Hilltree
Listen here, you little shit.
oi.
Een hele tijd geleden heb ik voor erg weinig een behringer phaser pedaaltje/stompbox voor erg weinig gekocht.
Nu vind ik het geluid niet tegenvallen.
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=35882&d=1205064447
demo mp3....
Erg beschaafd, dus niet smerig/erg diep en kan niet over zijn nek
Maar de behuizing is niet van de "erg degelijke soort" .
En er zit volgens mij meer in, dat er met die 4 potmetertjes en 1 schakelaar mogelijk is.
Dus vandaag eens open geschroefd.
Eerste indruk...hey ...conventionele componenten ?..met die transistoren.
Maar aan de achterkant zit dus vol met s.m.d componenten..bummer.
Boven de potmeters zijn 2 instel potmetertjes, dus daar maar eens aan draaien.
En toen werd het leuk
Links instelpotmeter is dus de maximale gain/level en de rechtse instelpotmeter is de resonantie.
Deze potmeters zijn ingesteld dat die niet gaat oversturen en in zelf oscillatie gaat.
Dus gelijk ingesteld op 10.
En gelijk een demo mp3tje hieronder daarvan geplaatst.
Ik denk dat dit stukje electronica binnenkort in een leuk 19 inch rack word gemaakt , met wat extra potmeters en schakelaars.
ook op modulatie gebied komt er denk ik wat bij [dus multiple lfo om het phase signaal aan te sturen].
Over het algemeen denk ik dat er in verschillende behringer pedaaltjes wat leuke potmetertjes/bend/mod dingen zitten wat deze heel wat meer mogelijkheden geeft.
Een hele tijd geleden heb ik voor erg weinig een behringer phaser pedaaltje/stompbox voor erg weinig gekocht.
Nu vind ik het geluid niet tegenvallen.
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=35882&d=1205064447
demo mp3....
Erg beschaafd, dus niet smerig/erg diep en kan niet over zijn nek
Maar de behuizing is niet van de "erg degelijke soort" .
En er zit volgens mij meer in, dat er met die 4 potmetertjes en 1 schakelaar mogelijk is.
Dus vandaag eens open geschroefd.
Eerste indruk...hey ...conventionele componenten ?..met die transistoren.
Maar aan de achterkant zit dus vol met s.m.d componenten..bummer.
Boven de potmeters zijn 2 instel potmetertjes, dus daar maar eens aan draaien.
En toen werd het leuk

Links instelpotmeter is dus de maximale gain/level en de rechtse instelpotmeter is de resonantie.
Deze potmeters zijn ingesteld dat die niet gaat oversturen en in zelf oscillatie gaat.
Dus gelijk ingesteld op 10.

En gelijk een demo mp3tje hieronder daarvan geplaatst.
Ik denk dat dit stukje electronica binnenkort in een leuk 19 inch rack word gemaakt , met wat extra potmeters en schakelaars.
ook op modulatie gebied komt er denk ik wat bij [dus multiple lfo om het phase signaal aan te sturen].
Over het algemeen denk ik dat er in verschillende behringer pedaaltjes wat leuke potmetertjes/bend/mod dingen zitten wat deze heel wat meer mogelijkheden geeft.

helemaal die pedaaltjes.....heb je geen last van ruis uit die dingen Peter? Ik bedoel als je dan toch wil gaan modden waarom dan niet meteen Boss, EH, Ibanez? Er is echt zeer veel info over te vinden......Monte Allum, Pedaldoc, Keeley etcetc...die beginnen vaak ook niet aan Behringer, is niet goed te krijgen....