De lage pond: profiteer jij mee?

ik betaalde 15 euro voor een pakket van 40 kilo :D

Ik betaalde 20 pond voor een pakket van nog geen kilo.
En dan hadden ze gewoon pats, een etiketje op de winkeldoos (open doos met zo'n schuifhoesje eromheen) geplakt.
Kwam behoorlijk gebutst aan.
Bij Absolute Music UK, dus. Never again.

Ik vind de shipping vanuit de UK zo duur. Vanuit Amerika is het netzo duur dacht ik
Wat een rare vergelijking, want de pond en de dollar hebben heel verschillende waardes (in euro dan).

Ik betaalde 20 pond voor een pakket van nog geen kilo.
En dan hadden ze gewoon pats, een etiketje op de winkeldoos (open doos met zo'n schuifhoesje eromheen) geplakt.
Kwam behoorlijk gebutst aan.
Bij Absolute Music UK, dus. Never again.

ik betaalde ook niet weinig voor een tc voicetone create, de fabrieksverpakking zat gewoon in een bubbelenvelop, maar ok, het was er wel heel vlot en kwam goed aan.

bij dolphin music maar 16 euro voor snelle ups levering van een hd recorder.
dat wil zeggen, ups doet het snel, maar ik heb wel anderhalve maand moeten wachten. was wel een echt koopje, dus het wachten waard.

Wat een rare vergelijking, want de pond en de dollar hebben heel verschillende waardes (in euro dan).

Echt waar? Dat wist ik niet joh. 8o)

Maar serieus ik heb ooit eens een amazon en discogs vergelijking gedaan qua shipping. Amazon uit de states was toen zelfs goedkoper dan uit the uk halen. Dat hebben ze geloof ik nu wel veranderd en is shipping van amazon us duurder dan voorheen. Was ooit iets van $6 voor een boek met een dollar stand van $1,58 voor 1 euro. :D

Ook bij discogs kon ik bij mensen uit de states dingen goekoper krijgen.

Maar inmiddels met de daling van de pond en hogere dollar dan toen zal dat verschil minder zijn. Dat dan weer wel.

Amazon uit de states was toen zelfs goedkoper dan uit the uk halen
Maar dat kan tegenwoordig niet meer (wij als nl-ers moeten bij .co.uk of .de kopen).

Ik heb bij Gear4Music een microfoon en een stel monitoren gekocht. Prijzen zijn scherp en je kan er ook met bankoverschrijving betalen.

Alleen hun delivery agent in Nederland ben ik niet zo tevreden over. Dat is GLS. Gisteren was ik niet thuis en kreeg ik zo'n briefje in de brievenbus. Ik heb op hun website aangegeven dat ik het vandaag nog een keer wilde laten bezorgen omdat ik de hele dag thuis ben.

Loop ik net naar de brievenbus en zit er gewoon een briefje in dat hij het bij de "buren" (woon in een flat) heeft afgeleverd. Oftewijl, bij de dichtsbijzijnde deur op de begane grond. Hij heeft dus niet eens de moeite genomen even aan te bellen. Dat vind ik schandalig. Weet dat het ook voorkomt bij TNT maar dit gaat om grote bedragen en je betaalt ook best veel voor shipping.

De mensen die het gekregen hadden waren ook nog een beetje boos maar ik heb het uit kunnen leggen gelukkig.

Gear4Music: Ok!
GLS: Doe ik liever niet nog een keer.

Wat ik zelf nu altijd doe bij bestellingen als ik weten dat ze die dag komen. Hang ik een briefje op met: "GLS -> IK BEN ER!! (met mn tel nr er nog bij)"

bij ups hebben ze 1 keer gewoon deboel in de voortuin gezet !, niks tekenen of briefje.

Dan zou ik zeggen dat ik niks ontvangen heb, eens kijken waar dan het schip strant :kimono:

en zo is een vriend van mij een keer aan een gratis beamer gekomen....

Ik heb ook zeer wisselende ervaringen met zendingen uit de UK, US en de rest van EU. Het Briste ParcelForce werkt samen met GLS. De eerste keer moest ik bellen en moeilijk doen met nummers omdat ze simpelweg nooit langskwamen. De 2e keer had ik binnen 3 dagen mijn pakket thuis...dus er valt geen pijl op de trekken hoe goed of slecht ze zijn.

Oftewijl, bij de dichtsbijzijnde deur op de begane grond.
Ik zou ook gaan zeuren dat dat echt niet kan (wat als ze je bestelling bij de junk next door afleveren...)

kan geen zij zijn geweest?

bij ups hebben ze 1 keer gewoon deboel in de voortuin gezet !, niks tekenen of briefje.
Ik heb een keer mijn bestelling van amazon (boeken) in de oud-papier container (of all places) gevonden...
(OK, het is beter dan in de natte voortuin, maar als ik de bak zonder te kijken aan straat had gezet...).

Heb gvd nu 3 keer pakketjes van TNT uit mn voortuin gehaald. Er is zelfs vorige week een sony bravia afgeleverd bij mij die voor de buren bestemd was. Ik hoefde niet eens te tekenen.
Het is nu echt afgelopen, de volgende keer zullen ze spijt krijgen.

Die mannen van TNT gooien er de laatste tijd letterlijk met de pet naar. Pas geleden een mooie delay van een forumlid overgenomen. Deze was goed verpakt en met een normale behandeling zou hij ook heel bezorgd moeten worden. Rackoor afgebroken, ze lopen gewoon met die pakketten te smijten :confused:

Daarnaast is het tegenwoordig ook de manier van de pakketbezorger om aan te bellen, pakket neer te zetten bij de portiek en er meteen weer vandoor gaan. Nu woon ik in een rustige nette buurt, maar je zou maar langs een drukke weg wonen..

Nee, de TNT is niet meer wat het geweest is helaas :(

Back