PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ik kan nu een 1.8 processor met 2,5 gb werkgeheugen, 10.4 OSX Tiger en airport overnemen van een vriend van mij voor 500 E.

Is dit wat en is er nog een mogelijkheid om de processor en/of het werkgeheugen verder uit te breidden?

Heeft de firewire kaart nog invloed op de latency en ASIO buffer die een geluidskaart heeft? Met andere woorden, kan een betere firewire kaart zorgen voor lagere latency?

Goede vraag. Hier op het forum nog geen sluitend antwoord gevonden. Dus ik hoop van harte dat iemand hierop kan antwoorden

Heb net afscheid moeten nemen van 'mijn' Edirol FA-101. Met deze kaart had ik gemiddeld 33ms latency. Veel te hoog om natuurlijk te kunnen spelen.
Bij KeyMusic konden ze me geen interface aanraden die de latency zou doen dalen. Ideaal zou zijn 10ms of minder. Iemand?

Mijn systeemspecs: QuadCore 2.4Ghz - 3GB RAM - Vista

Greetz
Yvez

Heb net afscheid moeten nemen van 'mijn' Edirol FA-101. Met deze kaart had ik gemiddeld 33ms latency. Veel te hoog om natuurlijk te kunnen spelen.

Hoe weet jij die precieze latency van die kaart. Ik heb die namelijk ook maar ik heb 5 mogelijke buffers van min - max die ik kan instellen. Niet exact hoeveel ms latency.

Goede vraag. Hier op het forum nog geen sluitend antwoord gevonden. Dus ik hoop van harte dat iemand hierop kan antwoorden

Bij KeyMusic konden ze me geen interface aanraden die de latency zou doen dalen. Ideaal zou zijn 10ms of minder. Iemand?

Mijn systeemspecs: QuadCore 2.4Ghz - 3GB RAM - Vista

Greetz
Yvez

Moeilijk. Wat ik iig zeker weet is dat de laagst haalbare latency enorm kan verschillen per type FW audio interface. Met een Motu ingesteld op een buffer lager dan 5ms latency houd je het redelijk lang uit, totdat je DAW project te veel CPU begint te vragen en dan begint het gekraak... Hier is btw elke FW kaart erg gevoelig voor, vergeleken met PCI(e) dan.

Hoe weet jij die precieze latency van die kaart. Ik heb die namelijk ook maar ik heb 5 mogelijke buffers van min - max die ik kan instellen. Niet exact hoeveel ms latency.

Inderdaad. De enige instellingen die je aan de FA-101 (softwarematig) kan aanpassen is de buffersize. Hiermee heb ik een beetje gespeeld tot ik Steinberg The Grand kon bespelen zonder gekraak. Dit gaf me een latency van 33ms. Dit zie ik dan weer in mijn DAW software.
Ik geloof dat ik op het tweede streepje zat van buffer size. Kan nu niet meer checken want heb de interface niet meer. (zit ik hier met mijn monitoren :stupid

Probleem is dat ik op mijn laptop zal beginnen werken. Dus kwa geluidskaarten ben ik gelimiteerd tot firewire, usb of PCMCIA aansluiting. En 300-400€ is veel geld om iets aan te schaffen zonder dat je de kwaliteit weet.

Bestaat er geen standaard om geluidskaarten te testen op latency? Zoals 3DMark bij grafische kaarten?

Greetz,
Yves

Ook ik ben op zoek...

Ik heb een PC (laptop) met Windows XP. Met die PC wil ik gaan afmixen, ik ga (tot nu toe nog) niets opnemen, dat doe ik met een multitracker, die sporen kan ik zo via USB in de PC zetten. Nu heb ik altijd op de multitracker afgemixed en het zo hop in de PC gezet en klaar. Maar het is veel handiger nu ik Ableton Live heb om het afmixen in de PC te doen. En nu komt het. Ik kan natuurlijk niet zomaar afmixen via de koptelefooningang van mijn Laptop, ik heb immers mooie KRK monitoren.

