casio rz1 met dmx /tr909 sounds modificatie

Trouwens, Steve Poindexter released samen met Jamal Moss, aka Hyroglyphic Being, nog als I.B.M. en die hebben een tijdje terug ook Muzique records weer even uit de mottenballen getrokken. Veel RZ1, 505 en 707 geweld. Goed spul...

Muzique Records vond ik echt toffe nieuwe dingen releasen. Faces Drums en Gregory Kitt zijn echt :okdan:

Maar een 707 vond ik niet extreem veel makkelijker dan een 505. Je mist de lampjes en de schuifjes, maar verder werken ze qua songs en chains vrijwel het zelfde.

Tot nu toe vond ik de 909 de fijnste sequencer hebben, die heeft tenminste individuele accents in plaats van globale.

Je kunt de 707 ook midi noten laten sequencen. Gaat enorm omslachtig en 't kan alleen in song mode, maar 't kan. Misschien dat je dat hebt gezien?

Ik vind wel dat als een sample based drumcomputer een slechte sequencer heeft, je dat ding eigenlijk al moet negeren. Er is naar mijn mening geen enkele rede om de sounds van zo'n drumcomputer niet in een sampler te proppen.
Zelfde verhaal bij de 505 en 626 (626 is trouwens een uitgebreide 505, klinkt toch echt net iets anders dan de 707, iets meer omhoog gepitched ofzo). Qua klank vind ik het leuke bakjes, maar die sequencers zijn lastig.
Maar goed, de prijs is dan ook wel evenredig. Zelfs de 707 is toch al weer 50 euro duurder geworden in de laatste 5 jaar, de RZ1, 505 en 626 blijven enorm goedkoop.

Ook een leuke drumcomputer, naast die Yamaha RY's, is die Kawai R100. Maar wederom: een sequencer van niks :D

Owja, nog wat ' self promotion': een ouder trackie van me met alleen RZ1 en CZ101: http://www.sternstudio.com/promo/Sound1_RZ_CZ.mp3 Casio galore ;)

lachuh nrtje
ben wel metje eens dat asje tien drumachiens rongeveer heb liggen t ook ron over zichtelijk begint te worden ...lots a midi cables / sync doosjes enso midi thruu,s en de outs allemaal niet te vergeten
asje die souynds vd 10 drumachiesn in bv een sampler prop
hebbie bv ook nogs via een software editor controlle over deouts en fx ...

aleen wordt soo niet geinspireerdt van samplers allemaal weggedaan
aleen mn asrx ister nog
[denk datk m maar hou staat nu op 250.- is toch egt een mooie machine zekers voor dat geld ...?
goede fx ask er wat setjes drum instop gaatuie nog jaren mee

chinettie had jij niet een draad een keer opgeleukt met t verhaal dat de tr 626 een probleem had met dat beide banken ofsoo niet tegeklijk aan gesproken konden worden ,...
kga ff kijken ..in cd manual ...:stupid[grr lezen ]

want zojuist stond mn post bode voor de deur
met een tr 626 [ moet zeggen deze is as NEW egt ! blijmee 70.- eu jaja:engel:
haha juiste timing - wil deze gaan gebruiken voor trigger out to drumsynth in
regelwerk is beetje vol

Attachments

• S4020672.jpg
    S4020672.jpg
    70,8 KB · Bekeken: 90
Volgens mij kan de 909 sequencer niet (veel) meer dan de 707, toch? Voor mij is de fijnste drum sequencer de TR606: switchen van write en play mode zonder de sequencer te stoppen... Heerlijk...

R-ond, dat van die banks weet ik niks van dus lijkt me sterk dat ik dat gezegd heb. Maar 't zou kunnen, Roland heeft wel meer maffe dingen als 't op midi aankomt.

Wat betreft samplers: misschien denk ik daar (te) makkelijk over omdat ik software trackers als sequencer gebruik (Octamed en Renoise), dat zijn al een soort step / grid sequencers. Maar dan nog, een Electribe sampler zou nog altijd een handigere keuze zijn. Afhankelijk van welke je neemt (es of esx) kosten die 150 tot 400 euro ofzo, en dan heb je gewoon een hele fatsoenlijke step / grid sequencer voor iedere drum sound die je maar kan bedenken.
De 707 gebruik ik live in step write mode, de 727 in pattern play mode, naast de RS7000 waar wat voorgeprogrammeerde ritmes zitten (die ik ook nog steeds kan editen). Maar in de studio gebruik ik ze als externe module. Ik vind het lastig om van sequencer naar sequencer te lopen als je bezig bent met een nummer en een paar kleine wijzigingen wil aanbrengen.

Maar nogmaals, al die drumcomputers zijn super redelijk geprijsd, dus dat maakt een hoop van de tekortkomingen goed. Een 505 of 626 laat je niet liggen voor 5 of 7 tientjes, net zo min als een RY of RZ of zo.

Individuele velocity is echt super belangrijk voor mij. Volgens mij is het ook een betere MIDI sequencer dan de 707.

Back