PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Bedankt voor de reacties! Ik neem het mee in mijn zoektocht.

Ik werk idd ook liever met een pc, maar het lijkt me echt handig om overal muziek te kunnen maken. Maar er zitten idd ook nadelen aan een (goedkope) laptop.

Het eerste waar ik aan dacht was een MacBook. Idd een 2e handse of sparen voor een nieuwe. Maar niets is nog zeker.

Ik heb net een SSD van 256 Gb besteld. Die ga ik als Bootschijf gebruiken.
Gezien de ruimte die ik over ga houden wil ik een aantal sample banken en plugin bibliotheken ook in een map zetten op deze schijf. Daarna heb ik zeker nog steeds 50GB+ aan ruimte over.

Mijn audiofiles en shit van de muziekprojecten komen op een normale HDD trouwens, gezien dat dat gewoon veel teveel is.

Raden jullie me af om deze SSD OOK voor sample banken en plugin bibliotheken te gebruiken?

tnx!

Ik heb net een SSD van 256 Gb besteld. Die ga ik als Bootschijf gebruiken.
Gezien de ruimte die ik over ga houden wil ik een aantal sample banken en plugin bibliotheken ook in een map zetten op deze schijf. Daarna heb ik zeker nog steeds 50GB+ aan ruimte over.

Mijn audiofiles en shit van de muziekprojecten komen op een normale HDD trouwens, gezien dat dat gewoon veel teveel is.

Raden jullie me af om deze SSD OOK voor sample banken en plugin bibliotheken te gebruiken?

tnx!

Ik heb een 128GB SSD (begint erg krap te worden dus wil upgraden) en daar heb ik mijn OS op staan en mijn muziek software plus de belangrijkste sample based muziek instrumenten zoals piano's, orchestra en drums.

Eerst had ik deze sample based instrumenten op een normale harddisk staan, maar na het verplaatsen op een SSD is de performance bij het laden zo enorm gestegen, ik ga echt niet meer terug.

Tuurlijk, nog mooier is om 2x SSD te hebben, 1x voor OS plus apps, 1x voor sample based instrumenten en misschien actuele projecten. Ach ja, dat is mijn volgende stap.

Antwoord op jouw vraag: als je ruimte genoeg overhoudt (belangrijk op een SSD!) zou ik het gewoon doen! :)

Ik heb een 128GB SSD (begint erg krap te worden dus wil upgraden) en daar heb ik mijn OS op staan en mijn muziek software plus de belangrijkste sample based muziek instrumenten zoals piano's, orchestra en drums.

Eerst had ik deze sample based instrumenten op een normale harddisk staan, maar na het verplaatsen op een SSD is de performance bij het laden zo enorm gestegen, ik ga echt niet meer terug.

Tuurlijk, nog mooier is om 2x SSD te hebben, 1x voor OS plus apps, 1x voor sample based instrumenten en misschien actuele projecten. Ach ja, dat is mijn volgende stap.

Antwoord op jouw vraag: als je ruimte genoeg overhoudt (belangrijk op een SSD!) zou ik het gewoon doen! :)

Hey perfect, een ervarings deskundige:) :okdan:

Ik vond de 1 TB ssd voor erbij nog wat te duur:)

Wat ik wel ga doen denk ik zijn de "veel schrijvende" mappen van windows op een andere schijf zetten, omdat dat de levensduur ten goede komt...?!
Qua snelheid maakt dat niet zoveel uit, het beteft veelal onderligende processen.
Beetje tweaken dus 8)

Wow, effe iets sharen,

Ik kreeg steeds meer DPC problemen met m'n Macbook Pro 17" op XP SP3 de laatste dagen,,
Vorige nacht XP dan terug van nul geinstalleerd ,maar dat leek 't zelfde te zijn,

Raar maar waar, ik mocht de install DVD ni meer gebruiken,
maar ik moest naar Bootcamp 3.0 gaan en die staat op snow leopard,
Bootcamp kan dus niet automatisch updaten van 2.2 naar 3.0 !! Wie dat niet weet, blijft met slechte drivers werken,,

Amai, Dus nu lijkt het perfect te werken !! OEF !! Want ik kreeg steeds meer en meer pops en clicks,, En ik dacht eerst dat het in de wav zelf zat,, :) :) :)

ik heb waarschijnlijk na jaren zoeken de oorsprong van dpc latency problemen gevonden. de tool latencymon is echt een aanrader. hierin kun je op de driver nauwkeurig dpc en isr tijen monitoren. ik had eerst last van dropouts en crashes. heb met een voltmeter gecheked op voltage drops. andere psu. sound card in een ander slot. andere soundcard. andere gpu. irq priority anders ingesteld. mainboard door gigabyte laten testen. alle devices in het bios uit. alle beschikbare bios versies getest. meerdere nvidia drivers getest. gpu uit gezet. maar steeds hetzelfde probleem. en dan vandaag gebruik ik driversweeper installeer ik de laatste nvidia driver. haal phsychx eruit en de hdmi audio eruit. flash het bios en installeer de motu drivers. max dpc 400 pico sec. geen dropout na 3 uur testen. p45 ud3lr mobo met core 2 quad gtx 460. win 7 met hpet enabled. ik weet niet waarom het nu wel werkt maar de tool latency tool liet duidelijk zien dat het om de nvidia drivers ging. nu is er net een nieuwe driver versie uit waar je gemakkelijk de hd audio drivers eruit kan halen. heb je dus dpc problemen check met dpc latency mon. cheers Tim. ps er zijn een hoop win7 reg tweaks om je systeem te versnellen. ook is het aan te raden om aeropeak en looks geheel uit te zetten. inclusief alle services die je nie nodig hebt.

