mfb 503

Hazes

Vind ik leuk
Nog weinig te vinden over de mfb 503 op het forum :) (de 502 wel) Het lijkt me wel een kek drumdoosje voor het geld (plm. 280euro's). Iemand ervaring met het apparaatje?
attachment.php

[wiki]MFB 503[/wiki]

Attachments

• MFB503_top1.JPG
    MFB503_top1.JPG
    19,9 KB · Bekeken: 101
Last edited by a moderator:
Ik vind vooral de klank van deze 503 wel echt goed, voor zover ik youtube clipjes vind. De 502 heb ik eigenlijk enkel slechte ervaringen van gelezen hier, slechte contacten, laag volume, impedantieproblemen, vervelende links rechts panning zelfs bij gebruik van de aparte uitgangen, ruis...

Zeker een extra reden om eens te checken of er hetzelfde soort ervaringen zijn van de 503, die toch wel een pak duurder is dan de 502... hopelijk zit er wat meer doortastendheid in.

youtube filmpjes had ik natuurlijk ook al gevonden :) Ben vooral benieuwd naar gebruikerservaringen

youtube filmpjes had ik natuurlijk ook al gevonden :) Ben vooral benieuwd naar gebruikerservaringen

de filmpies had ik ook gevonden ...nadat k de jomox resonator zocht
is een sample doosje toch met een aantal parameters

hou deze draad wel ffinde gaten

Ik heb hem en ben wel onder de indruk....
Hij klint echt erg vet ... vooral de kick en de snare...
de hihats zijn samples en daar hou ik zelf niet zo van....

De user interface vind ik hier en daar nog wel een beetje vreemd... maar ik moet hem mischien nog iets beter leren kennen... Helaas missen er functies zoals pattern copy....

Heeft iemand anders hem al?

http://www.mfberlin.de/Demos/demos.html :biertje:

Ik ga hem binnenkort even naast een 909 van een vriend van mij zetten om de kick te vergelijken... De Snare vind ik persoonlijk misschien wel mooier dan de 909 snare. Hij komt er zoiezo wel in de buurt maar hij kan langer.
De minpuntjes die ik nu tegenkom:

1. Geen Clap
2. Je kan een kit maken maar die zijn alleen voor midi.
Als je verschillende patterns met de zelfde geluiden wil moet je in al die patterns de instrumenten per stuk het zelfde programeren. De instrumenten zijn nl gelinked aan een pattern.
3. Geen pattern copy
4. Geen midi out (om als master sync te gebruiken bv)
5. De tuning van de kick zou voor mij nog wel lager mogen gaan. Ik hou er wel van als ik hem ook te laag zou mogen instellen. Maar misschien is daar later nog wel een mod voor te verzinnen.

Verder ben ik wel helemaal :luv: op mijn 503!

die snare klinkt id leuk... die BD, ik weet het niet.
maar ja die mp3 crap helpt natuurlijk ook niet erg mee..

266 euro, ok prijs.

die snare klinkt id leuk... die BD, ik weet het niet.
maar ja die mp3 crap helpt natuurlijk ook niet erg mee..

266 euro, ok prijs.

Die BD in de demo als ook in de presets vind ik over het algemeen ook niet zo...
Hij kan veel dieper. Vaak staat ook de distortion aan over de presets....
Ik ben zelf niet zo'n demo maker ...:Z

mfb is echt de perfecte oplossing voor mensen die kwaliteit willen maar geen geld hebben (count me in)

mfb, :baco:

Ik had eigenlijk niet meer naar die 503 gekeken heb een hele korte tijd een 502 gehad, ik had hem zo kort want ik vond hem niet echt geweldig. Vooral het programeren :stupid De sounds vond ik overigens wel owke...
Heeft er iemand EN een 502 (gehad) EN een 503?

in de demo's vind ik'm te muf klinken. jammer want voor de rest zijn de klanken goed, lijkt alleen net alsof het in een kartonnen doos is opgenomen en ik ben bang dat dat ook een beetje de sound van het hele apparaat is.

Ben ook aan 't overwegen om zo'n MFB te kopen... Is ie zo wat vergelijkbaar met de Electribe R? Via de reviews op 't net zou de MFB vergelijkbaar zijn met de TR 606???

Thanx voor de info, Shiftr. Ik ga hem deze week bestellen. Ben trouwens naar je Myspace geweest, nice music! Greetz,

Pfr.

Back