Deadmau5 Sample CD een rip Off van Venegance?

MasTering

Stamgast
Ik stond op het punt om de nieuwe sample cd te bestelen van deadmau5, is mij te horen gekomen dat de volledige cd geript is van verschillende vengeance sample cd's.

Ik ben bang dat dit waar is maar zou dit graag van mede forum leden bevestigd krijgen.

Wie of wat is je bron? Het zou natuurlijk mooi zijn als degene die dit beweert een stel wav files naast elkaar heeft gelegd en dat ze eenzelfde checksum zouden hebben.

Overigens zitten er op VEC1 ook een paar samples die iet of wat twijfelachtige herkomst hebben (The Prodigy (Fire), SNAP (de gitaar van I've Got The Power), maar het kan net zo goed dat die oorspronkelijk van een of andere Roland sample-CD afkomen :P

Er zijn meerder forums die vermelden dat de nieuwe deadmau5 cd een rip off is van venegance.:duivels:

Maar ja zoveel onzin op het net dus vandaar dat ik me vraag hier stel of het waar is of niet.

die knaap heeft al zat sample cd's gemaakt....
libraries voor GURU o.a.

mss is het gewoon een popie sound

De beste man in kwestie is zelf ook niet zo vergefelijk als het om samples gaat. Er is nog een behoorlijke rel geweest op het FL Studio forum toen iemand bedreigd werd met juridische stappen door Deadmau5. Hij had gebruik gemaakt van een Deadmau loopje van FL Studio die niet netjes gecleared was.

Sowieso is het natuurlijk een rare snoeshaan :D

Als ik mij niet vergis heeft iemand de vengeance samples hernoemd naar de sample pack van Deadmau5. Misschien een poging om piraterij tegen te gaan of misschien was het een flauwe grap.

Dit weet ik niet zeker en kan ik alleen bevestigen als ik hem zelf koop en vergelijk.

En voor alles geldt, samples zijn ook maar samples van samples..

Back