PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Is de m audio m track bruikbaar in Windows 8 ??? Ik zie tegenstrijdige berichten.

je kan beter een andere geluidskaart kiezen zoals de ESI.
Met M-audio geluids kaarten heb ik een hoop problemen gehad.

Hoge latency en wegvallen van kanalen etc.

je kan beter een andere geluidskaart kiezen zoals de ESI.
Met M-audio geluids kaarten heb ik een hoop problemen gehad.

Hoge latency en wegvallen van kanalen etc.

Heb jij zelf een ESI? De ESI U24 XL lijkt aan mijn eisen te voldoen. Hoe is de geluidskwaliteit? Ik ben namelijk voornamelijk op zoek naar een geluidskaart die de muziek net zo goed laat klinken als ik het hoor als ik met headphones aangesloten op mn synth luister.

Ik heb zelf de ESI dr. Nano. Geluids kwaliteit is goed. Niet zoals een RME geluidskaart maar een RME geluidskaarts kost ook veel meer.
Voor rond de 100 euro heb je een goede geluidskaart met stabiele drivers.
Check http://www.esi-audio.com/products/u24xl/ voor meer info.
Zoals je ziet wordt Windows 8 ondersteund.

Hallo allemaal ik heb een probleem met het opnemen van geluid van mijn keyboard via audacity met mijn nieuwe geluidskaart de esi u24xl ( ja het Is hem geworden , bedankt voor de tip ! ) ik heb de output van mn keyboard verbonden met de input van de geluidskaart. Ik heb via de laptop ingesteld dat ie opneemt via de u 24 xl ( confscherm) via de direct wire heb ik de output van Asio ( dit Is mn keyboard? ) verbonden met de input van de Mme ( audacity ) . Iemand enig idee wat er fout Is ? Ik heb via audacity ook als opnemer de u24xl ingesteld maar de laptop neemt geen audio op. .. iemand? ??

Als je audacity gebruikt als DAW zorg ervoor dat je de ASIO driver van ESI gebruikt en geen MME driver in audacity.
Wat bedoel je met je laptop ingesteld ?
Het beste is om ingang te regelen via je audacity.
Succes!

Volgens mij moet je op je PC alleen een ASIO-driver installeren (en selecteren), dus geen MME (Windows-driver) ...

Heb je in 24 xl Audacity de juiste input geselecteerd?
Zijn "Analog" en "Mon" geselecteerd?
Output zijn 1/2 van de ESI zijn aangesloten via je mixer of speakers of output kanaal 1 werkt ook als hoofdtelefoon.

Oké bedankt allemaal het probleem Is verholpen! Ik hoor alleen tijdens de opname geregeld storingen van ruis. Is dit latency ? Hoe verhelp je dit?

Oké bedankt allemaal het probleem Is verholpen! Ik hoor alleen tijdens de opname geregeld storingen van ruis. Is dit latency ? Hoe verhelp je dit?
Nee, latency is broeikasgas, of huidschimmel.

Sarcasme even terzijde; nee dat is natuurlijk geen latency. (zelfs niet buiten deze context, zoek het woord maar eens op!)

Ruis ligt meestal aan kabels en aansluitingen (inputs/outputs). Post eens een foto van je setup?

Ik heb t al proberen weg te halen via ruis verwijderen in audacity maar een soort van meebewegende ruis begint als de muziek start. .

Wat is het merk en type van je keyboard?
Het kan ook aan je keyboard liggen.

Op dit moment neem ik de Kawai cn43 ( digitale piano ) op. ..
Je hebt:
- De line outputs van de piano met 2x 1/4" TS jacks op de line inputs van de ESI aangesloten (stereo), of enkel L (mono) met 1 kabel, voor mono.
- De ASIO driver ingesteld in Audacity. Zie afbeelding: http://www.dj-gugge.se/img/audacity1.jpg maar dan ESI ipv die Denon.

Klopt dit?

Ja dat klopt. Alleen heb ik bij audacity bij de host geen ASIO maar MME. Ik heb wel een Asio drive gedownload. Maar bij audacity kan ik daar geen asio selecteren.

Back