Op zoek naar een goede midi-controller..

ARTFX

Ingeburgerd
Laatst gewijzigd:
Als ge semiweighted wilt dan schiet er alleen nog maar de axiom over en je moet eens een kijkje nemen voor de novation remote. Is misschien ook iets voor u maar die zijn wel duurder.

Okee ik ben dus op zoek naar een midi-controller om te gebruiken met FL Studio en Cubase. Nu wil ik er zowiso een klavier aan hebben hangen..

Ik heb er al drie gevonden waar mijn oog op viel.

Ik twijfel tussen de PCR-500 van Roland, de AXIOM49 van M-Audio en de Oxygen 61 van M-Audio..

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/13126.html
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/12090.html
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/11525.html

Wat zouden jullie aanraden? :eureka:

persoonlijk denkik;
asje een leuk synthje koopt zit er al een klavier aan [velocity sensitive]
dus hoefter aleen nog maar een controller box aan
bv de behringer bcr is popie ,..
geen slecht apparaat
zelf vindt ik de uc 33 leuker / mooier zullen byna dezelfde dingen kunnen

zijn zelfs 137.- in uk nu !

Kan je bij de novation remote de pedals aanpassen? En ik heb het niet op switchpedals.

Btw. niemand die de axiom zou aanraden?

Kan je bij de novation remote de pedals aanpassen? En ik heb het niet op switchpedals.

Kijk zelf even op Novation Remote SL zou ik zeggen.

Axiom is zeker ook mooi, maar ik zou toch de Remote verkiezen i.v.m. de grotere (zeer functionele) display en de eerder genoemde Automap Universal natuurlijk.

(Semi-weighted is wel fijn, maar ik zie nergens dat de TS dat specifiek zoekt.)

Had ik al gedaan. Het beschikt namelijk over een sustain en expression pedal maar er staat niet bij dat je die zelf kan instellen. Dus ik vrees dat je die niet kan mappen of een andere functie kan geven dan sustain en expression.

Vandaar dat ik het vroeg want misschien heeft iemand er een.

Je kan elke willekurige midi/sysex commando op de sustain en expressiepedals gooien.

ik doe bijv LFO speed van een Dx200 met een pedal :)

Alleen aftertouch kan je niet mappen.....maar dat is ook niet echt een midicontroller maar meer channelpressure oid, staat er een beetje losvan.

De Novation Remote Compact series hebben ook automap en zijn een stuk goedkoper dan de SLs, je levert alleen wat controls in.

Ik heb zelf ook een Novation Remote Sl. Automap is inderdaad super voor je plug-in's. Ook het XY-pad is wat mij betreft onmisbaar, alleen het modulatiewiel (zit verwerkt in een joystick met 2 standen) is wat aan de kleine kant.

Hoe bedoel je aan de kleine kant? Ik wou trouwens een pedal instellen voor modulation ipv van zo'n wheel te gebruiken maar gaat dit wel? Aangezien een wheel terugveert en pedal weet ik niet.

Heb geen ervaring met midicontrollers vandaar deze vragen. Ik twijfel tussen de novation en de axiom.

Hoe bedoel je aan de kleine kant? Ik wou trouwens een pedal instellen voor modulation ipv van zo'n wheel te gebruiken maar gaat dit wel? Aangezien een wheel terugveert en pedal weet ik niet....

De weg die de joystick verticaal aflegt is kleiner dan de afstand die mijn modulatiewielen van mijn andere synths afleggen.
Er is bij de Remote SL dus ook een stand waarbij de joystick (wheel) verticaal niet terugveert.

Ik lees hier net dat automap niet compatibel is met logic plugins en aangezien ik werk met logic. Dus dit betekend dat ik de controllers van de novation geen plugin kan assignen met automap?

Heeft buiten dat de novation nog voordelen op de axiom? Een xypad ga ik niet direct nodig hebben.

Daar staat dat het niet gaat

The Logic plug-ins are not standard AU format plug-ins, therefore they will not work with the plug-in Automap system in Automap Universal. There is no way to control the Logic effect plug-ins however it is still possible to control the Logic instruments.

Jaja,.. niet via automap,. maar midi is midi,..
Kun je toch zelf je templates maken,.. net als je met iedere andere controller
moet doen!!???

Ik lees trouwens een berg problemen met controllers en Logic.

Back