PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

3 dingen "maar". Zie m'n vorige post.

Heb in het verleden zo vaak computers op die manier ge-upgrade, in heel veel gevallen leverde het frustraties op en uiteindelijk werd het toch een volledig nieuwe computer. Die ellende kan je jezelf besparen door het in één keer goed te doen.

Maar je moet vooral doen wat je niet laten kan, ik probeer je alleen maar te helpen. Zal ik de configuraties die ik voor je had samengesteld als goed bedoelde advies maar weer deleten?

Heb in het verleden zo vaak computers op die manier ge-upgrade, in heel veel gevallen leverde het frustraties op en uiteindelijk werd het toch een volledig nieuwe computer. Die ellende kan je jezelf besparen door het in één keer goed te doen.

Maar je moet vooral doen wat je niet laten kan, ik probeer je alleen maar te helpen. Zal ik de configuraties die ik voor je had samengesteld als goed bedoelde advies maar weer deleten?

ho stop, ik ben blij met alle info dus graag laten staan op tweakers 8)

Ik doe dat al 20 jaar, zonder frustraties. En het is nog nooit zo gemakkelijk geweest als nu.
Is het niet goed soms, dat iemand ook de andere, goedkopere manier belicht? Dat jij ellende hebt wil niet zeggen dat dat een universele ervaring is.

Vraagje over Steinberg UR22 USB.

Kan je ook midi versturen vanuit je DAW (over usb) via de Steinberg UR22 USB naar een hardware synth? Wil dit ding kopen voor als ik bij mn ouders ben.

zit toch gewoon midi in en out op?
heb je wel een daw bij je ouders nodig natuurlijk...
ik weet niet of je ook een geluidskaart nodig hebt maar een losse usb midi kabel is zo'n 25 euro.

zit toch gewoon midi in en out op?
heb je wel een daw bij je ouders nodig natuurlijk...
ik weet niet of je ook een geluidskaart nodig hebt maar een losse usb midi kabel is zo'n 25 euro.

Thanks! Maar ik wil ook FX gebruiken (in DAW). Dus dan heb ik aan losse usb midi kabel niet genoeg. Vandaar dat mn oog is gevallen op de audio interface van Steinberg.

om nog even terug te komen op de pc die Marando heeft samengesteld, DAW wat hoger budget (1150 platform) http://tweakers.net/gallery/15540/wenslijst/ valt hier nog wat op aan te merken of zijn er sindsdien nog belangrijke ontwikkelingen geweest?

zit er over na te denken om deze te kopen :D

Alvast bedankt!
Deze? Welke deze? :)

5820k 4 producten, € 885,97

DAW wat hoger budget (1150 platform) 8 producten, € 962,81

DAW medium budget (1150 platform) 8 producten, € 807,82

DAW instap quadcore (1150 platform) 8 producten, € 706,72

Ah, DAW wat hoger budget (1150 platform) dan?

Ziet er goed uit... al is de case niet zo goedkoop. ;)
Wel nog een Windows licentie bijrekenen, als je dat nog niet hebt, of enkel OEM al hebt.

windows 7 heb ik idd al.
Windows 8 heb ik op mijn laptop maar daar heb ik nog dagelijks ruzie mee!

Ok, ben toe aan een laptop om Ableton op te draaien.
Deze twee vond ik wel wat.

Lenovo Thinkpad (maar die lijkt er alleen met een I5 cpu te zijn)
ASUS N551JX-CN176H met I7 4720HQ processor

Nu lijkt iedereen lyrisch van de thinkpad maar heb toch liever de processor van de Asus. En die is qua laptop nog goedkoper ook.

Mis ik iets waardoor die thinkpad beter aangeschreven staat?

Mij niet. Die processor van die asus is beter en daarnaast hoeft hij niet heel robuust te zijn aangezien ik hem alleen in de studio gebruik. Of zie ik dan nog iets over het hoofd?

Jawel want daarom kom je op een forum. Om o.a. andere meningen te horen. Maar je komt alleen niet met heel goede argumenten aan om niet voor een consumer laptop te gaan. Dat is het enige wat ik vraag, of ik er goed aan doe om voor ableton een consumer model te kopen. Daarnaast vraag ik om een laptop voor in de studio. Geen desktop.

Het zegt helemaal niks maar ik had hiervoor een Lenovo U410 en daar is het scharnier van het beeldscherm afgebroken toen ik hem (blijkbaar iets te hard) op de bank neer zette.
Schijnt iig bij dat specifieke model een vaker voorkomend euvel te zijn en behoorlijk klote.
Ik neem aan dat dat soort dingen vaker gebeuren met consumer laptops dan met die profi shit.

Back