voor iedereen met een tr 808

hier is het bewijs wat ik eerder zij over schoefjes zie foto.
de aller eerste serie hebben onderaan en in het midden ronde schroefjes. de twee reeks hebben alleen nog in het midden ronde schroefjes. de derde generatie heeft alleen nog ronde schroefjes bij de aan/uit knop.

http://www.ebay.com/cln/dione-occ/The-Beat-Goes-On/97354996010

Attachments

• Schermafbeelding 2014-05-17 om 16.07.04.jpg
    Schermafbeelding 2014-05-17 om 16.07.04.jpg
    74,9 KB · Bekeken: 93
Het zal wel aan mij liggen maar als ik TR-808 intik in Google dan zie ik alleen maar 808's met schroefjes onder de mid-tom&cymbal en ze hebben ook echt allemaal 3 schroefjes onder de step toetsen. :?

Het zal wel aan mij liggen maar als ik TR-808 intik in Google dan zie ik alleen maar 808's met schroefjes onder de mid-tom&cymbal en ze hebben ook echt allemaal 3 schroefjes onder de step toetsen. :?

het gaat om de vorm...

ow lol, had ik echt niet door. Maar heb je dan close-ups van de verschillende schroefjes ? Want schroefjes zijn in mijn beleving toch altijd rond ? :P gheghe,

misschien had ik eerder bol moeten zeggen.

hier is het bewijs wat ik eerder zij over schoefjes zie foto.
de aller eerste serie hebben onderaan en in het midden ronde schroefjes. de twee reeks hebben alleen nog in het midden ronde schroefjes. de derde generatie heeft alleen nog ronde schroefjes bij de aan/uit knop.

http://www.ebay.com/cln/dione-occ/The-Beat-Goes-On/97354996010

DRe,

zijn de drie generaties ook aan kleuren of serienummers te koppelen?

Dank.

DRe,

zijn de drie generaties ook aan kleuren of serienummers te koppelen?

Dank.

aan tijd en serienummers dus.

foto had ik al gepost in 321 , het gaat om versie 1 de eerste honderd van 00*** tot 01*** tweede versie van 01*** tot 05*** versie drie van 05*** tot 32*** .

Ver. 1
Periode: DD/MM/JJ - DD/MM/JJ
Kleur lak: Bruin ?
Kleur tap: wit ?
Foto: ?
ser: 00*** - 01***
Bol.schr: UTC / USK / NPS ?
Detail Foto: ?

Ver. 2
Kleur lak: Grijs ?
Kleur tap: wit ?
ser: 02*** - 05***
Bol.schr: UTC / NPS?

Rev. 3
Kleur lak: Zwart ?
Kleur tap: oranje ?
ser: 06*** - 32***
Bol.schr: NPS

UTC: Under Tom Cymbal / USK: Under Step Knobs / NPS: Next to Power Switch

Ik heb alleen maar bolschroeven op mijn 808 en zoals al eerder zei heb ik geen idee wat voor andere schroeven erop zouden moeten zitten, nergens zie ik 2 goede fotos staan waaruit je kan opmaken dat er verschillende schroeven gebruikt zijn ?? In mijn omgeving ken ik ook niemand met afwijkende schroefjes , behalve dan diegene die ze zijn kwijt geraakt en de schroefjes ergens anders vandaan gehaald hebben.

Het zelfde geld met dat lange verhaal over de kleur van iemand z'n 808. Het mag toch geen probleem zijn om de verschillende bij elkaar te krijgen en daar een foto van te maken in de zelfde belichting en camera, er staan hier fotos tussen daar is het witbalance zo doorgeslagen dat er niks van de kleur meer overblijft :P.

Maar het lijkt mij wel tof om nou eens een goed en duidelijk lijstje te kunnen maken. het is eigenlijk maar gek dat het er nog niet is als je hier leest dat de verschillen echt dramatisch groot moeten zijn :D

Met alle waarschijnlijkheid staat de laatste tr-808 die van de band rolde bij Roland in het Japans Roland museum met nummer 228254

foto's bijlage versies

eerste versie met alleen maar bolschoefjes boven midden beneden, alleen aan de zijkanten niet. zijn er maar een paar van.
tweede versie alleen nog in het midden bolschroefjes onder de tom/Conga switch.
derde versie alleen nog bolschroefjes bij de aan/uit switch.

Attachments

• eerste versie tr-808.jpg
    eerste versie tr-808.jpg
    18,2 KB · Bekeken: 94
  • tweede versie tr-808 .jpg
    tweede versie tr-808 .jpg
    20,2 KB · Bekeken: 97
  • derde versie tr-808.jpg
    derde versie tr-808.jpg
    76 KB · Bekeken: 96
Laatst gewijzigd:
Ik heb geen betere foto dan deze van mijn verkochte bruine 808..

CIMG1502.jpg

Het zou allemaal in de service manuals terug te vinden moeten zijn, ik kan er maar weinig over vinden maar betwijfel of ik wel de allerlaatste service manual heb, enigste wat ik kan vinden zijn mods in de noisegen, handklap zachter gezet en wat praktiese dingen in het drumsynth gedeelte.

precies... ik heb ook nog gezocht naar nieuwere service manuals omdat de 808 een stuk langer gemaakt is dan de datum die vermeld wordt in de SM die online rondzwerft maar zonder geluk...
(eerste editie, tweede druk, 12 juli 1983)

deze manual gaat zo te zien tot een serienummer of 051850 terwijl mijn 808 een nummer heeft van 207xxx.. da's best een groot verschil.
als er dus hoorbare verschillen in het audio signaalpad zouden zijn toegevoegd dan zou dat toch in de SM moeten zijn beschreven en dus lijkt 't me dat er nieuwere manuals zouden moeten zijn.

mijn 808, hele late versie... SN: 207xxx
Dit is dus zwart? de randen zijn toch donkerder...

attachment.php

Attachments

• photo02.jpg
    photo02.jpg
    46,8 KB · Bekeken: 89
Mijn 808 heeft alleen maar schroefjes zoals die van de derde foto van Dre, moet ik hem nu weggooien?

Heb dezelfde service manual denk ik, maar wat dan een beetje verwarrend is dat er onderaan pag 1 staat `3e druk june 1986 printed in Japan` , dus wat je daar voor waarde aan kan hechten.., aan de andere kant, Roland gaat echt niet elke paar maanden of zelfs jaren wat nieuws bedenken voor een (uit)lopend product...

Mijn 808 heeft alleen maar schroefjes zoals die van de derde foto van Dre, moet ik hem nu weggooien?

nee !!! nog even niet.. het is dus wel een versie 3 met serie nummer van boven de 05****
kwa sounds weet ik het verschil zo ff niet. bruin/zwart .. ze klinken allemaal hartstikke goed.

je hebt nog naast ON/off switch bolschroefjes dus nog wel een paar..

ik hoop dat ik er ooit idd nog een data van uitgifte kan herleiden. Het is toch het meest gebruikte elektronische drum geluid samen met de 909

Laatst gewijzigd:
Back