voor iedereen met een tr 808

Ik heb ook niet beweerd dat de piek al bereikt is. Maar er is een einde aan de stijgende prijs.
Dan gaan er onderdelen stuk die niet meer of erg moeilijk te vervangen zijn en dan krijg je het KORG PS serie verhaal. Die instrumenten zijn zo kostbaar in de reparatie dat ze eigenlijk alleen maar door liefhebbers worden gerepareerd en dan niet met commerciële belangen..

Belcurves kunnen ook weer omhoog gaan.. misschien stijgt de prijs van de KORG PS series ook wel weer over een paar jaar. Het is net de beurs en het blijft speculeren.

Voorlasnog is eBay de AEX index voor vintage instuments

een eeuw vind ik ook meer dan lang genoeg.
heb even gechecked maar die korg PSjes zijn nog steeds de hoofdprijs hoor...als je er al eentje kan vinden

Een Stradivarius die het niet doet is ook geen 33 miljoen waard :D

Overigens zie je soms ook dat fabrikanten ineens weer vintage onderdelen gaan maken.
ik kon een jaar of 6 geleden geen slider voor mijn SP1200 vinden en nu zijn ze weer overal verkrijgbaar

..over de E-mu SP1200 gesproken: in 2005 gekocht voor $900 uit USA, toen een gangbare prijs. Nu staan de 3 voor rond de $3000 op eBay. Had ik toen ook niet gedacht.

..over de E-mu SP1200 gesproken: in 2005 gekocht voor $900 uit USA, toen een gangbare prijs. Nu staan de 3 voor rond de $3000 op eBay. Had ik toen ook niet gedacht.

Soortgelijks had ik met mn 808. Gekocht in 2005(?) voor 750E.. Kijk nu...
Helaas (en ik vergeef het mezelf nooit) weer verkocht na een jaar. Ik heb hm voor exact hetzelfde bedrag verkocht overigens (tot vreugde van de koper, die dan ook 30 min na mn verkoopbericht al voor de deur stond. :D )...

Soortgelijks had ik met mn 808. Gekocht in 2005(?) voor 750E.. Kijk nu...
Helaas (en ik vergeef het mezelf nooit) weer verkocht na een jaar. Ik heb hm voor exact hetzelfde bedrag verkocht overigens (tot vreugde van de koper, die dan ook 30 min na mn verkoopbericht al voor de deur stond. :D )...

Pijnlijk! En nu moet je het ook met een TR-8 doen?

Dat is nog pijnlijker!

Gaat de verkoop in binnenkort. Miami all the way. Voor de 909 dingen gebruik ik wel samples of Nephelton

Ah ok. Ik denk dat de mijne wel blijft, iig tot ik een echte 808 heb. Ben benieuwd naar eventuele updates en alternatieve kits.
Aan de andere kant, nu is wel de tijd om er nog iets voor te kunnen vangen.

Ah ok. Ik denk dat de mijne wel blijft, iig tot ik een echte 808 heb. Ben benieuwd naar eventuele updates en alternatieve kits.
Aan de andere kant, nu is wel de tijd om er nog iets voor te kunnen vangen.

Ik kan alles met de RS7000, en die is een stuk veelzijdiger dan de TR-8. Maw, weg met die TR.

roland.jpg

Gewoon omdat het kan :)

Midi ingebouwd ?!?! =( heb je daar nou nooit spijt van gehad ?

Er zijn zat sync-midi converters op de markt en de sequencer is gewoon helemaal de bom op de 808 zelf.
Of gebruik je die sequencer nooit ? in dat geval zullen de stepswitches ook niet meer optimaal werken na 9jaar.

Het is zo belangrijk met dit soort oude app. dat je ze regelmatig gebruikt! Dat is het beste onderhoud ;)

Laatst gewijzigd:
Midi ingebouwd ?!?! =( heb je daar nou nooit spijt van gehad ?

Er zijn zat sync-midi converters op de markt en de sequencer is gewoon helemaal de bom op de 808 zelf.
Of gebruik je die sequencer nooit ?

Het voordeel van de CHD Midi kit is dat je geen extra gaten moet boren in de 808 en de orginele functies behoudt dus je kan de 808 via dinsync of midi syncen en de interne sequencer probleemloos gebruiken of je kan de geluiden aansturen via midi :)

Je kan dus de 808 terug in zijn orginele staat herstellen indien gewenst :okdan:

http://www.chd-el.cz/index.php?id=358

mijn 808 gekocht begin 2009 voor 1000€ en zelf CHD midi ingebouwd maar begin toch meer en meer te twijfelen om te verkopen zeker met deze prijzen :)

Doen! E1500 pak je toch zo'n E500 ondanks dattie niet meer in originele staat is.:D

Back