303 wil niet meer mee

Respect! :halleluja
Zomaar uit de losse pols!
zal wss morgen of van't weekend nog een beetje tijd hebben om hem weer open te leggen. k laat dan nog iets weten of het idd dit was!
Thx vo mee te denken! :biertje:

Hey Zoltar, heb je je 303 al op een 303 cursus gedaan? Heb je vaak met niet luisterde 303's....die moeten wat discipline worden bijgebracht. Kniel, lig, rol, poot......anders wordt de acid zo'n zooitje......onsamenhangende noten enzo:D

:dubbel:
had het nog niet gezien!

Ja heb hier 1 om de hoek! 303 (hond)&Gezel! hij had de 1e dag al een instructeur vast! k durf er niet meer onder de mensen mee te komen! En de prijs van een broek moeten betalen!
Gelukkig zijn't solden. :biertje:

Update:
Pin 18 (Vcc) van de memchips gecontroleerd en deze zijn in orde!
Ben gister 1ns langs Rvooh geweest om soldeerbout te lenen voor zn fijne punt! Dit om beter langs de CPU te kunnen solderen want deze ziet er zwaar kut uit door de ACID :kimono:! Flatcables gemeten, ook OK!
Straks via scoop anomalieen zoeken in het switchboard! Ik denk nog altijd dat daar de fout zit!

Zou ook graag 1s een voorstel horen om de borden mee te fixeren zodat de ACID minder vreet! Zoals je bv ook bussen tegen roest hebt!

ik vermoed reinigen met iets bijtend en dan pas behandelen/fixeren

maar vraag me niet wat..
die oxidatie enzo rond je CPU pinnen ziet er echt maar vies uit :(

Ja de vraag is eigenlijk wat stopt accuzuur????? volgens mij melk ofzo in ieder geval niet water..........misschien eens vragen aan een batterij leverancier ofzo???? is dat een idee?

supervettig/vies, begint te borrelen als ik erop soldeer & s meer dan de hars alleen! solder hecht ook niet goed op de printplaat, maar de verbindingen zijn er. zal er daar zeker van blijven!

flatcables blijkbaar toch niet meer 100%, gezien aan de ledjes die raar doen, zal deze vervangen en moet zo toch weer rond de cpu zijn om te solderen! :(
Kan je deze flatcables eig nog ergens vinden?

gewone flatcable kopen in electro winkel.. en van elkaar trekken tot gewenste breedte
zelfde die gebruikt wordt in interne SCSI, IDE, etc kabels.. (recycleren ;) )

veel steviger in elk geval dan wat er nu inzit

gewone flatcable kopen in electro winkel.. en van elkaar trekken tot gewenste breedte
zelfde die gebruikt wordt in interne SCSI, IDE, etc kabels.. (recycleren ;) )

veel steviger in elk geval dan wat er nu inzit

Gewoon uit een ouwe computer halen...heb ik ook gedaan voor me MB SIDDER....8)

Ik heb eens even zitten googlen en het schijnt dat je batterijzuur zou kunnen verwijderen met een mengsel van:

- (zuiverings)zout (ik denk gewoon soda of misschien wel gewoon keukenzout)
- ammoniak en water in dezelfde hoeveelheid

het is misschien het proberen waard.

succes (laat ff weten of het idd werkt)

MAAR voor de prijs van een bus contactspray koop je toch zo'n apparaat. Al die moeite om een MC-303 weer aan de praat te krijgen... :mega:

Ik heb eens even zitten googlen en het schijnt dat je batterijzuur zou kunnen verwijderen met een mengsel van:

- (zuiverings)zout (ik denk gewoon soda of misschien wel gewoon keukenzout)
- ammoniak en water in dezelfde hoeveelheid

het is misschien het proberen waard.

succes (laat ff weten of het idd werkt)

Ja als dat werkt zou dat echt vet zijn...ook voor andere apparatuur zoals de Polysix etc die ook soms onderhevig zijn aan batterij lekkage....en dat dan omtoveren in een antiaccuzuurbijtmiddelspuitcontactbus...moet wel een dikke bus worden anders past dat er niet op. 8o)

electronicaboer wist niets beter om batterijzuur te bestrijden dan hetgeen ik zei, soda! k zal nog 1s kijken op de zak voor meer zekerheid.