Nu heb ik gelezen o.a. hier in dit draadje en elders op het forum dat er externe geluidskaarten bestaan (USB is het makkelijkst denk ik). Aangezien ik nog even niets opneem direct naar de computer maar het nu wel wil afluisteren is het misschien verstandig er eentje aan te schaffen. Of heb ik dan heel iets anders nodig.

Graag hoor ik wat feedback van de geleerden onder ons over wat aan te schaffen.

Lynx AES16 24/192khz

Lynx AES16 24/192khz

Heb hier nog een Lynx aes16 audiocard liggen. Top quality for weinig.
24 bits 192 khz. 16 I/O's via AES.
Mail me voor interesse,vragen,details.

Ook ik ben op zoek...

Ik heb een PC (laptop) met Windows XP. Met die PC wil ik gaan afmixen, ik ga (tot nu toe nog) niets opnemen, dat doe ik met een multitracker, die sporen kan ik zo via USB in de PC zetten. Nu heb ik altijd op de multitracker afgemixed en het zo hop in de PC gezet en klaar. Maar het is veel handiger nu ik Ableton Live heb om het afmixen in de PC te doen. En nu komt het. Ik kan natuurlijk niet zomaar afmixen via de koptelefooningang van mijn Laptop, ik heb immers mooie KRK monitoren.

Nu heb ik gelezen o.a. hier in dit draadje en elders op het forum dat er externe geluidskaarten bestaan (USB is het makkelijkst denk ik). Aangezien ik nog even niets opneem direct naar de computer maar het nu wel wil afluisteren is het misschien verstandig er eentje aan te schaffen. Of heb ik dan heel iets anders nodig.

Graag hoor ik wat feedback van de geleerden onder ons over wat aan te schaffen.

Ja, een audiointerface voor je laptop is zeker geen verkeerde keuze. Denk aan goeie ASIO 2.0 drivers en veel beter geluid! Ja, dan komen je KRK speakers veel beter tot hun recht!

Wat is goed? EMU 1616(M) kost €349,= (M versie €449,= ) en levert echt goede kwaliteit!! (ervaring mee, heb nu echter de EMU 1820 en daar ook goede ervaringen mee! De EMU 1616(M) voor laptops werkt niet via USB maar via cardbus.. ik vond het altijd erg handig werken!!

Zoek je iets voordeligers, dan zou je kunnen denken aan de Emu 0202 USB voor €99,=, de Emu 0404 USB voor €199,=, de Edirol UA 25 voor €199,= of de M Audio Fast Track pro voor €199,=. Allemaal opties waar ik zelf geen ervaring mee heb, maar ten opzichte van standaard onboard geluid gegarandeerd een grote stap in de goede richting. :)

Ikzelf heb net de Edirol UA-25EX aangeschaft na afscheid te nemen van de FA-101 van hetzelfde merk. Ook KRK RP6 monitoren eraan hangen.

Ben er tevreden over en lag binnen mijn budget.
Dezelfde dag had ik een Yamaha Audiogram 6 kunnen uittesten en die klonk volgens mij wel iets beter bij het afspelen van een nummer die ik gemaakt had. Maar opnieuw binnengedaan omdat ik bij aankoop geen rekening had gehouden met midi-poorten (die de yamaha niet had uiteraard :stupid

De latency problemen die ik eerder heb vermeld in deze thread zijn intussen opgelost dmv ASIO4ALL. Zit nu op 8ms :okdan:

Ik ga binnenkort ook weer een nieuwe pc kopen :)
De computers van teach music zien er ok uit maar misschien kennen jullie nog meer goede websites?

Ik ga binnenkort ook weer een nieuwe pc kopen :)
De computers van teach music zien er ok uit maar misschien kennen jullie nog meer goede websites?

Ik heb mijn computer gekocht bij EMPC en deze bevalt mij uitstekend!
Wat is je budged? Ik wil wel even kijken voor je wat je dan kan krijgen.

Minimaal systeempje

Minimaal systeempje

Hoi,

Ik speel zowat met wat vst's en sequencerprogjes.
Verder heb ik een Nord MM en een Novation Nova.
M'n huidige pc (laptop) is een Toshiba 1.7GHz.

