voor iedereen met een tr 808

Ik heb 1350 ervoor betaald bijna 3 jaar geleden via dit forum.

Dit is mijn tweede 808. Mijn eerste 808 heb ik 7 jaar geleden gekocht voor 1000euro en 5 jaar geleden verkocht voor 1400euro.

Met dat geld heb ik weer 2 jaar later een 808 teruggekocht die ik nog steeds heb tot op de dag van vandaag.

De les die ik hieruit geleerd heb is dat ik hem nooooit meer verkoop. Die van mij gaat mee naar het houtenjassenpark :P

8) Ok, ja dan snap ik de 'normale' prijs wel.

de ebay prijzen liggen nog steeds hoger. helaas nemen steeds meer mensen die prijzen aan, waardoor de ebay prijzen steeds meer de marktwaarde gaan bepalen...

het is dus kunstmatig opblazen. blij dat ik een goeie heb, die gaat hier niet meer weg :)

een aantal jaar terug werd de Jupiter-4 ook gewoon als 'uitgebreid orgel' bestempeld, en voor rond de 250 - 400 euro kon je er wel een vinden. opeens werd dat ding populair, hier op SF o.a. dankzij Smackos :mexico:. kijk eens wat men daar nu voor vraagt

Ja joh, hou ajb erover op. Zelfde met de Jup8. 4 jaar geleden nog 2500euro nu minimaal 5 ruggen. Jup4 zou niet meer dan 1000 mogen kosten. Ik wil zelf heel graag een Jup8 maar de prijs gaat sneller omhoog dan ik het bij kan sparen :(

Om over de CR78 maar te zwijgen :bekdicht: 1000+ euro :stupid

Maar dit is veelste offtopic en niemand word hier vrolijk van op deze prechtige dag, dus snel weer over die prachtige 808 ouwehoeren hier :D

de ebay prijzen liggen nog steeds hoger. helaas nemen steeds meer mensen die prijzen aan, waardoor de ebay prijzen steeds meer de marktwaarde gaan bepalen...

het is dus kunstmatig opblazen.

Klopt, maar vooralsnog kan ik ze alleen nog op Ebay vinden. :frons:
Ik moet wel zeggen dat sommigen er al een flinke tijd opstaan / niet weggaan voor dat geld blijkbaar, E2800 etc.

Hopelijk barst de 808 bubbel snel 8)

ik zou gewoon blijven bieden op degeen die je interesse hebben voor "normale" bedragen als je er 'echt een wilt hebben, in de link van Brz AH zit ook wel een boodschap, 30 jaar oud, groot onderhoud komt, je kan met een Miami en TR-8 ook heel gelukkig worden.

De alternatieven op de markt zal ik niet kopen. Precies omdat je volgens mij op zoek ben naar die karakteristieken van een 808.
Doorsparen en rekening houden met onderhoud. JE kan er ook eentje kopen die zo zo is en hem dan laten servicen door iemand die hem met jou wilt calibreren in de sounds die jij zoekt. Kost wat, maar dan istie wel zoals jij wilt.

Je hebt wel gelijk hoor Brz, eigenlijk wil iedereen wel stiekem the real thing, maar voor mij is de ouderdom met de huidige prijs reden om het niet te doen.
kon ik ze nog ergens nieuw in doos halen voor €2k dan was het een ander verhaal.
de mensen die er 7-10 jaar geleden nog een gevonden hadden voor de helft in mooie staat hadden daar nog een mooie deal aan. Nu vind ik het voor mijzelf te laat om nog in te stappen.

Ik denk dat de eBay prijzen de realistische prijzen zijn en de lokale marktplaatsprijzen zijn gewoon te laag voor wat het waard is en meer geredeneerd van wat er ooit voor betaald is.

En ik denk dat de prijzen alleen nog maar zullen blijven stijgen tot ongekende hoogten.
Eerder genoemde instrumenten worden steeds schaarser en steeds gewilder.. simpelweg een kwestie van vraag en aanbod.
Stradivarius had in in 1767 ook nooit gedacht dat zijn vioolen ooit 33 miljoen zouden gaan opleveren.

Ik heb nu mijn Sequential Circuits Pro-One te koop staan voor 1375 euro.
De lokale marktplaatsprijzen liggen al jaren rond de 1200 maar op eBay gaan ze niet meer voor onder de 1500 euro dus ben ik er gewoon ergens halverwege gaan zitten.

ik geloof meer in een Bell curve, waarbij de hype z'n hoogtepunt heeft gehad en steeds meer mensen afhaken door prijspunt en ouderdom, het is niet voorschrijdend en de producten zijn niet eeuwig,
het lukt ook niet echt om de CR78 voorbij €1k te hypen, of de andere TR's voorbij de €400 je ziet het ook met de JP8080 en JP-8000 ook weer richting de 300, ipv de 500 van 3 jaar geleden

ja, maar er is een verschil tussen vraagprijs en verkoopprijs.
als je een tijdje ebay in de gaten houdt zie je dat zaken verkocht worden voor een belachlijk hoog bedrag en een dag later staat de advertentie er weer :D of ze verkopen niet, dus vragen en verkopen zijn 2 verschillende dingen. Hoe hoger de prijs, des te minder mensen het product kunnen/nog willen kopen. er is een sweetpot.

Zodra ze op zijn worden ze goedkoper......los daarvan zijn er tig leuke drumdozen en aan klanken geen gebrek.
Doodstaren op een 808 is ook zo butje.

Er komt een moment dat ze weer goedkoper worden. Over de reden kunnen we alleen maar speculeren maar eeuwige groei, ook voor vintage apparaten, is simpelweg onmogelijk.

OK, misschien doet de inflatie ook een deuntje mee maar hard zakken in euros zie ik niet gebeuren met de iconische instrumenten.

Dat zeiden ze in 1780 ook over Stradivarius violen: 'die hype waait wel weer over', 'bellcurve', 'over tien jaar zijn ze allemaal versleten'.. blabla. allemaal opportunistisch 'ons ben zunig' geklets :D

Niemand kan de toekomst voorspellen maar ik denk dat de TR-808 voorlopig nog niet op de top van de bellcurve zit

Back