PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

HP support mailen?

Ik heb hier uitvoerig onderzoek naar gedaan en het komt erop neer dat die je ook geen antwoord gaan kunnen bieden gezien componenten nooit gegarandeerd worden. Er wordt met batches gewerkt en verschillende batches kunnen van verschillende leveranciers komen. Je hebt bij HP 95% kand dat het een crappy Ricoh chip is, en die is waardeloos als je met een FW geluidskaart wil werken.

Sony is een van de weinige die tot nu toe een TI chipset garandeert. Apple tot voor kort ook maar voor hun nieuwe MacBooks zijn ze van dit principe afgestapt, begrijpe wie begrijpe kan. Een ander alternatief is een laptop kopen bij een bedrijf dat specifiek DAW laptops verkoopt, die zorgen normaal ook voor een TI chipset.

Nog een paar nachtjes slapen...

Point VGA 8400GS 256MB PCIe
Antec Basiq 500 Watt voeding
Samsung SH-S223F DVD rewr zw SATA
Samsung HD F1 500GB 16MB SATA II
Samsung HD F1 500GB 16MB SATA II
Intel Core i7 920
Asus P6T Deluxe S1366
Kingston HX DDR3 1.6 3x1 LL XM

Pro Tools 8 is net besteld... Lekker, lekker!!!!:biertje:

Ik heb hier uitvoerig onderzoek naar gedaan en het komt erop neer dat die je ook geen antwoord gaan kunnen bieden gezien componenten nooit gegarandeerd worden. Er wordt met batches gewerkt en verschillende batches kunnen van verschillende leveranciers komen. Je hebt bij HP 95% kand dat het een crappy Ricoh chip is, en die is waardeloos als je met een FW geluidskaart wil werken.

Sony is een van de weinige die tot nu toe een TI chipset garandeert. Apple tot voor kort ook maar voor hun nieuwe MacBooks zijn ze van dit principe afgestapt, begrijpe wie begrijpe kan. Een ander alternatief is een laptop kopen bij een bedrijf dat specifiek DAW laptops verkoopt, die zorgen normaal ook voor een TI chipset.

Heb net bij de Mediamarkt gechecked en er staat in apparaatbeheer: OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller. Hetzelfde als mijn Fujitsu Siemens nu, en daar doet elke fw divice het goed op. Trouwens heb ik hier nog een wat oudere P4 laptop van HP en die heeft wel een TI fw chip, ik denk dat die 95% iets overdreven is... Heb altijd de indruk dat HP laptops erg goed in elkaar zitten..?

Heb net bij de Mediamarkt gechecked en er staat in apparaatbeheer: OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller. Hetzelfde als mijn Fujitsu Siemens nu, en daar doet elke fw divice het goed op. Trouwens heb ik hier nog een wat oudere P4 laptop van HP en die heeft wel een TI fw chip, ik denk dat die 95% iets overdreven is... Heb altijd de indruk dat HP laptops erg goed in elkaar zitten..?

Klopt maar het frustrerende aan dat 'OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller' verhaal is dat je niet kan zien welke fabrikant erachter zit.
En wat die HP betreft, TI was vroeger meer de standaard (zoals je zegt in de tijd van P4) maar dat is sterk verwaterd. Het is maar een gok die 5% maar op nieuwe modellen denk ik dat ik er niet zo erg veel naast zit. Dat neemt niet weg dat HP laptops inderdaad altijd goed in mekaar zitten, firewire is nu inderdaad maar een nichemarkt en het zal de standaard consument geen hol uitmaken dat er een Ricoh chip inzit, maar het gaat hier dus wel over een DAW laptop en dan komen er wat extra vereisten bij.

ik zoek nog een beetje professionele geluidskaart om mee te produceren, maar heb er niet zo veel verstand van eerlijk gezegd..

ik wil er 1 met zo min mogelijk latency zeg maar, wil namelijk met een midi keyboard en uiteindelijk ook met hardware synths enzo gaan werken..

verder hoef ik er niet 1 met allerlei effecten, want dat kan ik op de pc ook wel, gaat mij vooral om de latency en de mogelijkheid om hardware te combineren met software..

wat voor 1 zou ik nou het beste kunnen kopen? (en wáár kan ik die kopen?)

iemand die mij kan helpen? :)

Budget?
heb eigenlijk geen idee hoeveel die dingen kosten.. stel dat nou de goedkoopste toch al wat professionelere geluidskaart nou al 250 kost dan moet dat maar :p bij wijze van spreke..

mja dus eigenlijk heb ik niet echt een budget, het moet gewoon aan mijn eisen voldoen maar het hoeft geen overbodige extras en het hoeft ook niet het beste van het beste te zijn.. dus wel zo goedkoop mogelijk zo ver dat kan :p

M-Audio 24/96. Retestabiele drivers, werkt perfect. En al te krijgen voor rond de 100 E!

M-Audio 24/96. Retestabiele drivers, werkt perfect. En al te krijgen voor rond de 100 E!
bedoel je deze? http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496.html

is 130 euro staat op de site van de fabrikant.. maar goed lijkt mij wel een goeie als ik het zo lees daar :) maar er zit maar 1 midi in/out op.. is het ook mogelijk zoiets te hebben, maar dan met wat meer midi kanalen? of kan ik net zo goed een synthesizer of midi keyboard via de usb aansluiten? maakt dat uit (qua vertraging oid)?

thnx :)

bedoel je deze? http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496.html

is 130 euro staat op de site van de fabrikant.. maar goed lijkt mij wel een goeie als ik het zo lees daar :) maar er zit maar 1 midi in/out op.. is het ook mogelijk zoiets te hebben, maar dan met wat meer midi kanalen? of kan ik net zo goed een synthesizer of midi keyboard via de usb aansluiten? maakt dat uit (qua vertraging oid)?

thnx :)

Dat is m,.. op marktplaats al voor 50 euri,.
Prima kaart,.. Kun je niet op stukgaan.
Midi kun je een splittertje voor kopen,.. of een patchbay
en de meeste controllers hebben ook midi,. al dan niet via usb,.. werkt bijna altijd prima.