OWWWWW,,, Dit zie ik graag (Al is de foto mss te groot ??) :D:D

Snap387-DPC.png

Tot gisteren was die steeds boven de 500 met constant pieken over de 1000,,
Met bootcamp 3.0 van snow leopard, en dan ineens ook maar al de updates, is nu 't in orde !!
En zeker met m'n 2de Profire 2626,, NIKS POPS of Clicks !! OEF !!

En hmmmm, Merci !! Maar jammer voor me, Die "latency Mon" werkt niet voor XP..
En bij RATTV3 krijg ik die Sheet niet uitgelezen,,

tja voor zover ik weet wat een hackintos is?? Ik draai XP op de macbooks
En zoals eerder hier vermeld zag bootcamp 2.0 geen nieuwere versies zitten.
Pas toen ergens las dat Bootcamp 3.0 op de snow leopard dvd stond viel mijne frank,, :)
Enkel Bootcamp 3.1 en verder zijn te vinden op de apple site,,

Ik speel graag muziek live in op een PCI/PCIe geluidskaart. Tot voor kort had ik hiervoor een Soundblaster X-Fi met een fijne 5,25" console in het front van mijn computer waar ik leuk snel even een line-in device op kon aansluiten.
Omdat ik hieraan nogal gewend was, heb ik bij de PC boer op de hoek een Soundblaster recon3d gehaald waar een ietwat simpelere console bijgeleverd wordt, maar wel zou moeten voldoen voor waar ik het voor gebruik... Niet dus...
Sinds Windows 7 is het belangrijk om in het geluid menu in het opnemen gedeelte "luisteren naar dit apparaat" uit te vinken en de line in daarna in het afspeel gedeelte te un-muten, anders komt het geluid met vertraging de speakers uit en versla je in wat je speelt.
De drivers van deze recon3d hebben deze optie verwijderd en ik krijg die vertraging met geen mogelijkheid weg. Daarom heb ik de kaart teruggebracht naar de winkel.
Om nu niet meteen weer de mist in te gaan en een kaart aan te schaffen welke tweemaal duurder is dan mijn moederbord en waarbij ik niet voor elkaar krijg wat ik met mijn onboard kaartje wel klaar krijg, wil ik graag weten wat voor kaart/merk ik beter kan aanschaffen...

Let op, het is maar voor de leuk, dus hoef ik geen joekel van een professionele geluidskaart. Ik wil alleen opnemen wat ik live inspeel (WAV, geen MIDI data). Een interne allround kaart welke gewoon doet wat ie moet doen.

Hoe sluiten jullie je monitors en midi keyboard aan als je een UAD kaart gebruikt? Kan dit gewoon op de UAD kaart zelf of moet je iets erbij kopen?

Als je een budget geluidskaart zoekt kan je kijken naar een Native Instruments of Esi geluidskaart.
M-audio zou ik niet willen adviseren.
Als je het serieuzer wilt aanpakken een RME Babyface of een Fireface UC of nog beter een Firewire UCX.

Hallo iedereen,
ik ben op zoek naar een externe geluidskaart voor mijn laptop voor niet al te veel geld (max 100 euro).
Op dit moment neem ik mijn synthesizer op door hem te verbinden aan mijn laptop met een audiokabel met behulp van Audiacity. Maar ook als ik Audiacity de bestanden met 320 kbs MP3 laat exporteren vind ik het niet goed genoeg klinken.
Wat voor geluidskaart raden jullie aan? Ik heb niet veel inputs nodig want kan alle instrumenten los opnemen, ik wil alleen dat de geluidskwaliteit die het opneemt net zo goed is als ik het hoor via headphones op mn synth.
Ik heb een beetje rondgekeken en mijn oog viel op de M-Track van M-Audio. Hier zit ook Ableton bij. Is dit een verstandige aanschaf of zijn er betere alternatieven in mijn situatie???

Alvast bedankt!

- Kijk eens wat het aanbod is (op Thomann.de bijv.)
- Elimineer alles wat te duur is.
- Bekijk de specs en maak een finaal lijstje met alles dat aan jouw minimumvereisten voldoet.
- Zoek online reviews op.
- Post de uiteindelijke kanshebbers eens hier.

Als je ook inputs nodig kijk dan naar de ESI Maya 44+:
Specificaties:

USB aangesloten
MAC en PC compatible
4 x analoog in, 4 x analoog uit
SPDIF in en uit
Hoofdtelefoonaansluiting
Deckadance LE meegeleverd
werkt met alle gangbare muzieksoftware

Alleen een afspelen ?

Op dit moment neem ik mijn synthesizer op door hem te verbinden aan mijn laptop met een audiokabel met behulp van Audiacity. Maar ook als ik Audiacity de bestanden met 320 kbs MP3 laat exporteren vind ik het niet goed genoeg klinken.
Wat voor geluidskaart raden jullie aan? Ik heb niet veel inputs nodig want kan alle instrumenten los opnemen, ik wil alleen dat de geluidskwaliteit die het opneemt net zo goed is als ik het hoor via headphones op mn synth.
Waar las dat "alleen afspelen" soms??

Back