voor iedereen met een tr 808

Tweede test;
Pattern: Afrika Bambaataa - Planet Rock
Wederom origineel op de 808 van Dre, soundmatched op de Miami van Hanz.
Beiden unprocessed (dit keer beiden vanaf WAV file source), tempomatched en volumematched voor de beste vergelijking.
Patterns zijn op willekeurige volgorde en afwisselend geplaatst in de MP3 (320kbps).

Ben benieuwd naar jullie pogingen, ik vind deze namelijk nog moeilijker! :D

Attachments

• Bambaataa.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 107
Tweede test;
Pattern: Afrika Bambaataa - Planet Rock
Wederom origineel op de 808 van Dre, soundmatched op de Miami van Hanz.
Beiden unprocessed (dit keer beiden vanaf WAV file source), tempomatched en volumematched voor de beste vergelijking.
Patterns zijn op willekeurige volgorde en afwisselend geplaatst in de MP3 (320kbps).

Ben benieuwd naar jullie pogingen, ik vind deze namelijk nog moeilijker! :D

ik denk dat ik het wel weet, ...ik wacht nog even een paar dagen voor ik mijn gedachte post.

maar idd het verschil is erg klein.

Nu is het eerst de Miami en dan de 808... Ze zitten flink dicht tegen mekaar maar ik denk toch een dynamiek verschil te horen....

Ik heb er geen verstand van... maar hoor bij de ene een iets vollere kick... welke ik nu toeschrijf zonder ervaring aan de 808.. en nu maar hopen dat het de miami is :)

ik denk dus:
miami, 808, miami, 808, miami, 808

0-7,5 sec meer sub laag
7,5-15 sec minder sub laag
15-22,4 sec meer sub laag
22,4-30 sec minder sub laag
30-37,5 sec meer sub laag
37,5-45,1 sec minder sub laag

Welke de Miami of 808 is weet ik niet.

"Geluisterd" op 5 euro PC speakertjes, dus iedereen moet het kunnen.
Suc6. :okdan:

De tuning van de snare en cow-bell is duidelijk anders. Het eerste pattern klinkt voor mij het lekkerst. Of dat de 808 of de Miami durf ik niet te zeggen maar ik verwacht/hoop dat het de 808 is.

Heel leuk dit soort luister oefeningen :)

Volgende stap zou zijn of je het verschil nog kunt ontdekken in een complete track met andere instrumenten, compressie, mastering enz.

Lastig 8D

808-miami-808-miami.....

Ik hoor een groot verschil tussen de 2.

De 2de klinkt zuiverder, dus wat ik denk de miami is ????

Zit je nou stiekem een beetje aan de BD tune knop te prutsen om meer een tr808 zweving uit de miami te krijgen?

Even los van de volgorde / juiste uitslag heb ik geen idee over welke 'zweving' je het hebt, maar het is natuurlijk wel goed om te weten dat ik de overgangen tussen de verschillende patterns gecrossfade heb (paar ms.) dus misschien dat je daar wat van zou kunnen merken. Verder ben ik (natuurlijk) overal afgebleven tijdens recording, volgens mij Dre ook...

mijn gok van de dag:

01,6 808
6-14 miami
14-21 808
21-27 miami
27-35 808
35-45 miami

of zo iets :)

vreemd genoeg wist ik het onmiddellijk wat ik moest kiezen. De eerst was gewoon de sound die ik herkende als 808. na een paar keer luisteren ga je dan toch twijfelen. Maar meestal is de eerst ingeving "de best" dus ik laat het zo. De ene klinkt idd wat voller maar of dat dan de echte is? ???

waar luisterde ik naar: het uiteinde van de klap of die korrelig (gruizig) was, de hihats niet een dubbel pitch hebben. cowbell een dubbele pitch heeft, de bassdrum breed klinkt. de snare breed klinkt en een goeie attack.

Ben zeer benieuwd of ik mijn 808 moet gaan verkopen :dubbel: grapje natuurlijk.

Wat denk jezelf, natuurlijk blijf ik overal af. dit is juist leuk dat er eens gekeken word naar de echte kwaliteit zonder naar het apparaat zelf te kijken. van och wat een leuke kleurtjes toch echt retro.

heel moeilijk om te zeggen. ik heb een paar jaar terug een tweede 808 erbij gehad, en de verschillen tussen die twee waren een stuk groter dan in deze clips.

Jeps, wie is welke......

en wat dacht je zelf dat het was!!!! voor dat hanz met de uitslag komt.
zo lijkt het er op dat je het niet weet. Dat is een goed teken.

wellicht is het handig met je zelf af te spreken dat je de mooiste kiest en niet de echte er uit willen kiezen. dat bespaart als je het geluid zou willen zeker de helft in je portemonnee (als je de miami zou kiezen natuurlijk).

Het verschil is best goed te horen. Je hoort duidelijk dat hij om de 7,5 seconde wisselt. De tuning is niet helemaal gelijk bij beide.
Qua klankkarakter lijken ze wel op elkaar. Volgens mij begint de 808 en wisselt dan om en om.

Verschil is idd goed te horen in toonhoogte.
Ik gok op dat de 1ste stuk 808 is maar ik vind erg veel op elkaar lijken.
Big ups voor de miami.

Ik denk vrijwel zeker te weten dat de eerste de 808 is. Dit vanwege de sound en punch van de snare. Vind de eerste sowieso beter klinken dan de tweede. Nou maar hopen dat het die Miami is!

en wat dacht je zelf dat het was!!!! voor dat hanz met de uitslag komt.
zo lijkt het er op dat je het niet weet. Dat is een goed teken.

wellicht is het handig met je zelf af te spreken dat je de mooiste kiest en niet de echte er uit willen kiezen. dat bespaart als je het geluid zou willen zeker de helft in je portemonnee (als je de miami zou kiezen natuurlijk).

Ik gok niet meer mee.....kan wel wat roepen, maar ik hoor niet wie welke is....maar dat had ik ergens al geroepen;)
Miami klinkt dus lekker...ben zelf inderdaad niet echt op zoek naar een 808, een leuke rackmodule van een miami/CR78 (guiro) lust ik wel........

Heb ondertussen twee 808's gehad en die verschilden onderling al een stuk, dus dit verschil is verwaarloosbaar.
Heb je jouw Miami getuned Hans?

Het juiste antwoord post ik zondag a.s.

<-

Welke aanstaande zondag wordt het Hanz? :dubbel: Of komt -ie uit de familie 'morgen gratis bier?':mega:

Heb trouwens geen 808 en ook nooit gehad, maar hoop dat de eerste de Miami is. Die vind ik het lekkerst klinken, geluid vloeit iets meer uit...

Back