Korg emx EG

notwist

Nieuwkomer
Hallo,

Redelijk recent heb ik een korg EMX gekocht. Nu zit ik nog met 2 probleempjes:

1) Het lukt me niet meer om een geluid te maken dat langzaam luider wordt. EG staat op die curve en EG INT staat helemaal naar links. Waarom springt het geluid dan direct in?

2) Soms komt er uit mijn synth part enkel nog een korte tik. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Hallo,

Zet je EG gewoon helemaal open en regel de fade in met de modulation sectie, de knoppen rechts bovenaan: kies AMP als destination, en zet de DEPTH knop linksom naar smaak, de snelheid van de fade in regel je met de SPEED knop, kan je ook BPM syncen door de BPM sync knop in te drukken.

En voilà, probleem opgelost. Als je ergens iets wijzigt en naar een ander pattern overschakelt zijn je edits verdwenen, tenzij je 2 x de write knop indrukt.

Die korte tik is het gevolg van je EG time instelling, die staat waarschijnlijk heel kort, onder de EG time knop bevindt zich een keuze schakelaar waarmee je een uitstervende of constante toon kan maken.

Houd er rekening mee dat in vele presetjes ook de mod sequencer actief is, die past sommige parameters aan als een patroon wordt afgespeeld, dus effe je pattern helemaal clearen en als je lui ben een soundje kopiëren van een ander pattern.

My 2c

EG INT is de envelope voor je filter. Je kan hiermee je filter open of dicht laten lopen in de tijd ingesteld met EG TIME.

Je kan ook de luidheid in tijd laten moduleren. Voor pads gebruik je de onderste vorm (onder random dacht ik)

als je lui ben een soundje kopiëren van een ander pattern.
Kan dat ook dan? Moet je mij es vertellen hoe je dat doet?

Druk shift en copy sound tegelijk, kies dan met het datawheel het pattern en selecteer de synth part die je wil kopiëren, druk nogmaals op de copy sound knop en klaar.

Back