JoMox of D-Station??

Thaizer

Stamgast
Hoi,

Ik twijfel tussen het kopen van een JoMox Airbase of een Novation D-station en zeker de toepasbaarheid daarvan. Ik zoek absoluut geen apparaat met een sequencer erin maar eentje met brute drumsounds.
Zou graag willen weten wie heeft er ervaringen met een van de twee of allebei??
En wat zijn de ervaringen???
Mijn voorkeur gaat naar Dance of Trance sounds.

Dance of trance sounds? :confused:

De Jomox heeft een eigen karakter dat mij iig goed bevallen is, ook fijn om te editen.
Als je op zoek bent naar de standaard 909/808 geluidjes is de DS je beste keus.

Als je echt brute drums wil in de zin van Hard Beukend neem dan de JomoX. Ik heb zelf een drumstation de geluiden zijn goed maar niet echt geschikt voor Hard- House/Core/Trance tenzij je ze door een effecten bak heen knald

Re: JoMox of D-Station??

Origineel geplaatst door Thaizer

maar eentje met brute drumsounds.

:confused: :confused: he hallo je heb een machinedrum:confused: :confused:

maar goed, ik ken ze allebei, heb je yomox nog niet zo lang verkocht aan iemand hier op het forum en de D-station staant te koop, ik vindt/vondt ze allebei wel oke, de yomox is alleen wat lastiger te editen, hij had als ik me goed kan herrineren maar twee draaiknoppen. bij de D-station heb je een stuk of 25 draai knopen waar mee je sound kan editen.

maar ja ik heb een machinedrum en daar hebben je toch een hele dikke drumbak mee, maar ja dan wel een sequencer.

maar het blijft beetje lastig om voor een ander te kiezen wat hij moet gaan kopen. maar ik zou mijn D-station kopen, die nog geen half jaar oud is, voor een zeer mooie prijs.

Omdat hij hier nooit gebruikt wordt ook de sequencer niet.
Daarin tegen heb ik hier een RS7000 staan de erg veel gebruikt wordt.

Zelf heb ik nog nooit een demo of wat van de D-Station gehoord. De link bij Novation werkt niet.
De JoMoX ken ik wel.
Vandaar de vraag.

als je echt stevige en "brute" sounds wil moet je voor de Jomox gaan. ik heb d'r sinds kort eentje ter vervanging van een TR-808 en eerlijk gezegd had ik dat veeel eerder moeten doen! De Jomox kan zonder meer alle sounds die je maar wenst genereren van zacht tot snoeiihard, van clean tot zwaar vervormd. En hij is zeer accuraat en snel kwa timing - niet onbelangrijk bij een drummodule!

De oude drumstation heeft distortion on board weet niet of de nieuwe D-station dat ook heeft maar dat zou dan wel de door slag kunnen geven om een drum station te kopen i.p.v. een D-station.

D-station

D-station

D-station heeft ook distortion, voor de verschillen tussen D-station en Drumstation verwijs ik je naar de trhread 'de beste drumcomputer '.

Ik hoop dat Jomox ooit nog met een Xbase 2 komt met 808/CR-78sounds en meer polyphony of een airbase 2 met meer draaiknoppen

groetjes, r & b.

Maaar je hebt er iemand anders weeer blij mee gemaakt Thijs :okdan:

gr. Mario

Two new products on the NAMM from JOMOX: the M-Base01 and the Jazz Base. The M-Base is the long awaited Bassdrum-module with new possibilities like Audio trigger or tonal manipulation from a keyboard. Big kick. The Jazzbase comes out of the conception and quailty of the AirBase99, yet this one including cool Percussion and Fantasy sounds. Good fun.
www.jomox.de

Ik zou een Airbase nemen en voor sommige x0x geluiden gewoon een goede samplekit.

Origineel geplaatst door bikkel
Ik zou een Airbase nemen en voor sommige x0x geluiden gewoon een goede samplekit.

Voor die geluiden hoef je, als je een Airbase hebt, echt geen sempelkit te hebben, ofzo...

Origineel geplaatst door marten
Voor die geluiden hoef je, als je een Airbase hebt, echt geen sempelkit te hebben, ofzo...

De Airbase is geen perfecte kloon, gelukkig ook maar, de basskick vind ik beter, maar soms wil je wel echt precies het typische 808/909 geluid, samples bieden dan uitkomst.

drummuh je rot

drummuh je rot

Origineel geplaatst door marten

ik sluit me er niet, helemaal bij aan ,
- een drumstation klinkt slechter dan een jomox[airb.]
hij is wel weer makkelijker te editten dan de jomox ,
maar dit is weer op te lossen door bv ;koop 2x doepfer pocket control ,stel in ,en je hebt veeeeel draaiknoppen
ik had een drumstation ,...= weg
deze jomox [met doepfer p.contl.] set een tijdje geleend,.......ook weer weg[nadat ik hem leeg gesampledhad
ik werk voornamelijk nu met mn sampler,
hardware ola dije

best = allebei
je kan nooit genoeg drums hebben
of je moet tevreden zijn met de u welbekende .......x0x/x0x/ kits
over en uit.RONDROYD
iemand ooit wel eens deze elka bak gezien [belgie]
schijnt iets met drums te zijn ,rare

:okdan:

Attachments

• elka drum.gif
    elka drum.gif
    23,2 KB · Bekeken: 83
Re: drummuh je rot

Re: drummuh je rot

Origineel geplaatst door rondroyd
ik sluit me er niet, helemaal bij aan ,
- een drumstation klinkt slechter dan een jomox[airb.]
hij is wel weer makkelijker te editten dan de jomox ,
maar dit is weer op te lossen door bv ;koop 2x doepfer pocket control ,stel in ,en je hebt veeeeel draaiknoppen

Dat een drumstation slechter klinkt dan een Jomox, dat weet ik nog zo zeker niet. Een Jomox is dacht ik wel analoog, maar een drumstation klinkt bijna precies hetzelfde dan een originele TR-808/909 en hij heeft heel veel knopjes. De jomox heeft 1 value-knopje helaas...
Een controller-bordje zal wel helpen, maar is toch nog steeds lastig omdat je dan weer op dat controllerbordje moet opschrijven of onthouden welke draaiknop wat aanstuurt...

Zelf heb ik wel geen Jomox, dus weet ik nie hoe hij klinkt. kZou hem wel eens willen horen die Airbase. Mijn maten zeggen mij wel altijd dat Jomox brol is (zonder er zelf ervaring mee te hebben), maar daar ben ik nog zo zeker niet van.

Re: Re: drummuh je rot

Re: Re: drummuh je rot

Origineel geplaatst door oli303
Mijn maten zeggen mij wel altijd dat Jomox brol is (zonder er zelf ervaring mee te hebben), maar daar ben ik nog zo zeker niet van.

brol (de ~ (m.)) [in Belg.]

1 rommel, prullen

Is dit ook te vertalen in het Nederlands. Of gewoon vertalen in rommel? :)

Maar als je te weinig knoppen hebt, waarom dan Xbase09, of heeft ie te weinig stemmen? Qua kick kan de jomox veel meer..

Back