Met wat doen jullie drums en beat etc

Anony

Ingeburgerd
Hallo

Ik vroeg mij af hoe jullie je beat, drums, percussie etc op je muziek zetten? Dus welk soort en naam van de hardware die je gebruikt en zeg er ook bij welk genre je maakt.

Ik zou dit eens willen weten want ik ben van plan, omdat ik kan drummen, om het via een elektrische drum te doen. Meer bepaald via de roland HD1 omdat die niet veel plaats inneemt en ik beleef er veel plezier aan dus leek mij het inruilen van een akoestische drum voor een elektrische drum geen slecht idee. Of wel? Een andere optie was via de pad kontrol maar dit spreekt mij veel minder aan.

De richting die ik alleszins niet uitwil is house en techno en andere verwante genres maar zou het toch ook graag van deze mensen willen weten.

Ik heb trouwens nog geen ervaring hiermee... vandaar mijn vraag... .

Waarom wil jei info hebben van forumleden die dance-trance-techno-minimal-dubstep enzo maken terwijl je zelf die kant niet uitwil?

Ik bedoel het gaat toch om jou (ideale) workflow?

Als jij je happy voelt met je elec. drumstel prima :okdan:

Diverse forumleden spelen beats in met synths (gewoon op de keys drummen), of gebruiken een MPC of vergelijkbare midicontroller, slicen en dicen via hun softseq's, weer anderen gebruiken diverse samplers die ze triggeren met hard of software seqencers...

je begrijpt: ieder z'n workflow...

Om een idee te hebben hoe iedereen dit doet :) en bedankt voor het antwoord. Maar ik ben nieuwschierig of er nog mensen het doen via een elektronische drum want het lijkt alsof de meesten het anders doen ;).

een hoop gebruiken de phrases uit NEXUS VSTi of Vengeance Sample CD's en slaan zelf helemaal niks in. soms layeren ze nog een kick en dat is het dan wel.

De techno boys daarin tegen programeren wel vaker zelf.

De richting die ik alleszins niet uitwil is house en techno

Welk genre of stijl wil je dan wel uit? Lijkt mij alles bepalend hier.