Dat is m,.. op marktplaats al voor 50 euri,.
Prima kaart,.. Kun je niet op stukgaan.
Midi kun je een splittertje voor kopen,.. of een patchbay
en de meeste controllers hebben ook midi,. al dan niet via usb,.. werkt bijna altijd prima.
kan op marktplaats geen 1 vinden hoor :p maar wat is een patchbay precies? en waarom zit er eigenlijk een midi in/out op een geluidskaart als midi ook naar usb kan? (met een omvormer) heeft het nog voordelen om een synth via midi->midi naar de pc aan te sluiten of via midi->usb? of maakt dat echt helemaal niets uit?

kan op marktplaats geen 1 vinden hoor :p maar wat is een patchbay precies? en waarom zit er eigenlijk een midi in/out op een geluidskaart als midi ook naar usb kan? (met een omvormer) heeft het nog voordelen om een synth via midi->midi naar de pc aan te sluiten of via midi->usb? of maakt dat echt helemaal niets uit?

Hmm,.. heeft die gast van dieandere thread m waarschijnlijk gekocht.
Stond er eergisteren nog 1 op.
Gewoon ogen openhouden,. komen vanzelf voorbij.
Usb,. werkt ook wel maar heeft vaker problemen! Midi is gewoon al zo oud dat alle bugs er wel zo'n beetje uit zijn.

Gheheh,.. Midi op een geluidskaart zit daar omdat dat daar wel op z'n plaats is,..
Datzelfde geldt voor controllers,..
Nog erger,.. op de meeste controllers met usb zit ook midi!!!!
Waarom? Omdat we nou eenmaal van midi houden en je nooit genoeg kabelspaghetti in je studio kunt hebben.

Een patchbay is een dinges waar je 1 of meerdere bepaalde in/uit-dinges insteekt en dat ze er dan aan de andere kant op 1 of meerdere in/uit-dinges uitkomen zodat je meerdere dingen met andere dingen kunt verbinden via die uhhh,.. dinges???

Bv,.. dinges a naar 1 en 3 en dinges b naar 4 5 6 en 19.

Gewoon een dikke midi verdeeldoos dus in dit geval.

ik zit toch te denken over een E-Mu 1212M alleen ik ben bang dat ik die helemaal niet kan aansluiten op mijn moederbord! ik heb maar 1 zon aansluiting en daar zit mijn videokaart al in.. heb wel meer aansluitingen maar niet precies dat type.. volgens mij..

ik zit toch te denken over een E-Mu 1212M alleen ik ben bang dat ik die helemaal niet kan aansluiten op mijn moederbord! ik heb maar 1 zon aansluiting en daar zit mijn videokaart al in.. heb wel meer aansluitingen maar niet precies dat type.. volgens mij..

Ehm... een 1212M gaat toch via een PCI kaart naar een breakoutbox oid?

In beginsel zou je voldoende PCI sloten moeten hebben. Videokaarten gaan in AGP sloten (old school) en PCI-express(16) sloten.

Ehm... een 1212M gaat toch via een PCI kaart naar een breakoutbox oid?

In beginsel zou je voldoende PCI sloten moeten hebben. Videokaarten gaan in AGP sloten (old school) en PCI-express(16) sloten.
ja PCI express maar daar moet volgens mij die geluidskaart ook in? of heb ik dat helemaal verkeerd? zo ziet het er wel uit teminste..

maar als je dit ziet
PCXSLOTS.GIF

en je kijkt naar die gleufjes zeg maar, dan zou je denken dat ie in de PCI express 16x moet (ofzo) of ben ik nou gek?

ja PCI express maar daar moet volgens mij die geluidskaart ook in? of heb ik dat helemaal verkeerd? zo ziet het er wel uit teminste..

Zou het kunnen dat je ook PCI in PCI-e kan proppen?
Heb ik precies ergens opgevangen
(fysisch zou et kunnen... maar mentaal?)
Eerst je PCI opgebruiken ( zijn trager dan PCI-e, maar een PCI-kaart werkt toch niet sneller op een PCI-e)
dan je PCI-e...niet?
PCI-e is gewoon de opvolger van PCI, met meer gleuf, simpelweg omdat dit dan meer bandbreedte geeft.
Een pc zit zeer simpel in elkaar, net als lego: past het niet, dan werkt het niet, past het wel, op naar het volgende stukje.*D
Voor je een kaartje koopt dat je ergens in moet rammen , controlleren of je nog plaats hebt, en of je de juiste plaats nog hebt; ook ín de kas: device manager is soms nogal vaag...

Een pc zit zeer simpel in elkaar, net als lego: past het niet, dan werkt het niet, past het wel, op naar het volgende stukje.*D
Voor je een kaartje koopt dat je ergens in moet rammen , controlleren of je nog plaats hebt, en of je de juiste plaats nog hebt; ook ín de kas: device manager is soms nogal vaag...

+1!

Als je het echt zeker wilt weten... Je zou zelf op het moederbord van de pc kunnen kijken (in kleine letters zijn vaak de diverse onderdelen op het mobo benoemd zoals DDR slot1, AGP, PCIe16 enzovoort.

Een andere makkelijke stelregel (bij mini/midi tower PC's) is dat helemaal onderaan de pc/moederbord (verticaal) de PCI-sloten zitten.

Mocht je de specificaties weten van je moederbord (type nummer en merk) dan zou dat voor ons ook handig zijn.

Back