[track] a life less lived

scarum

Ouwe rot
Fijn toch, synths :D

[kapotte link] A Life Less Lived [/kapotte link]

EDIT deze link werkt niet meer, nieuwe versie, zoals twee posts lager staat ;)

voor het gemak de link naar de laatste versie:
A Life Less Lived

Laatst gewijzigd:
Lekkere track!
Leuke opbouw en weer eens een verfrissende benadering van drums (op de bassdrum na dan andere geluiden die je ritme maken).

Er is nog wel ruimte voor een beetje schreeuwende distorted lead op, zeg 55/60% van de track, dan zou ie je aandacht nóg beter vasthouden.

Voor de rest: Toppertje! :okdan:

Lekkere track!
Leuke opbouw en weer eens een verfrissende benadering van drums (op de bassdrum na dan andere geluiden die je ritme maken).
Hey daan, thanks voor de reactie!
Blij dat je em digt :D
Er is nog wel ruimte voor een beetje schreeuwende distorted lead op, zeg 55/60% van de track, dan zou ie je aandacht nóg beter vasthouden.

Voor de rest: Toppertje! :okdan:
Hier was ik het wel mee eens, dus ik heb er nog behoorlijk wat aan gesleuteld.

Er is geen lead bijgekomen, maar Ik heb aan de bestaande lead wat dingen veranderd waardoor de track hopelijk wat spannender is geworden.

Ook heb ik nog wat fx en de mix nog aangepast. Ben benieuwd wat je er nu van vindt.

Bovenste link doet het niet meer nu, dus nog even een repost, de oude en de nieuwe versie onder elkaar

A Life Less Lived -oude versie- (deze link doet het wel nog)

A Life Less Lived

Verdere feedback is welkom!
:okdan:

Laatst gewijzigd:
Ik heb aan de bestaande lead wat dingen verandert waardoor de track hopelijk wat spannender is geworden.

En je bent in die opzet prima geslaagd! FX doet 't ook goed.

(Daan denkt er stiekum vocals van [ame="http://en.wikipedia.org/wiki/Keith_Flint"]Keith en Maxim bij....)

Mooi! Was er zelf ook wel happy mee. :D

Volgende stap zou inderdaad eventueel vocals zijn, maar dat zit er dit weekend niet meer in :(

Eerst een paar dagen werken, daarna weer tijd om muziek te maken. Wil ook nog aan een aantal andere tracks verder sleutelen. :walker:

Deed het je aan The Prodigy denken? Ik ken eigenlijk niet zoveel recente dingen van ze.

Mooi! Was er zelf ook wel happy mee. :D

Volgende stap zou inderdaad eventueel vocals zijn, maar dat zit er dit weekend niet meer in :(

Eerst een paar dagen werken, daarna weer tijd om muziek te maken.

Same here... I'm afraid ;)

Deed het je aan The Prodigy denken? Ik ken eigenlijk niet zoveel recente dingen van ze.

Niet zozeer de sound van The Prodigy, meer het anders dan anders geluid. In a good way, uiteraard, maar dat wist je al.

Ik hoop binnenkort ook eens iets klaar te hebben voor een post op SF. Had dit weekend een Moby (Go) achtige track in de grondverf, totdat ik een thema dat al 1,5 jaar in mijn hoofd zit zonodig weer eens van zich moest laten gelden... :D

Altijd leuk als je meerdere thema's in hetzelfde project hebt zitten ... Grrr..

Ik snap wat je bedoelt voor wat betreft de kick in het begin. Heb er zelf ook over zitten denken. Moet er nog wat mee stoeien denk ik, weet nog niet wat ik er zelf van vindt. Vindt je de hele track eentonig, of alleen het begin?

Dank voor het commentaar! :D

Waarom laat je de kick er niet uit in het begin? lijkt mij spannender en maakt em ritmisch minder eentonig!

verder vuil plaatje:duivels:

groet,

baG

de track duurt wel 8 minuten...

nou ik em nog es zo luister doet het begin zelfs een beetje Vitalic aan. Misschien moet je es naar zijn drums luisteren.

Poney part I bijvoorbeeld.

