Korg Kaoss Pad 3: Out of Synch =/

Xyndrome

IDM / Ambient Freak
Ik heb al wat onderzoek gedaan rondom de site maar ik stuit toch nog steeds op dit probleem en via de topics hierover ben ik toch net niet op een concreet antwoord gekomen... Ik heb namelijk het probleem dat als ik dingen opneem, zoals een keyboard partij over een drumsample die ik er van te voren heb ingezet, ze op het begin nog gelijk lopen maar heel langzaam aan out-of-synch gaan. Dit is erg storend, want als ik iets opsla en later open is het compleet willekeurig door elkaar. Ik zou graag willen weten of iemand hier een oplossing voor heeft? of moet ik gewoon iets duidelijk récht op de maat inzetten?

Alle beetjes helpen dus als je enig idee hebt, don't mind telling me }:|

Dit is btw mijn eerste sampler-achtige module, dus spreek gerust in lekentaal. :engel:

De KP3 're-triggert' de samples niet opnieuw op de maat bij het loopen, maar speelt de hele sample af (met alle kleine net te veel opgenomen milliseconden) en begint deze opnieuw, zonder echt te letten op de maat van de BPM counter of de MIDI clock.

Dat houdt in dat je af en toe de samples met de hand weer opnieuw in de maat moet zetten door ze te retriggeren met de shift-tap-tempo knop.

Daarbij moet je dat zelf dus goed op de maat doen.

De slechte synchronisatie vind ik zelf een van de grootste nadelen van de KP3

Hier is toch een software update voor geweest? Mijn KP3 volgt keurig mijn midiclock...

Het gaat niet om het wel of niet volgen van de midi clock. Dat doet 'ie prima. Die software update is trouwens zeker de moeite waard, vooral i.v.m. de (véél) betere equalizer.

En het is volgens mij ook niet een kwestie van slechte synchronisatie, maar een design keuze om niet te triggeren inderdaad. Als je je samples precies even lang maakt alvorens ze te uploaden klopt alles wel gewoon.
Wat ik ook wel eens doe is een sample resamplen naar een andere bank, dan neemt hij zelf precies de juiste lengte op. En dan overschrijf je de bank met dat sample weer met een nieuw sample.

Een ding is zeker: de kp3 is handiger voor live recording dan voor geüploade samples, dan heb je al dat gedoe niet nodig.

Of gaat 'ie dan bij jou ook uit sync?

Back