Een flinke midicontroller (welke?)

Midi controler

Midi controler

Kenton heeft ook leuk spul met editsoftware.
Ik zelf zoek ook een goedkope kleine midicontroler, maar vind het eigenlijk allemaal nog veel te duur.
Wat moet dat nu kosten een paar van die potmetertjes met midi?

Ik heb een Evolution UC16 en ben er redelijk tevreden mee (goede bouw,functies en prijs) maar de drivers zijn wel echt heel erg gevoelig voor storingen (de UC16 heeft geen MIDI-IN maar je kan USB gebruiken voor MIDI-IN&OUT via USB).

Ik kan je de UC16/33 zeker aanraden als je een beperkt budget hebt helemaal de UC16 kan voor 160 euro een control box en MIDI-USB adapter zijn voor b.v. een laptop da's veel waar voor je geld.

Als je het geld kan missen en geen gedonder met drivers wil (alleen als je het ding via usb gebruikt trouwens) dan zou ik toch voor een andere gaan!

Druid

Ik gebruik em in eerste instantie voor 2 synthesizers die geen knoppen hebben, dus
dan heb ik niks met drivers en pc's te maken. Maar het is natuurlijk wel handig als ook
goed werkt met een pc. Wat voor problemen had je precies?

Vind je die kleinere Doepfers niks dan?

Ik heb zelf een Pocket Dial en ben er behoorlijk tevreden mee.

De USB driver van de Evolution controllers is een beetje brak... onder windows 2000 geeft ie gewoon standaard een blauw scherm.... Onder XP werkt ie wel goed, heel soms raakt ie welles een beetje in de war (van andere usb apparaten) maar dan doet ie het na het rebooten wel weer.

Met de MIDI-OUT heb ik nooit gekloot gehad dat werkt als een trein, volgens mij heeft de UC33 MIDI-OUT en MIDI-IN (op de UC16 kan IN alleen via USB, dan funtioneerd ie meteen als een USB->MIDI-OUT!).

druidsetup.JPG

DRUID

aha ok, nauw ik draai nu nog ME en dat zal nog wel effe zo blijven, aangezien mijn geluidskaart niiet onder2000 of XP draait.

En Cozko, ik wil geen kleine Doepfer, want die hebben weer te weinig knoppen.
Een stuk of 30 is wel relax. Hoewel, zit ik net dus effe functies te tellen op m'n synths,
en heb ik aan 30 eigelijk veelste weinig. Maarja 400 euro voor de Drehbank is wel wat te duur.

kHeb mij een maand geleden een UC-16 gekocht en dat ding is ook al zeer praktisch.
Je kan er 64 controllers tegelijk mee aansturen en 16 tegelijk bedienen. Via een vlot en handig bank-systeempje kan je vlot tussen 4 settings switchen.
Je slaagt dus ook 64 controller-settings per preset op...
Helaas wel geen sysex strings... Dan moet je een doepfer hebben, maar werken dan weeral niet zo vlot als de Evolution's.

Origineel geplaatst door druid
De USB driver van de Evolution controllers is een beetje brak... onder windows 2000 geeft ie gewoon standaard een blauw scherm.... Onder XP werkt ie wel goed, heel soms raakt ie welles een beetje in de war (van andere usb apparaten) maar dan doet ie het na het rebooten wel weer.

Met de MIDI-OUT heb ik nooit gekloot gehad dat werkt als een trein, volgens mij heeft de UC33 MIDI-OUT en MIDI-IN (op de UC16 kan IN alleen via USB, dan funtioneerd ie meteen als een USB->MIDI-OUT!).

druidsetup.JPG

DRUID

Draait daar nou Impulse Tracker op je laptop??

de Phat-Boy is k*t; bij het opstarten moet ik altijd drie handen gebruiken om 'm in de juiste instelling voor m'n Roland te krijgen. Verder in gebruik wel degelijk enzo. Mijn volgende controller wordt er 1 die gewoon z'n instellingen onthoudt.

'k denk dat de doepfer Drehbank toch je beste optie is..

- je hebt meer dan 30 knoppen nodig: de DB heeft er 64 x 2 banken. en als je ze hebt ga je bedenken waar je ze allemaal voor kan gebruiken..(ik spreek uit ervaring; ik stuur echt bizar veel aan vanuit die bak..)
- je moet een controller hebben die SysEx aan kan: de DB heeft een erg uitgebreide software editor die met erg lange strings (SysEx dus...duh) om kan gaan. en je kan de settings in de firmware opslaan. wel zo fijn.
- je vindt 'm te duur: zoek er eentje 2e hands; ik heb voor de mijne f400,- betaald, 2e hands. zoiets gaan ze nu ook nog voor. wel goed zoeken want je ziet ze niet zo vaak 2e hands (zegt misschien iets over hoe fijn 'ie wel niet is?) maar bij musicstorekoeln.de en thomann staan ze nog wel eens in de 'kleinanzeigen'.

Het is ztracker, lijkt qua interface op impulsetracker (daar is het op gebaseerd) maar in plaats van audio is dit een pure midi-tracker(sequencer) hij kan oneindig veel midi-interfaces aan en is helemaal gratis! ;)

Ik werk als sinds 1989 met trackers ben op een atari STE begonnen met noisetracker en YMtracker, ik ben nooit een liefhebber van cubase achtigen geworden. Dus ik ben echt super blij dat ik met deze software m'n midi spull kan aansturen!

ztracker homepage

Druid

Origineel geplaatst door druid
Het is ztracker, lijkt qua interface op impulsetracker (daar is het op gebaseerd) maar in plaats van audio is dit een pure midi-tracker(sequencer) hij kan oneindig veel midi-interfaces aan en is helemaal gratis! ;)

Ik werk als sinds 1989 met trackers ben op een atari STE begonnen met noisetracker en YMtracker, ik ben nooit een liefhebber van cubase achtigen geworden. Dus ik ben echt super blij dat ik met deze software m'n midi spull kan aansturen!

ztracker homepage

Druid

thanks, dit ga ik zeker eens checken!

Ik heb ook de pocket dial en het bakkie is fijntjes :)

die alphadials zijn leuk! Het bakje heeft BTW 4 banken met 16 knopjes dus 'viritueel' 64 knoppen.

Back