dave clarke compressor

samplerdude

Nieuwkomer
hallo beste mensen

ik heb ergens gelezen dat dave clarke een focusrite red compressor heeft en een of andere ssl compressor. Ik ben altijd een fan geweest van clarke's laat 90'er jaren tracks en remixen, vooral omwille van zijn harde maar toch gedefinieerde compressie. Ook het eerste album van daft punk vindt ik super qua compressie.

Ik heb een c1 van tl audio en deze lijmt goed een mix aan mekaar en is ook transparant genoeg (naar mijn mening). Maar buiten het aan elkaar lijmen heb ik er niet zoveel aan...

Ik ben dus op zoek naar een harde, snelle transparante analoge compressor die ik kan gebruiken als drumgroepcompressor, in de stijl van het late jaren 90 werk van daft punk en dave clarke.

Weet iemand welke compressor hiervoor het beste is??? of weet iemand welke compressor(s) daft punk gebruikt hebben??

bye

samplerdude

ik denk datk weet wat je bdoel dave clarke the storm ...joey beltram achtige 909 sounds en ritchie hawtin vast ok inje genre

letop
de tyd van 90 jaren
hadden die manne ook geen super de super stuud

ritchie hatwin these days is ook een beta tester van korg dj quipment

dus denk dat veel muziek van hun tegen woordig gemaakt wordt binnen t digi domein ..daw ...laptops en meer gadgetspul ...
omdat wereld wijd optreden vraagt innovatie
en asje cash hebt hoeft t niet ten koste van sound quality te gaan

kheb wels pix gezien van bv ritchie hawtin stuud
[in de + 8 records [speedy j tyd ook ]
gewoon idd allemaal t spul wat je nu koop redlijk 2e hands koopt
ghost mixertje - 909 jx10 / vooral toch wel veel roland spul ,
div semi pro out board / div mid range fx ... geen ultra dure studio spul toen
begin jaren 90 ...

beter kunje je afvragen wat hoor ik
bv die bekende flange / phasing over open hihats die bv elke hihat die je hoor
een nieuwe phase cycle begin

kortom elke hihat heeft een opgaande flange
eigenlijk dus een re triggerde flange
apart in mn oren ken niet veel pedalen / fx bakken die dat kunne
door bv midi noten gestuurden lfo cycles

klinkt misschien ...ingewikkeld zoals ikt om schryf
asje begryp watk bedoel zegje meteen
o dat ....

sommige producers jeff mills op ouder werk / freddy fresh ...pulsar rec.
hebben egt veeel gebruik gemaakt van bv een bepaald fx ...pcm 70 / of ibanes speciale oude flanger ...en dat hoorje vaak terug
wat / welke apparaat by welke producer moeilijk te zegge
das een leuke zoektoch

sc6

Ik weet niet of dit een goed antwoord is op je vraag,

Maar een FMR RNLA is dat misschien een optie?
Daar hoor ik veel goeie verhalen over, dat hij je drums mooi open doet trekken in een mix.

heb zelf ergens gelezen dat hawtin vertikt compressie te gebruiken en ook veel ssl spul en de eventide harmonizers ook wel graag heeft.

Gagarin

Over de oude tracks van Clarke heeft hij eens gezegd dat het vooral akai samplers door dj mixers (beperkte headroom) was.

Het is niet altijd high end gear waarmee je een sound creeert. Creativiteit is een grote factor mede als gewoon gebruiken wat je hebt.

http://mixonline.com/mag/audio_daft_punk/

(Alesis 3630 :D)

(Maar ze gebruik(t?)en ook ASR-X en DP4, hebben ook compressie opties)

Beetje een raar article:

Quotes:
The duo uses many different samplers, preferring warm-sounding analog gear, including a Roland S-760, an Ensoniq ASR X, a Roland MPC and an E-mu SP-1200 drum machine

En dan nog deze:
To get those sounds, the pair uses many vintage keyboards, including Korg, Roland and Moog gear from the '70s. “We use the big ones that were used in the '70s, like the Juno.

Kan ook aan mijn liggen, maar goed, ik ben natuurlijk off topic bezig

Over de oude tracks van Clarke heeft hij eens gezegd dat het vooral akai samplers door dj mixers (beperkte headroom) was.

Het is niet altijd high end gear waarmee je een sound creeert. Creativiteit is een grote factor mede als gewoon gebruiken wat je hebt.

veel platen waren in de + 8 records tydperk bv erg minimal
dus erg veel aandacht gaat uit naar een paar ingredienten van de plaat
luister hoe bv hihats worden geplaats in t stereo beeld
welke type fx over een sitestick
alles goed plaatsen,...daarna eq dat lekker valt en dan masteren
hoeftermeestal niet veel gecompresset te worden ,.......
ik heb eergister een mix van iemand geluiterd van ritchie hawtin van 4 uur daar komen alle [ook mooie langdradige softe 303 soundscapes ] voorby en de circuitbreaker plaatsjes
die man [ hawtin ] maakt alles erg klinkend
niks 909 bassdrum die knalt ..voornamelijk subtiele afstelling van enkele ingredienten die mekaar netjes afwisselen ,...jeff miles kon / kan op ouder werk ook goed
[zn dj werk mixen staat vol geram ....imho
zal de link opzoeken ,..
goeie mix ....overzicht platen

http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=67700897&blogID=434508465

check it zou ik zeggen

oja eronder op zn blog staat een mix van james t cooton
tot voor kort ronbekend voor mij
erg lekkere duistere 303/808 style musix
[freek 030303 had m boeked afg vrijdag in de milky way :doei::D
check die ook http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=243350575

Beetje een raar article:

Quotes:
The duo uses many different samplers, preferring warm-sounding analog gear, including a Roland S-760, an Ensoniq ASR X, a Roland MPC and an E-mu SP-1200 drum machine

En dan nog deze:
To get those sounds, the pair uses many vintage keyboards, including Korg, Roland and Moog gear from the '70s. “We use the big ones that were used in the '70s, like the Juno.

Kan ook aan mijn liggen, maar goed, ik ben natuurlijk off topic bezig

Wel scherp, dat dan weer wel.......en dat is zo'n toonaangevend magazine:stupid

Back