sherman filterbank modificaties mogelijk?

4tune

Stamgast
Ik zie heel vaak modificatie discussies van synths en dergelijken maar was er nog niet 1 tegen gekomen voor de filterbank. Zijn er MIDI mods voor dit monster?

Voordat ik hem kocht zag ik MIDI outlets op zitten maar wist niet dat het heel veel beperkingen had. Het is dan ook het enige apparaat die in m'n setup, niet meewerkt aan total recal.

Ik werk nu aan een project waar ik graag de input van de FB mee zou automaten echter heeft de filterbank, deze MIDI functie.

Het resultaat is overigens anders als ik het ingangs signaal zou vergroten of verkleinen. Kwam het overigens al in een eerder project tegen en heb het toen handmatig gedaan. Werkt natuurlijk wel maar vind dat geen nette oplossing.

Iemand een idee? Alvast bedankt

Niemand een idee of tip? Lopen jullie niet tegen dit probleem?

[offtopic]
Waarom kan ik mijn vorige bericht niet editen? Zie er een paar typo's tussen staan.
[/offtopic]

Speel je loop 100 keer door de sherman af. Ga freaken met de knoppen, en record dit. Knip vervolgens de beste stukken eruit en gebruik deze.

Ik denk dat je gelijk hebt! Heb je ook het total recall gezeur niet! Gebruik jij hem toevallig voor kicks?

Nee ik heb geen sherman. was t maar zo'n feest 8o)
Ach er zijn meerdere manieren om kicks te maken toch.

Met een G2 en een beetje distortion kom je er ook wel

[offtopic]
Waarom kan ik mijn vorige bericht niet editen? Zie er een paar typo's tussen staan.
[/offtopic][/quote]

je kunt maar 24 uur editen om te voorkomen dat men iets verandert van bv een week terug en de rest van de discussie die er achteraan komt flauwekul lijkt.

Ik ben niet specifiek bekend met de sherman filterbank, maar ik kan je wel vertellen dat het een redelijk rigoureuze ingreep is als je analoge parameters digitaal wil besturen via MIDI als dit niet oorpspronkelijk in het appraat voorzien is. Een total recall is zeker mogelijk, maar zal wel een complete redesign van de filterbank betekenen. Ik heb zelf een mam-mb33 gehad die MIDI ondersteund. Echter alleen noot aan uit commando's en alle settings die achter draaiknoppen zitten zijn niet midi bestuurbaar. Zoals gezegd betekent het een compleet redesign van het appraat om te bewerkstelligen dat dit wel mogelijk is. Leuk als je diepgaande kennis van elektronica hebt en veel tijd hebt (of maakt natuurlijk) (steekwoord MIDI to CV (control voltage) converter). Als je het moet laten doen is het letterlijk onbetaalbaar.

EDIT: drie replys voor ik mijn reply klaar heb. Het gaat snel hier :D

Speel je loop 100 keer door de sherman af. Ga freaken met de knoppen, en record dit. Knip vervolgens de beste stukken eruit en gebruik deze.

ding heeftook geen presets / geen total recal
watk me kan herrineren is dat er meer mogelijk wordt door m via mid controllers te geven
dus bepaalde standen env / sync vd filters enso gaan verder via midi lees de abuser manual

kwilde ook dat die midi afgaf [nordlead knoppies en d8 das mooi draaien en opnemen niet dus !
vrede wrede bak

Je kan ook alle knoppen die midi aanstuurbaar zijn dichtdraaien en dicht houden. Dan maak je de recal voor die knoppen via cc's in bijv ableton.

grtz Bruce

De functies die daadwerkelijk met midi zijn te bereiken, gebruik ik. Het ging mij meer om de functies die nu niet met midi te benaderen zijn zoals de 'input'. Denk toch dat ik de bazz(t)aard zijn advies ga volgen. Lekker je freakz opnemen en dan knippen. Het was mooier als alles te automaten was maar helaas. begrijp het gedachtengoed hier achter ook wel.

Back