ProtoHuman
Gepokt en gemazeld
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Heb net afscheid moeten nemen van 'mijn' Edirol FA-101. Met deze kaart had ik gemiddeld 33ms latency. Veel te hoog om natuurlijk te kunnen spelen.
Goede vraag. Hier op het forum nog geen sluitend antwoord gevonden. Dus ik hoop van harte dat iemand hierop kan antwoorden
Heb net afscheid moeten nemen van 'mijn' Edirol FA-101. Met deze kaart had ik gemiddeld 33ms latency. Veel te hoog om natuurlijk te kunnen spelen.
Bij KeyMusic konden ze me geen interface aanraden die de latency zou doen dalen. Ideaal zou zijn 10ms of minder. Iemand?
Mijn systeemspecs: QuadCore 2.4Ghz - 3GB RAM - Vista
Greetz
Yvez
Hoe weet jij die precieze latency van die kaart. Ik heb die namelijk ook maar ik heb 5 mogelijke buffers van min - max die ik kan instellen. Niet exact hoeveel ms latency.

Ook ik ben op zoek...
Ik heb een PC (laptop) met Windows XP. Met die PC wil ik gaan afmixen, ik ga (tot nu toe nog) niets opnemen, dat doe ik met een multitracker, die sporen kan ik zo via USB in de PC zetten. Nu heb ik altijd op de multitracker afgemixed en het zo hop in de PC gezet en klaar. Maar het is veel handiger nu ik Ableton Live heb om het afmixen in de PC te doen. En nu komt het. Ik kan natuurlijk niet zomaar afmixen via de koptelefooningang van mijn Laptop, ik heb immers mooie KRK monitoren.
Nu heb ik gelezen o.a. hier in dit draadje en elders op het forum dat er externe geluidskaarten bestaan (USB is het makkelijkst denk ik). Aangezien ik nog even niets opneem direct naar de computer maar het nu wel wil afluisteren is het misschien verstandig er eentje aan te schaffen. Of heb ik dan heel iets anders nodig.
Graag hoor ik wat feedback van de geleerden onder ons over wat aan te schaffen.

Ik ga binnenkort ook weer een nieuwe pc kopen
De computers van teach music zien er ok uit maar misschien kennen jullie nog meer goede websites?

Hoi,
Ik speel zowat met wat vst's en sequencerprogjes.
Verder heb ik een Nord MM en een Novation Nova.
M'n huidige pc (laptop) is een Toshiba 1.7GHz.
Deze wordt nu in beslag genomen door vrouwlief.
Ik wil voor weinig geld een desktopje samenstellen
voor evt. Reason en/of Ableton Live.
Het is louter voor mijn plezier, wat lawaai maken en
spelen met klanken, nooit meer dan 8 sporen op mijn huidige PC,
dus het hoeft geen super-bak te zijn.
Wat raden jullie mij aan qua processor (AMD of Intel).
Ik weet dat ik 2 harde schijven ga gebruiken en een passief
gekoelde grafische kaart.
De rest is een groot vraagteken
Oh ja, budget is 500 à 600 euro.
Alle info/tips zijn welkom.
Jim
Worden er tegenwoordig nog (goede) moederborden gemaakt waar je een stuk of 3 of 4 PCI kaarten in kunt stoppen?
voor zo'n 500 tot 600 euro kan je wel wat leuks krijgen. Wat wel even handig is om te weten, moet er ook een monitor, toetsenbord, muis bij voor dat bedrag, of heb je die al?
Worden er tegenwoordig nog (goede) moederborden gemaakt waar je een stuk of 3 of 4 PCI kaarten in kunt stoppen?