Alesis Andromeda stuk

ghuinink

Ingeburgerd
Hoi,

Ik heb een Andromeda met een kapotte controll surface.

Er komt nog wel geluid uit, maar alle knoppen zijn dood.

Wie kan zoiets repareren?

Groet,
Geert.

mss even contact op nemen met Nederland Muziek in almere....
vlgs mij deden zij de import van alesis vroeger...

meestal is dit euvel het gevolg van een (of meerdere) kapotte flatcables. helaas zijn die nogal kwetsbaar bij de A6 maar op zich simpel te fiksen.

Ik heb ook nog plek in de reparatieshop...gesitueerd rondom Amsterdam. PB me maar.

meestal is dit euvel het gevolg van een (of meerdere) kapotte flatcables. helaas zijn die nogal kwetsbaar bij de A6 maar op zich simpel te fiksen.

Is het bij jou ook voorgekomen dan MKII?

is het bij jou ook voorgekomen dan MKII
nee nooit (de mijne staat al jarenlang "stationair" ) maar ik weet het een en ander van Andromeda's, onder meer door de software die ik er voor schrijf. daar doe je veel leuke contacten (en kennis) mee op :)

heb nog ergens de service manual misschien, als daar behoefte aan bestaat? pm

En de Andromeda werkt weer:okdan: idd kabeltjes werk. Wel een leuke synth om even mee te spelen btw.

En de Andromeda werkt weer:okdan: idd kabeltjes werk. Wel een leuke synth om even mee te spelen btw.

soort matrix 12
byna modulair van opzet wel allemaal screen gewijs goede sound iele knoppen

denk toch datk liever de obie hebdan,...
is een aardige computer in side denk ik de a6

soort matrix 12
byna modulair van opzet wel allemaal screen gewijs goede sound iele knoppen

denk toch datk liever de obie hebdan,...
is een aardige computer in side denk ik de a6

Helemaal gelijk.....ik zou ook eerder voor een Obie gaan....maar een aardige comp???? Ik denk dat het digitale gedeelte eigenlijk het zwakke punt is van de A6.......wel veel routings mogelijkheden, elke voice aparte uitgang, voices toewijzen aan een uitgang waardoor je verschillende voices kan stacken, cv in voor osc en filter....hij is wel heel uitgebreidt dat wel...en mooie pads, filters van de A6 vind ik minder btw.....veel modulatie mogelijkheden dat ook en je kan de digitale effecten met de analoge mengen enzo......

klinkt een beetje raar besef ik : "ik zie de a6 als toekomstige ms20 onder de analoge polysynth's. ( dus niet zoiets als " ik heb een roland of moog")
hij KAN geweldige geluiden voortbrengen, heeft enorme veel mogelijkheden, echter aan de andere kant zijn er echt "technisch"kwalitatief betere polysynth's, kost het veel werk om de sweetspot te bereiken en dus vergt de programmering dat je je er een ruime tijd in verliest. dat laatste vind ik bij de ms20 en de a6 ook wel het aantrekkelijke, dat hij je ook zo kan opslokken, alleen al daarom zie ik een plaatsje onder de toekomstige " klassiekers" voor hem weggelegt.

eeey ik woon in almere, miss kan ik hem overnemen/kopen
of hou je hem liever zelf???

eeey ik woon in almere, miss kan ik hem overnemen/kopen
of hou je hem liever zelf???

Tegen wie heb je het?

Dit was gewoon een reparatie opdracht voor de topic starter....hij was erg blij dat z'n A6 het weer deed.....

Ze zijn weer te koop zag ik op de site van Alesis.
Inderdaad, staat te koop op hun site. Maar ja kan je ze ook in de winkel kopen of is dit een foutje? Ze verkopen ook de micron maar niet de ion.

zijn refurbished ook he, ex demo ex beurs modellen die gereviseerd zijn, reken maar dat er flink mee in gestoeid is al die beurzen ermee...
90 dagen garantie, mja daarvoor hoef je ze dus niet te gaan importeren..

Je kan beter een gewone 2e handse kopen denk ik...

Back