken :D

melt baby melt!

PCI Soundcard compatibility issues

PCI Soundcard compatibility issues

weet niet of de link al is langsgekomen, maar ik vond dit artikel uit sos over oude pci-kaarten in nieuwe pc's wel handig
(moet nu alleen nog zelf even chekken of mijn oude geluidskaart nog wel op mijn nieuwe moederboard past)

echo audiofire 2 icm soundcraft compact 4

echo audiofire 2 icm soundcraft compact 4

Hee daar,

Vanwege mijn verhuizing naar Hong Kong ga ik m'n gammele desktop ghetto bak vervangen door een modern laptopje (waarsch. lenovo thinkpad t61p die ik voor een zacht prijsje kan krijgen..). Nu ben ik op zoek naar een externe geluidskaart.

Ik zit te denken aan een Echo Audiofire 2 danwel een Echo Audiofire 4 (zelfde specs op gebied van "audio performance" voorzover ik kan zien in de handleiding). Nou zitten alle extra's die de audiofire 4 biedt boven de audiofire 2 (zoals mic ingangen, gitaar ingangen), ook in het soundcraft compact 4 mixertje dat ik reeds in mijn bezit heb. Om kosten te besparen en vooral omdat de soundcraft allerlei handige (tastbare) knopjes heeft wil ik deze mixer blijven gebruiken.

Ik zou, als ik voor de Audiofire 2 zou gaan, de analoge outputs van de Audiofire 2 naar de "playback in" van m'n mixer sturen en de "rec out" van m'n mixer naar de line inputs van de Audiofire 2 sturen. Mics, gitaren en monitor boxen zou ik dan in de mixer steken natuurlijk.

Nu is mijn vraag: Zou ik er in geluidskwaliteit op achteruit gaan (en dus de kwaliteit van de geluidskaart niet optimaal benutten, wat ik niet zou kunnen uitstaan..:frons:) als ik de Echo Audiofire 2 in combinatie met m'n soundcraft mixer gebruik i.p.v. de Echo Audiofire 4 in z'n eentje (waar ik dus rechtstreeks mics, line in, monitor out e.d. in kan steken)?

Groet,

Matoi

Nu is mijn vraag: Zou ik er in geluidskwaliteit op achteruit gaan (en dus de kwaliteit van de geluidskaart niet optimaal benutten, wat ik niet zou kunnen uitstaan..:frons:) als ik de Echo Audiofire 2 in combinatie met m'n soundcraft mixer gebruik i.p.v. de Echo Audiofire 4 in z'n eentje (waar ik dus rechtstreeks mics, line in, monitor out e.d. in kan steken)?

Wel, dit vroeg ik me ook af, of de toevoeging van een laptop op zo'n manier iets aan geluidskwaliteit doet. En wat is de beste combinatie van (analoge) mixer en geluidskaart? Alles in mixert, mixert-out naar interface en deze terug naar een kanaal in de mixert voor de monitors of monitors op de interface of...:erm:.
(stel een eenvoudig analoog mengpaneel en een audiofire 2 of 4).

Wel, dit vroeg ik me ook af, of de toevoeging van een laptop op zo'n manier iets aan geluidskwaliteit doet. En wat is de beste combinatie van (analoge) mixer en geluidskaart? Alles in mixert, mixert-out naar interface en deze terug naar een kanaal in de mixert voor de monitors of monitors op de interface of...:erm:.
(stel een eenvoudig analoog mengpaneel en een audiofire 2 of 4).

er is geen beste manier/combinatie
het is gewoon wat jij het handigst vind werken

Gigabyte maakt ook goede P35 mobo's. Maar Asus heeft gewoon een erg goede naam wat betreft stabiliteit...

Ik heb zelf de Gigabyte GA-P35-DS3 en ik kan ben er heel blij mee. Heb in een half jaar tijd nog geen één vastloper gehad, nooit performance problemen of onstabiliteit. Heb 'm in combinatie met een Q6600 en 2x 1GB DDR PC6400 CL4 RAM van Corsair.

Probleem is dat ik nu alweer zin heb om mijn computer te upgraden/vervangen.. zeg me aub dat ik dat niet moet doen!!! (zonde van het geld, het is nog steeds een snelheidsmonster!!) :D

en dan? Je Q6600 proberen op een tweedehands markt proberen te slijten terwijl de nieuwwaarde van deze Quad in het afgelopen jaar met 100 euro gedaald is? Computers blijven een slechte investering, Mac's houden hun waarde beter vast (check maar eens de mac-sectie op MP)... Nee upgraden zou erg onverstandig zijn, tenzij je het beschouwt als hobby natulk ;)

Daarnaast is upgraden naar een andere quad nu toch nog steeds het kopen van twee aan elkaar gelaste dualcores, de "native" quad's moeten nog worden ontwikkeld.

Ik zou nu (heb ook sinds een paar maand een E6750 systeem) eerder gaan voor een meer midrange geluidskaart, plugin kaarten zoals die van UAD of Powercore, of gewoon weg meer hard/software synths... maar da's persoonlijk...

Ik ben op zoek naar een hoge kwaliteits geluidskaart, zo simpel mogelijk. Hoeft geen midi/adat/sync gedoe op of in.
Enige wat ik zoek is stereo in en stereo uit. Gebruik is oa mastering.
Liefste pci, anders FW of usb.

Professionele PCI/PCI-e geluidskaart?

Professionele PCI/PCI-e geluidskaart?

Hoi,

ik zoek een professionele PCI of PCI-e geluidskaart met minimaal 8 analoge outputs en 4 analoge inputs.

OF
ADAT out en 4 analoge inputs.

ideetjes?

budget 400-500

Laatst gewijzigd:
Back