Ik kreeg laatst van een drummer te horen dat hij de drums in dance/trance/techno etc. niet realistisch vond niet vanwege het geluid maar gewoon omdat het op een echt drumstel niet te doen is. Ik heb zelf wel eens achter een drumstel gezeten en kon het er eigenlijk wel mee vinden wat hij zegt. Want als je luisterd naar een dance drum loopje dan heb je de bassdrum (voet 1) de hihats (stok 1) snares (stok 2) handclaps ride crashes rimshots die allemaal tegelijk te horen zijn. Niet bij tehouden voor een echte drummer denk ik. En dan heb ik het nog niet eens over de breakbeats op de achtergrond....
Houd iemand hier eigenlijk rekening mee? Of het realistisch klinkt of niet?(niet qua geluid maar qua speelbaarheid op een drumstel).
Kijk je zou kunnen zeggen dat je dan gewoon meerdere drummers het laat drummen. 1 voor de basskick hihats en snare 1 voor de breakbeats 1 voor de overige drums.......
Niet dat een echte drummer dit zou willen maar daar ben ik wel benieuwd naar over hoe jullie hierover denken
Houd iemand hier eigenlijk rekening mee? Of het realistisch klinkt of niet?(niet qua geluid maar qua speelbaarheid op een drumstel).
Kijk je zou kunnen zeggen dat je dan gewoon meerdere drummers het laat drummen. 1 voor de basskick hihats en snare 1 voor de breakbeats 1 voor de overige drums.......
Niet dat een echte drummer dit zou willen maar daar ben ik wel benieuwd naar over hoe jullie hierover denken