Ik wil mijn pc een update geven.
Geld om een volledig nieuwe te kopen is er niet, maar ik wil wel met wat stappen naar een andere pc toe. Als ik wil letten op muziektoepassingen waar valt dan de meeste winst mee te boeken. Dat is eigenlijk de hoofdvraag.
Ik beschik nu over een Inter Core 2,66 GHz chip met 3 Gb DDr2 geheugen.
Mijn moederbord ondersteunt een Quad Core 2 processor en tot 8 Gb geheugen (ddr 2)
Kosten: 2x4 Gb ddr2: 100,- en processor 250,-
Waar valt de meetse winst in eerste instantie te boeken op gebied van muziek. (samples sneller inladen, vlotter lopen van cubase in grotere projecten, kortere latency kunnen gebruiken zonder dat het gaat stotteren.)
Kan iemand daar iets overzeggen?
Paul
Ik zou het sterk afraden om €250,- uit te geven aan een verouderde processor.
Beter is om te denken aan een upgrade setje bestaande uit een moederbord, processor en geheugen.
Je zou dan aan het volgende kunnen denken (met
www.4launch.nl prijzen er bij als indicatie):
Intel Core i5 2500K = €174
Corsair Vengeance 8GB PC12800 (dual channel kit) = €78
Gigabyte GA-PH67A-UD3-B3 = €102
totaal €352,- Dat is net zo'n beetje het bedrag uit jouw post, maar dit levert je veel meer performance op, je bent dan weer helemaal "up to date"
De Intel Core i5 2500K "crushed" een Intel Core 2 Q9450 met gemak, echt een wereld van verschil. Tevens is de nieuwe Core i5 behoorlijk zuinig te noemen.
Het moederbord wat ik heb genoemd heeft native ondersteuning voor 2x sata-600, dus ook op dit vlak ben je op de toekomst voorbereid. USB 3.0 mag dan natuurlijk ook niet onderbreken, hiervan zitten er ook 2 sloten op dit bordje.
Je moet alleen wel rekening houden met de overige hardware in je huidige computer. Is je voeding van goede kwaliteit en levert deze voldoende vermogen? Niet dat ik verwacht dat je meer vermogen nodig hebt met dit upgrade setje, t.o.v. je huidige set.
Als er vragen zijn dan hoor ik het graag!
Succes!