Niet strak...

foxenberg

This really pisses me off
Neen, dit is geen titel voor een uitgehangen oma, maar een Cubase SX en VST 5.0 probleem wat ik heb. Ik vermoed dat het aan mijn geluidskaart ligt, maar wil dat zeker weten. Wanneer ik een nummertje probeer te maken, en ik zet hem (b.v. om een nieuwe track in te spelen) in een cycle, loopt deze na een minuutje helemaal niet meer strak. Ik heb al honderde instellingen geprobeerd (sync) maar hij blijft het flikken. Ik d8 eerst dat het aan SX lag, dus heb ik VST weer geinstalleerd, maar deze doet het ook... Iemand een idee? Of ligt het inderdaad aan mijn geluidskaart...

Laat je hem een midifile loopen of een audiofile?

Koop een Steinberg midex. Dan heb je wat midi betreft de minste kans op gezeik IMO.

Welk apparaat laat je het afspelen?

Bedoel je mijn geluidskaart? Via een Gravis midi-adaptor via de gameport van een Soundblaster live! Het gekke is dat ik vroeger met een sounblaster 64 hetzelfde deed en er toen geen sync-problemen waren. ik zie trouwens in je sig dat je een A3000 hebt. Werk jij ook met scsi via b.v. Recycle. Bij mij geeft Recycle steeds de melding dat hij de A3000 wel heeft gevonden, maar dat de midi ook moet zijn aangesloten, dat is ook het geval... Weet jij misschien hoe dat komt?

Ik bedoelde eigenlijk welk extern apparaat laat je het drumloopje afspelen?(A3000,S3000 ofzo?)

Ik had je thread al gezien over die problemen met je A3000 maar ik kan je er niet mee helpen want ik werk zelf nog met een V1. Ik heb overigens wel een versie 2 chip besteld maar die moet nog komen. Ik ben wel van plan om hem met een scsi kaartje te gaan verbinden dus ik ben benieuwd of het bij mij wel gaat lukken.

Ik heb trouwens ook jaren met mn Sb live platinum gewerkt en toen had ik nooit problemen met midi. Pas toen ik teveel apparaten door ging lussen begon er wat vertraging op te treden bij veel controller data. Dat is ook opgelost sinds ik de miditerminal heb.

Heb je al een keer je drivers van geluidskaart opnieuw geinstalleerd?

Oh zo... Ik gebruik mijn S1000 als 909 en 808 bank. Ik gebruik niet teveel dingen van één apparaat, omdat dan het e.e.a. nog wel eens gaat haperen enzo. Maar als ik b.v. een beat en een bas uit die S1000 haal, loopt na een minuutje de beat af en toe niet helemaal stak mee. Maar als ik de loop reset, loopt het wel weer strak...:confused:

Ik zal wel eens voor zo'n Midex gaan kijken. Vraagje aan Fuse; heeft dat ding buiten usb ook nog gewone 5 polige din ingangen? Al mijn apparaten hebben dat nog gewoon...

Back