Mislukte samples nieuw leven inblazen

misterdaviz

Nieuwkomer
Ik loop al langer met dit idee, en wellicht is dit al veel langer bekend hier maar toch probeer ik het. Ik neem aan dat er best wel wat muzikanten onder ons zijn die dit ook wel eens hebben: soms begin je met een sample wat zich uitbreid naar wat meer en vervolgens komt op de een of andere manier toch de klad erin. Dus die briljante sample die je eerst had blijft uiteindelijk op de plank liggen als onafgemaakt nummer omdat je vast loopt in het geheel.

Welnu, ik had het idee om deze samples uit te wisselen. Een andere persoon heeft altijd weer een andere blik op een idee en wellicht kan hij die sample of dat onafgemaakte nummer toch weer tot leven wekken. Ik heb zelfs een paar compleet afgemaakte nummers die toch wat missen, iets extras ofzo. Dus is het niet een idee om deze bestanden uit te wisselen, en als iemand dan hoort dat hij/zij er echt wat mee kan kan die persoon het nummer afmaken/beter maken. Zo zouden we uiteindelijk misschien een verzamel cd kunnen uitbrengen van "tot leven gewekte nummers van synthforum" :okdan:

Ik ben benieuwd!

Dat lijkt me een prima idee. Ik heb hier zelf - letterlijk - honderden loops (al dan niet glitchy minimal) waar ik niets meer mee doe. Ook tientallen aanzetten tot tracks die ik ondertussen beu ben gehoord.

nooit verkeerd... heb een boel aanzetten tot trance en mnml techno liggen :yamaha:

Back