Probleem met een cubase project

Milano

Stamgast
Hey jongens,

Alle projecten in cubase kan ik openen en afspelen er is echter 1 project dat het maar niet doet...helemaal geen signaal whatsover.

Ik zie de meters van de vsti tracks wel op en neer gaan maar alle audio oa Kick, snare, hats, drumloop geeft niets aan. Alles geprobeerd maar de gehele project doet het gewoon niet. Dit is nadat ik het gexporteerd had als Audio Mixdown.

Ik heb een ander versie van dit project gesaved maar dan zonder automation, fx ed... die doet het gewoon en speelt gewoon af en zo ook alle andere projecten (met automation, fx's).

Mixer toont geen signaal aan behalve bij een Halion. Alle meters in de mixer zeggen dat er niets binnen komt.

Dit is echt raar.

Heeft iemand zoiets meegemaakt? zo ja hoe dit te verhelpen aub.

De mix is helemaal af ik heb er zoveel aan gedaan dat ik het precies zo wilde klinken als dat ik het hebben wil.

Ik kwam overigens wel dit tegen op google...Dit is PRECIES! wat ik dus heb maar je ziet het...Topic is niet verder gekomen dan samplerate.

http://www.audioforums.com/forums/archive/index.php/t-5661.html

Aub jullie hulp.

Het eerste waar ik aan dacht was dat er misschien iets verkeerd gegaan was bij het verplaatsen van je project op je hd (mits je dat gedaan hebt natuurlijk) met de audiobestanden, alleen zou cubase dan gaan roepen dat er audiobestanden missen.

Je zegt dat er niks binnenkomt op de meters van de mixer. Bedoel je daarmee de ingangen ? Als dat zo is, moet je het probleem eerder zoeken in de aansturing van externe apparaten (synths e.d.).

Check ook je vst-connections eens en vergelijk dat ook met de routing van je mixer en vsti's. ik heb ooit een project half om zeep gekregen door het eens te bewerken op het systeem van een vriend met een andere geluidskaart (en dus een andere routing). Dit is makkelijk op te lossen, maar kan bewerkelijk zijn.

Was de mixdown echt het enige ding dat je gedaan had voordat het niet meer werkte ? Misschien de uitgangsbus (per ongeluk) verandert ?

Bedankt voor je reactie.

Ik heb niets verplaatst. Wat ik wel gedaan heb is de audio mixdown afspelen in windows media terwijl ik cubase en het project nog open heb staan.

Het gaat soms heel stroef omdat cubase spontaan de asio moet delen en in de meeste gevallen gaat dit wel goed maar dit keer niet blijkbaar..
Zou dit voor problemen hebben gezorgd?

Voor de rest wat ik kan zien is de samplerate goed, routing is goed, geluidskaart instellingen zijn goed...

Ook als ik alle fx eraf haal en alle Read uitschakel en de track gewoon kaal speel dan doet ie niet... Een identieke track die ik dus heb opgeslagen als een copy ervan (als halve project) doet het dus wel en alle andere projecten.

mediaplayer en cubase tegelijk open hebben staan werkt bij mij ook niet. Deze 2 gaan dan knokken om voorrang bij de geluidskaart.
ik zou verder echt niet weten wat de oorzaak van je probleem is. Het is nogal vreemd dat de rest van je projecten het wel doen. Als dat niet het geval zou zijn, zou mediaplayer in windows het "voorkeursgeluidsapparaat" verandert kunnen hebben (hier ook wel eens gehad, op te lossen door onboard-sound uit te schakelen in apparaatbeheer en/of bios), maar dan zou er helemaal niets meer te horen zijn in cubase.

vaag probleem dit...... succes

Ik ga gewoon opnieuw beginnen met de andere die ik gesaved had..Gelukkig heb ik daar nog een backup van.

Bedankt iig voor de genomen tijd om te reageren man..Waardeer het enorm.

werkt een simpele reset van je asio in je device setup menu niet...??

Back