In jouw track worden de drums op een gegeven moment bijna helemaal overstemd. dus als je nog zoekende bent (?) is dat misschien wel een bron van inspiratie.

track heeft zeker potentie maar wil je hem echt afmaken moet je nog kritischer zijn naar de opbouw en lengte van je track..

dat is slecht mijn feedback, doe er mee wat je wilt uiteraard!

groet

baG

de track duurt wel 8 minuten...

nou ik em nog es zo luister doet het begin zelfs een beetje Vitalic aan. Misschien moet je es naar zijn drums luisteren.

Poney part I bijvoorbeeld.

In jouw track worden de drums op een gegeven moment bijna helemaal overstemd. dus als je nog zoekende bent (?) is dat misschien wel een bron van inspiratie.
Grappig dat je dit nummer noemt, ik snap denk ik wel hoe je daar aan denkt. Overigens begrijp ik wat je bedoelt met dat de kick bij mij verdwijnt in de mix, maar dat zijn vooral de transiënten die opgevreten worden doordat de andere sounds meer van het freq. spectrum opvreten, de bas van de kick blijf je wel horen. Het is meer een keuze, bij Vitalic is de keuze gevallen op het prominent aanwezig zijn van de kick door het hele nummer. Ik weet niet of ik diezelfde keuze wil maken. :maffia:

Bedankt voor het wijzen hierop. Het is interessant om dat te bekijken. :kimono:

track heeft zeker potentie maar wil je hem echt afmaken moet je nog kritischer zijn naar de opbouw en lengte van je track..

dat is slecht mijn feedback, doe er mee wat je wilt uiteraard!

groet

baG
Tof te horen dat je vind dat dit nummer potentie heeft. Voor wat betreft opbouw en lengte, ben wel benieuwd wat je er aan zou veranderen? Ik weet uiteraard niet of ik het met je eens zal zijn, maar ben zeker blij met de feedback! :D

Heb de openingspost even aangepast om verdere misverstanden te voorkomen, ben wel blij dat je onbevangen luistert zonder de meningen van anderen te lezen ;)

wie?

;)

is verder niet de bedoeling of van invloed geweest ofzo, ik hoor het niet echt...:confused:

wie?

;)

is verder niet de bedoeling of van invloed geweest ofzo, ik hoor het niet echt...:confused:

Nee je hoort t niet,.. ik ook niet echt,.. dwz,. ik hoor t in mn hoofd,..
weetjewel,.. (net als die rare stemmetjes die je bv vertellen op zondagmorgen in een tutu naar ,.. nou ja,.. je begrijpt me wel!! )

Maar die lead van dr who,.. die melodie,..
Die past er iig perfect op,..

Nee je hoort t niet,.. ik ook niet echt,.. dwz,. ik hoor t in mn hoofd,..
weetjewel,.. (net als die rare stemmetjes die je bv vertellen op zondagmorgen in een tutu naar ,.. nou ja,.. je begrijpt me wel!! )
hehe
yep, dat snap ik wel :engel:
Maar die lead van dr who,.. die melodie,..
Die past er iig perfect op,..
dat moet ik eens checken dan...

hmm die stemmetjes he...
krijg nu opeens beelden van een koe die zich in een telefooncel wurmt en op de achtergrond...
Dr. Moooo, Dr. Moo, Dr. Mooooo
hehe :D

ik vind die hats een tikkie hard, of ligt dat aan mij

zowiezo de hele mix voelt niet helemaal lekker in mijn oren

wel coole track verders heur :)

ik vind die hats een tikkie hard, of ligt dat aan mij

zowiezo de hele mix voelt niet helemaal lekker in mijn oren
Hmm ja, die hats dat zou kunnen nu je het zo zegt... was me nog niet opgevallen, maar vraag me af waarom het me dan niet eerder opviel... :confused: is het wel te hard? of juist niet... hmmmm

Wat vind je nog niet lekker aan de mix? Heb er zelf nog blijkbaar niet echt genoeg afstand van om het goed te horen misschien. :z

wel coole track verders heur :)
thanks man :mega:

eerste edit van clipje voor dit nummer, slechte geluidskwaliteit door wmv codering, vooral in het tophoog (erbarmelijk slecht, hats en synth), nog geen tijd gehad om goed te coderen, originele track hier.

clipje (embedded)

als de clip slecht laadt, is de clip ook apart te downloaden:
hiero (100 mb ongeveer)

feedback welkom!

Back