Yamaha A3000 aansturen met midi?

Als je de A3000 via midi (in en uit) hebt verbonden aan je computer, moet Recycle in staat zijn je sampler te herkennen. Via het menu 'sampler settings' kun je een A3000 toevoegen die via midi aan te sturen is. Via de knop 'verify' kun je testen of Recycle 'm ook herkent. Bij mij gaat dat feilloos. Voorwaarde is wel dat je zowel midi in als midi uit hebt aangesloten en dat 'midi bulk protect' op 'off' staat (te vinden op de A3000 onder 'utility -> midi, 4e pagina'). Succes! Bij de weg: heb je wel Recyle 2.0?

De MIDI-OUT van je midi-interface moet naar de MIDI-IN van je A3000 en
de MIDI-OUT van je A3000 moet naar de MIDI-IN van je midi-interface.

Het moet een loop zijn omdat Recycle anders niet kan checken of de data wel intakt is aangekomen bij de A3000.

Oke, de oude manier zoals bij de S1000. Maar nu heb ik mijn scsi aangesloten zonder midi en dan zegt Recycle dat ie de Yamaha wel op scsi kan vinden maar dat ook de midi moet zijn aangesloten. Ik neem aan dat het bovenstaande antwoord m.b.t. midi dan niet hoeft, of wel :confused:

Denk ook eens aan een midi-interface met meerdere kanalen ... kun je meerdere apparaten aan de computer koppelen!

Ik denk dat het lastig wordt met een midex 3 want als je ook nog een masterkeyboard wilt aansluiten dan kom je dus weer een midi-in tekort. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld je masterkeyboard op de midi-in van je Sb live zetten en je A3000 op de midi-in van de midex.

Je kan ook eens kijken naar de midisport 4x4 van midiman, dan heb je voorlopig in iedergeval genoeg midi in- en uitgangen

Ja, dat zou kunnen, maar is deze kwalitatief even goed als de Midex? En die 4x4 heeft dus 4 ins en 4 outs als ik het goed begrijp... Dus dan is tussenkomst van mij soundblaster niet meer nodig. En hoe sluit je zo'n ding aan dan? Gewoon ook via de USB? Sorry voor de vragen hoor, maar ik wil dit wel goed regelen. Zodat ik over een maand niet weer met een tekort aan aansluitingen zit. Ik moet ook even het concept van dergelijke interfaces doorhebben :confused:

Back