Met wat doen jullie drums en beat etc

Ik 'drum' vaak over heel mn track de drums in met mn keyboard-midi controller. Geluiden komen dan uit Drumatic VST waar ik dan nog eens een realistische snare en hat uit samples ga bovenop 'drummen'... Soms 'drum' ik een loop van 8 maten en gebruik ik die telkens opnieuw, met her en der een wijziging die ik dan programmeer (lees: blokje een beetje evrslepen in je sequencer) maar soms is heel het nummer echt gewoon manueel ingeramd via de midicontroller. Daarbij probeer ik te drummen als een echte drummer zou doen (qua ritmes dan) Vaak neem ik de drumatic drums gewoon 4 to the floor en de gesamplede drums iets 'rocky-er', met hier en daar een flammetje, een rolletje of andere maffe varianten...
Drumatic hihats hou ik wel meestal op loops die ikzelf inspeel, van een maat of 4 - 8, als ik anders een heel nummer (3 minuten) 16de noten zit in te rammen kijkt mijn vriendin wel heel raar op, en denkt ze dat ik even gek word...

Grtz
ARD

Mijn shizzle is te vinden op www.myspace.com/simonderycke

woord

als jij kan drummen zou ik battery en een padcontroller nemen
en daarnaast mss nog een elec. drumstel om de sample's te triggeren

goeie sample's nemen bv van Vengeance, en inkloppen die handel!
lekker met je vingertjes in drummen, easypeasy!

ik gebruik per nummer weer iets anders zo 'n beetje. het hangt er van af wat voor muziek ik aan het maken ben, soms gebruik ik een sample, soms lose drums met mn keyboard inrammen, soms echte drums opnemen en dat dan als sample gebruiken, en soms met mn v-drums. soms ook geen drums trouwens...

En nu heb ik battery 3 ook :) toch niet erg....

Roland TR-707, Roland TR-808, Novation Drumstation, Vermona DRM1 mk II, soms een synth om weirde synthdrums te maken. Samples wil ook nog wel eens gebruiken.

een hoop gebruiken de phrases uit NEXUS VSTi of Vengeance Sample CD's en slaan zelf helemaal niks in. soms layeren ze nog een kick en dat is het dan wel.

De techno boys daarin tegen programeren wel vaker zelf.

speak 4 ya self :D
sample cd nooit gebbruik
samples vast wel eens toen ik dus redelijk wat samplers + weinig drumachienes
had
dan liever tegen woordig askt wat broken ritms wil maken met bv battery voor de leuke acoustishe samples en fx inside
en bv andere diverse vst

dus ik denk dat topic starter wel wat heeft aan een leuke midi controller watie wil
je koopt soms voor 300 eu een complete set met rack en drum triggers

hang je daar weer bv ez drummer aan
tsjek ezdrummer is niet duur ook dat pakket
sc6

Momenteel MPC2KXL en een paar 12 bit samplers (S612, S950). Lekker op gevoel rammen op die pads :P

Dus ja, eigenlijk alleen samples dus..

Oh ja, sinds kort ontdekt:

Spectrasonics Stylus :)

Toegegeven: Stylus maakt drums programmeren wel heel makkelijk. Maar verrek, wat komt daar een fijn geluid uit. Als je toch zelf wilt programmeren en beetje je eigen sound creƫren, dan kun je Stylus ook enkel als sjabloon/template gebruiken.

Guru,. Microtonic,. Stomper,. Sampler,. Sticks,.. Drumkit,. Pindakaaspotjes,..
en alles wat maar geluid maakt als je erop mept met wat anders!

Back