En voor alle duidelijkheid, dit gaat om een TB! :duivels:

Who gives a shit about a MC! :kont: en zeker al een 303?!?!

Nu iets anders wat er voorgesteld werd: de baantjes overlopen met tin en soldeerbout! :confused: Iemand die daar al iets van gehoord heeft! kan natuurlijk maar zal ik wss niet doen! Nu, ik zal flatcable plaatsen, visueel alles in orde brengen en dan nog 1s opnieuw beginnen! :biertje:

electronicaboer wist niets beter om batterijzuur te bestrijden dan hetgeen ik zei, soda! k zal nog 1s kijken op de zak voor meer zekerheid.

En voor alle duidelijkheid, dit gaat om een TB! :duivels:

Who gives a shit about a MC! :kont: en zeker al een 303?!?!

Nu iets anders wat er voorgesteld werd: de baantjes overlopen met tin en soldeerbout! :confused: Iemand die daar al iets van gehoord heeft! kan natuurlijk maar zal ik wss niet doen! Nu, ik zal flatcable plaatsen, visueel alles in orde brengen en dan nog 1s opnieuw beginnen! :biertje:

ik heb je een tip gegeven...misschien dat je het eens kunt proberen (wie weet helpt het) :confused:
als je alle sporen wil nalopen met je soldeerbout en tin..... nou succes :okdan:

Bedankt voor het meedenken! Je hoeft je niet aangevallen te voelen!
Maar zoals al geplaatst heb ik de 303 volledig "gewassen" in warm water met soda! Nu, de zak soda is weg dus ik kan niet meer achterhalen welke het nu juist was! Is er een chemikus in de zaal?
Is ook op net terug te vinden. Amoniak heb ik nog niet geprobeerd.

Project ligt voorlopig stil Eerst 808 verkoopklaar maken! Enkele foto's om jullie op te warmen (word wel terug in originele staat geplaatst en volledig getest), ben nog aan't twijfelen om volledig nieuw potset van TT in te plaatsen:

Attachments

• S1031913.jpg
    S1031913.jpg
    170,5 KB · Bekeken: 85
  • S1031915.jpg
    S1031915.jpg
    110,1 KB · Bekeken: 86
Bedankt voor het meedenken! Je hoeft je niet aangevallen te voelen!
Maar zoals al geplaatst heb ik de 303 volledig "gewassen" in warm water met soda! Nu, de zak soda is weg dus ik kan niet meer achterhalen welke het nu juist was! Is er een chemikus in de zaal?
Is ook op net terug te vinden. Amoniak heb ik nog niet geprobeerd.

Project ligt voorlopig stil Eerst 808 verkoopklaar maken! Enkele foto's om jullie op te warmen (word wel terug in originele staat geplaatst en volledig getest), ben nog aan't twijfelen om volledig nieuw potset van TT in te plaatsen:

wat ik dus begreep is het een mengsel van soda,amoniak en water om batterijzuur te verwijderen, niet amoniak alleen. (maar dat is dus nog niet gelukt begrijk ik...zuur!

en wat betreft je 808. is er iets mis mee dat je hem open hebt liggen?
plaats iig even de orginele step knoppen terug aub, dat staat een stuk netter ;)

plaats iig even de orginele step knoppen terug aub, dat staat een stuk netter ;)

Niet mee eens....vind dit er veel beter uitzien dan die kermisknoppen 8o) Spuit m roze dan komen die zwarte stepknoppen er nog beter uit......:o:

:D ik pest penik alleen maar hoor....

Back