Nut van meerdere outputs bij "in-the-box" mixen?

Hoi,

ik zoek een professionele geluidskaart om met C4 intern tracks af te mixen, samen met een Powercore en Virus TI Snow.
Wil deze ook gaan gebruiken op een (apple) laptop.

Helaas (?) zie ik alleen maar geluidskaarten met meerder uitgangen? Heb ik hier iets aan als ik alleen intern afmix?

Wat raden jullie aan?
gr.

Dan gebruik je toch de onboard geluidskaart?

Ik vind het wel een valide vraag/opmerking.

Voor in the box mixing heb je in principe aan een stereo out genoeg in combinatie met wat ins. Echter zijn er nog wat meer mogelijk configuraties (denk aan external FX) waarbij je toch ook wat meer outputs nodig hebt.

Dit is de reden dat geluidskaarten eigenlijk altijd net zoveel outs als ins hebben. Mocht je dus eigenlijk alleen eens tereo out nodig hebben kun je je prima beperken tot een usb 2.0 audio interface met 2 i/o.

Hangt af van je definitie van 'in the box'.
Meerdere outputs kan je gebruiken òf voor het sturen naar een extern mengpaneel / summer ('out the box mixen') òf voor het integreren van externe effecten (soort van aux send/return constructie). Als dat laatste je ding niet is, heb je er in jouw geval inderdaad wat minder aan.
Enige andere doel wat ik me dan nog kan voorstellen is het aansluiten van meerdere speakers / speakerparen, bijv. voor surroundmixen of voor a/b vergelijking (bijv. middels de C4 Control Room functionaliteit).

Dat lijkt me inderdaad een prima keuze, ware het niet voor de onduidelijkheid in de oorspronkelijke vraagstelling: "wil het ook gaan gebruiken op een (apple) laptop".
Dat 'ook' insinueert dat het toestel ook *niet* op een Apple gebruikt zal kunnen worden...
Dusss, even voor de zekerheid: de Duet werkt alleen op Apple...

Vertrouw jij je eigen oren minder dan wat andere mensen je aanraden?

Vergelijk de output van je laptop maar eens met de output van je Access Snow. Dit puur alleen al om jezelf eens te laten onderzoeken wat de evt verschillen zijn.

Punt is dat hier mensen snel in de techniek schieten terwijl het vaak juist een kwestie van kennis en kunde is en dan kun je voor jezelf beter uitmaken welke techniek hierbij voor jezelf aansluit.

Jaja, ik herinner me nog zo'n mooie thread... zoek maar es op 'audigys' of zoiets... :doei:

klopt het trouwens dat, als je een export mixdown maakt in cubase, er dan geen gebruik wordt gemaakt van de geluidkskaart? betekend dit dat de geluidskaart alleen gebruikt wordt voor de weergave (luisteren dus) en niet voor het omzetten?

klopt het trouwens dat, als je een export mixdown maakt in cubase, er dan geen gebruik wordt gemaakt van de geluidkskaart? betekend dit dat de geluidskaart alleen gebruikt wordt voor de weergave (luisteren dus) en niet voor het omzetten?

Klopt.
Helemaal als je het woord niet vervangt voor het woord dus.
Omzetten is dan digitaal omzetten naar analoog. Als je met Cubase een mixdown maakt blijf je binnen het digitale domein.

Back