Deze wordt nu in beslag genomen door vrouwlief.
Ik wil voor weinig geld een desktopje samenstellen
voor evt. Reason en/of Ableton Live.

Het is louter voor mijn plezier, wat lawaai maken en
spelen met klanken, nooit meer dan 8 sporen op mijn huidige PC,
dus het hoeft geen super-bak te zijn.

Wat raden jullie mij aan qua processor (AMD of Intel).
Ik weet dat ik 2 harde schijven ga gebruiken en een passief
gekoelde grafische kaart.
De rest is een groot vraagteken:(

Oh ja, budget is 500 à 600 euro.
Alle info/tips zijn welkom.

Jim

Hoi,

Ik speel zowat met wat vst's en sequencerprogjes.
Verder heb ik een Nord MM en een Novation Nova.
M'n huidige pc (laptop) is een Toshiba 1.7GHz.

Deze wordt nu in beslag genomen door vrouwlief.
Ik wil voor weinig geld een desktopje samenstellen
voor evt. Reason en/of Ableton Live.

Het is louter voor mijn plezier, wat lawaai maken en
spelen met klanken, nooit meer dan 8 sporen op mijn huidige PC,
dus het hoeft geen super-bak te zijn.

Wat raden jullie mij aan qua processor (AMD of Intel).
Ik weet dat ik 2 harde schijven ga gebruiken en een passief
gekoelde grafische kaart.
De rest is een groot vraagteken:(

Oh ja, budget is 500 à 600 euro.
Alle info/tips zijn welkom.

Jim

Ok, dat klinkt inderdaad vrij basic, dus dan is het ook niet nodig om het beste van 't beste te halen, helemaal mee eens.

voor zo'n 500 tot 600 euro kan je wel wat leuks krijgen. Wat wel even handig is om te weten, moet er ook een monitor, toetsenbord, muis bij voor dat bedrag, of heb je die al?

Als het alleen om de kast + inhoud gaat, zou je hier aan kunnen denken:

• Antec Lifestyle Sonata III EC (erg fijne kast, redelijk stil, goede 500 watt voeding)
  • Gigabyte GA-EP45-DS3L ATX LGA775 1600 DDR2 (prima moederbord, 1x PCIe16, 3x PCIe1, 2x PCI)
  • Intel Core2 Duo E8400 s775 4x333Mhz 6MB,BOX, BX80557E8400
  • Corsair TWIN2X2048-8500C5D 2x1024MB 1066MHZ
  • Asus GeForce EN 8500 GT Silent/HDTP 512MB PCI-e DDR2 Retail
  • 2x Samsung 640GB 16MB Oem HD642JJ (goede performance en SUPER stil!)

Totaal (incl. 19% BTW) 583,72

Dit is berekend op www.empc.nl, maar je kan ook een andere winkel proberen, wie weet kan het iets goedkoper.. www.azerty.nl of www.4launch.nl zijn ook goede winkels.

PCI moederborden

PCI moederborden

Worden er tegenwoordig nog (goede) moederborden gemaakt waar je een stuk of 3 of 4 PCI kaarten in kunt stoppen?

Worden er tegenwoordig nog (goede) moederborden gemaakt waar je een stuk of 3 of 4 PCI kaarten in kunt stoppen?

Gigabyte GA-EP35-DS3 iP35 (3x pci)
Asus P5Q SE iP45, SATA2 RAID (3x pci)
MSI P43 NEO3-FR iP43 (4x pci)
Gigabyte GA-EP43-DS3 iP43 (4x pci)

Bovenstaande moederbordjes zijn geschikt voor Intel Core 2 architectuur.

voor zo'n 500 tot 600 euro kan je wel wat leuks krijgen. Wat wel even handig is om te weten, moet er ook een monitor, toetsenbord, muis bij voor dat bedrag, of heb je die al?

Graag voor 600 euro inclusief monitor, muis en toetsenbord.
Ik weet dat het niet veel is maar het is ook maar echt hobbyspul...
AMD is wel een stuk goedkoper dan Intel maar vertaalt zich dat dan
ook in de prestaties?

Merçi,
Jim

Back