Cubase output probleem

Puzzel

Ingeburgerd
Hallo,

ik heb een probleem in cubase met signaal horen van mijn synthmodules :stupid en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. :)

Ik zie dat cubase geluidsignaal ontvang van mijn module nog sterker ik kan deze zelfs opnemen, vervolgens afspelen en horen.
Ik kan echter 'live' mijn module niet horen wanneer ik deze bespeel.
Ik zie inputsignaal in cubase komen maar deze zend hij niet uit.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Mvg,

P

zal te maken hebben met je routing of je monitor staat uit.

Check je manual van je cubase versie voor de exacte locatie hiervan.

volgens mij was dat op het kanaal zelf een knopje met een speaker .. die moet aan staan

Knopje met de speaker, heb ik wel gewoon aanstaan...
Voorderest heb ik de manual al een tijdje voor me liggen maar word er niet echt heel veel wijzer van!
Hoop dat iemand het antwoord weet :)

Groetjess

Uhmm naar welke uitgang staat het kanaal van de module gerout, ik snap niet helemaal wat je precies bedoelt..
Ik heb mijn module aangesloten op mijn mixer die aangesloten zit met de ingang van mijn geluidskaart.
Cubase krijgt ook wel degelijk geluid van mijn module binnen, deze kan ik echter pas horen nadat ik het heb opgenomen en niet tijdens het spelen zelf!

Zoek even in die manual van je naar 'Direct monitoring'. Wellicht dat je daar overheen hebt gekeken.

Deze hangen inderdaad aan me mixer..

Oké, de situatie is verergerd :stupid ik weet niet precies waarom maar mijn M1000 krijgt nu geen midi signaal meer binnen. Mixer is trouwens een UB802 Eurorack van Behringer.
Ik zal even de chain laten zien:
K1R => Mixer In
M1000 => Mixer In
Mixer CTRL Room Out => Monitors
Mixer Main Out => Geluidskaart In
Mixer Tape In => Geluidskaart Out

Midi chain:
Keyboard USB verbonden => PC
Geluidskaart Midi Out => M1000 Midi In
Geluidskaart Midi In => M1000 Midi Out
M1000 Midi Thru => K1R Midi In

Dit zit zo verbonden omdat ik voor mijn M1000 het edit programma Matrix 2001 heb aangeschaft.
Hoop dat het zo duidelijk is!

Ok. als je op de mixer naar je tape in luistert (uitgang geluidskaart), dan zou het alsvolgt moeten werken.

-Maak een audiospoor aan in cubase.
-Kies als input de ingang van de geluidskaart
-Kies als uitgang de uitgang van de geluidskaart (oftewel de cubase mixer uitgang die naar de uitgang van de geluidskaart staat gerout)
-Zorg ervoor dat de module via de mixer naar de main output van de mixer gaat.
-Zet het speakertje aan van het audiotrack. (mon)
-check dat alle in - en output meters van de cubase mixer correct wapperen.

Nu zou het moeten werken. (wellicht dat je deze procedure ook hebt gedaan. Als het niet werkt dan is er iets anders aan de hand. Kan alleen niet zo snel bedenken wat)

Wellicht heb je het speakertje van je miditrack uitgezet waardoor de m1000 niet meer reageert?

Uhmm werkt nog niet, ik ben bang dat het door wellicht foute instelling in Matrix 2001 programmatje komt, weet niet of jij daar ervaring mee hebt?

Er viel me trouwens wel iets op:
Ik had twee tracks aangemaakt, een midi track en een audiotrack.
Wanneer ik bij mijn midi-track als uitgang selecteerde Delta AP Midi, dan kreeg ik ineens geluid van mijn audiotrack van de K1R (niet de M1000), overigens wel met een enorme vertraging e.d. dus onspeelbaar.

EDIT:
Ik heb het nu aan de praat, de M1000 reageert!
Weet alleen nog niet of de K1R werkt, ga het nu ff testen! *D

EDIT 2:
JAJA, het werkt, eindelijk, ik kan weer lekker aan de slag!
Heel erg bedankt meesha!!

Ja maar je audiotrack geeft toch gewoon alleen het geluid van de master uitgang van je mixer weer? Ik heb het idee dat je één en ander nog eens goed moet nakijken. Als je zo'n vertraging hebt dan gebruik je al niet de goede audio driver van je geluidskaart. Je moet de ASIO driver van je geluidskaar gebruiken.

Als er wel geluid van je k1r door het audiotrack krijgt dan zou je alle synths die op je mixer hebt zitten daarop moeten horen. Het is tenslotte gewoon de uitgang van je mixer die je hoort, niet de uitgang van een bepaalde synth.

Heb je de midikanalen van alle synths juist ingesteld? Hangen alle synths via midi aan de Delta uitgang?

EDIT:
Ik lees nu pas je edit. Mooi! Succes!

Back