behringer pedaal mod tread .

Hilltree

Listen here, you little shit.
oi.

Een hele tijd geleden heb ik voor erg weinig een behringer phaser pedaaltje/stompbox voor erg weinig gekocht.
Nu vind ik het geluid niet tegenvallen.
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=35882&d=1205064447
demo mp3....
Erg beschaafd, dus niet smerig/erg diep en kan niet over zijn nek

images

Maar de behuizing is niet van de "erg degelijke soort" .
En er zit volgens mij meer in, dat er met die 4 potmetertjes en 1 schakelaar mogelijk is.
Dus vandaag eens open geschroefd.
Eerste indruk...hey ...conventionele componenten ?..met die transistoren.
Maar aan de achterkant zit dus vol met s.m.d componenten..bummer.
Boven de potmeters zijn 2 instel potmetertjes, dus daar maar eens aan draaien.
En toen werd het leuk :D
Links instelpotmeter is dus de maximale gain/level en de rechtse instelpotmeter is de resonantie.
Deze potmeters zijn ingesteld dat die niet gaat oversturen en in zelf oscillatie gaat.
Dus gelijk ingesteld op 10. :geslaagd:
En gelijk een demo mp3tje hieronder daarvan geplaatst.

attachment.php

Ik denk dat dit stukje electronica binnenkort in een leuk 19 inch rack word gemaakt , met wat extra potmeters en schakelaars.
ook op modulatie gebied komt er denk ik wat bij [dus multiple lfo om het phase signaal aan te sturen].

Over het algemeen denk ik dat er in verschillende behringer pedaaltjes wat leuke potmetertjes/bend/mod dingen zitten wat deze heel wat meer mogelijkheden geeft.

Attachments

• phaser pcb.jpg
    phaser pcb.jpg
    44,9 KB · Bekeken: 83
  • phaser smd.jpg
    phaser smd.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 86
  • phaser_over_de_nek.mp3
    2 MB · Bekeken: 95
Sorry maar Behringer:r helemaal die pedaaltjes.....heb je geen last van ruis uit die dingen Peter? Ik bedoel als je dan toch wil gaan modden waarom dan niet meteen Boss, EH, Ibanez? Er is echt zeer veel info over te vinden......Monte Allum, Pedaldoc, Keeley etcetc...die beginnen vaak ook niet aan Behringer, is niet goed te krijgen....
Maar ja goedkoop gekocht dus wie ben ik om je tegen te houden:D

Als pure fx is behringer best wel leuk ;)
Dus door dat nieuwe spul niet je complete eindmix doorheen gooien.
[oude behringer was een groot stuk beter].
Ik wil hier overigens geen "behringer bash tread" van maken".

Maar dit goedkope pedaaltje is ook aangeschaft om er ooit eens wat mee te gaan prutsen.
En een analoge ibanez of boss slopen ?...da's jammer !!!

En ruis @ dender ?...neah ...dit pedaaltje niet.
oude analoge synths...die ruizen :D

Nee geen Behringer Bash thread....zoals die DeNoizer is ook best goed.
Maar ik heb het niet over het slopen natuurlijk van Boss, EH, Ibanez maar upgraden.
Ik heb zelf al aardig wat pedaaltje gemod en de resultaten zijn ernaar. Meer harmonischen, vollere klank, beter bereik etc.
Dus er is zeker wel wat aan aan te passen. Zoals hier en daar een elco vervangen door een tantalum....of een keramik diskje voor een Silver Mica....zelfs het weglaten van bepaalde condensators/elco's heeft effect......
Ik hoop dat je wel een aantal nwe mods ervoor vindt btw......

ps wat doen de standaard draaiknoppen van het pedaal? is moeilijk te zien namelijk.

Wat zijn het voor IC's die er op zitten?

Even voor jou gekeken.
3x een tl064c , dat zijn opampjes
1x een 4558 , ook een opampje
1x een e95 , zal wel een voltage regelaar zijn ,uit de 78xx reeks.

Bovenkant zitten wat torretjes, dus het hele ding is analoog opgebouwd.
Valt mij dus weer niet tegen ;)

Nice inderdaad. Het zijn dus gewoon analoge pedaaltjes.

Ik vraag me af of ze dan ook echt zoveel minder zullen zijn dan analoge pedaaltjes van andere merken, want die gebruiken bijna dezelfde onderdelen. Misschien dat Behringer bij bepaalde onderdelen zoals potmeters bezuinigd.

mja, bezuinigd is er inderdaad.

De behuizing is van kunstof ,grote metalen plaat aan onderkant om het wat te verstevigen [maar dat doen meer merken].
Er zijn printpotmeters gebruikt met de as naar buiten en daarop gewoon een kunstof knopje.[ook door waldorf 19 inch rack synths/pulse e.d]
Dus niet vast aan de behuizing.
Ook de jackcontacten zitten niet vast aan de behuizing.[dat doen ook andere merken].
Maar de print ziet er netjes uit , goede dubbelzijdige pcb , goede s.m.d componenten.

Product:
Behringer FM600 effect pedaal
Algemeen:
De FM600 is een filter modeling effect pedaal.
Specificaties:
- filter modeler band-pass en low-pass filter effecten
- Real Sound Modeling (RSM)
- peak, range, sensitivity, filter en polarity controls
- blauwe status Led

filter modeling pedaal ...dus niet analoog.
Of is modeling al een ubercoole reclame kreet ? en zit er gewoon analoog in ;)
In ieder geval wel een blauwe led.

Behringer heeft in een van zijn mic-preamps ook 'amp-modeling zitten', maar dat ding is maar 10 euro duurder dan de versie zonder de modeling, dus het hoeft niet perse digitaal te zijn.

Ik heb zo'n Alesis filter gehad (uit de ModFX reeks), en die was wel digitaal en klonk dan ook erg matig.

Misschien dat er in 1 van die smd chippies een DSP zit ofzo......is ook zo bij de Boss SYB3 en 5.
Om de filter effecten na te bootsen ipv een echt filter???

Die Phaser wil ik ook! Ik heb zelf een delay en distortion van Behringer, en ik ben erg blij mee. Voor 3 tientjes heb je zo'n ouwe boef al in huis! Daar kan je je geen bult aan vallen denk ik zo... Gelukkig dat er een fabrikant bestaat die spullen tegen een redelijke prijs maakt!

leuk wel , zelfde als de bsy600
Maar de prijs is niet echt behringer achtig , dus dit zijn de duurste uit hun reeks.
Je ziets ze overigens niet veel.
Voor ietsjes meer heb je die gekke digitech stompbox

Och, duur zijn ze niet en opzich wel geinige dingen mee te doen. :)

En HEEL veel zie je ze idd niet. Niet elke winkel heeft ze tot nu toe.

Zie evt. ook HIER voor een geluidsfragment van 'm.

Back