JX3P Oscilator 1 octave range probleem

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Ik heb gister iets geks ontdekt bij mijn jx3p. Het feit wil namelijk dat ik bij osc 1 alleen nog maar uit de octave ranges 8' en 4' kan kiezen. De laagste stand, dus 16', is niet te selecteren. De knop welke als switch dient hiervoor, namelijk de preset bank select knoppen werken prima. Zowel bij het selecteren van presets als bij het switchen tussen golfvormen is niks aan de hand. De knop is niet defect dus, lijkt me.

Bij osc 2 kan ik deze 16' range wel kiezen hier is niks aan de hand.

Wanneer ik op gehoor een preset selecteer met osc 1 in de 16' octave range dan kan ik wanneer ik deze naar range 8' of 4' verander niet terug naar 16' zetten, terwijl dit in de preset wel opgeslagen zat. :frons:

Ik kan nu alleen een range van 16' selecteren door een preset aan te passen waar deze instelling in zit, en de rest van de patch aan te passen behalve de 16' setting. Behoorlijk irritant.

Wie o wie kan me iets vertellen hierover...

Ik verwacht niet veel respons maar ik wou het toch eens hier neer zetten.

Hm ja goed tip. Bedankt man. Ik kan ook eens zo'n behringer controler proberen.

Hmmmm dan zou je wel eerst een midi aanpassing moeten doen van Organix....de pg200 is geen cc machine daar heb je nog een convertor voor nodig voordat je er een behringer op aansluit.
Ik zal zo eens me jx3p erbij pakken ik had in het begin hetzelfde probleem geloof ik......was iets met instellingen...ik kom erop terug, geduld aub.

enige dat ik me nog herinner van de jx3p is dat er extra waveforms inzitten die met een trucje te verkrijgen zijn o.i.d.
en dat het niet mogelijk was op de mks-30 (die heb ik nu, is trouwens ook kapot, voeding)

Hmmmm dan zou je wel eerst een midi aanpassing moeten doen van Organix....de pg200 is geen cc machine daar heb je nog een convertor voor nodig voordat je er een behringer op aansluit.
Ik zal zo eens me jx3p erbij pakken ik had in het begin hetzelfde probleem geloof ik......was iets met instellingen...ik kom erop terug, geduld aub.

Nee dat ie geen cc slikt wist ik. Maar ik kan via de bcr/bcf toch sysex-data naar de jx3p sturen?

Ik heb eigenlijk die midi upgrade niet nodig..aangezien ik alles meestal in audio opneem via de seq van de jx3p. Maar het lijkt me wel een hele vette upgrade die zeker de moeite waard is.

@Dender: Ik ben erg benieuwd hoe jij dat probleem hebt opgelost.

Verder ga ik nog eens even op zoek naar die verborgen waveforms. Ik wist niet dat die erin zaten.

verborgen waveform:

Noise as modulation source
The parameter B10 provides officially only three waveforms for the LFO, but selecting "D" as value results in a kind of pink noise as modulation signal. This setting may be stored without any problem. The PG-200 won't provide it, since it has only a three way switch.

Helaas geen extra waveforms voor de DCO's, maar een extra Noise S&H LFO waveform. Een snellere variant op de al aanwezige Noise S&H LFO.

Wat gebeurt er precies als je op de preset knop drukt bij het wijzigen van de DCO-1 Range? gaat de LED van de betreffende knop dan wel branden? of blijft hij in de oude stand staan?

Het selecteren van de DCO Ranges is vrij hybride opgebouwd, d.w.z. half software, half hardware. Het is wel zo dat theoretisch gezien bij het laden van een nieuwe patch dezelfde methode gebruikt om de range te selecteren, als bij handmatige selectie.

Om dit probleem te lokaliseren is het absoluut handig om te kijken of het met een aangesloten PG200 ook voor komt. Dus mocht je iemand kennen die een PG200 heeft, dan loont dit zeker de moeite.

Back