storende hum uit fireface 400

musicheaven

Ouwe rot
niet in alle programmas, maar als ik bv in sibelius zit te werken (muziek-notatieprogramma) hoor ik nogal luide storende ruis/hum/biepjes uit mijn fireface komen (uit de boxen dus wel te verstaan) (niet bij het afspelen, in rust, wat het juist extra storend maakt)

ligt niet aan de boxen.. is precies of er een setting voor de fireface bij bepaalde programmas wat computergeluiden ofzo doorpompt

zeer storend..iemand een oplossing?

hoop dat uitleg wat duidelijk is

werk je op een laptop?
Is het precies bij dezelfde progs?
Ik ken het programma niet die je noemt, maar als je daar bij instellingen kijkt, zie je dan niet iets waar je audio kan instellen?

Als laptop dan stekker uit stopcontact en op de batterij, grote kans dat de brom weg is ;)

niet in alle programmas, maar als ik bv in sibelius zit te werken (muziek-notatieprogramma) hoor ik nogal luide storende ruis/hum/biepjes uit mijn fireface komen (uit de boxen dus wel te verstaan) (niet bij het afspelen, in rust, wat het juist extra storend maakt)

ligt niet aan de boxen.. is precies of er een setting voor de fireface bij bepaalde programmas wat computergeluiden ofzo doorpompt

zeer storend..iemand een oplossing?

hoop dat uitleg wat duidelijk is

Mijn FireFace heeft dat ook.
Teminste, alleen hum.

zat ik ook al aan te denken :)
en dan stekker in een ander stopcontact als geluidskaart wil ook weleens helpen.

Is een typische kwaal met USB/Firewire interfaces.

De aarde van de voeding van je laptop aftapen zou het moeten verhelpen.

Net ff stekker uit Macbook maar nog steeds hummmmmmmmmmm.

hmmm

Er staat me wel iets bij van het RME-forum hierover, er is een issue volgens mij met een bepaalde reeks. Maar ik kom daar niet graag. Het was iig hardware-gerelateerd.

Meestal is het de voeding echter, beetje jammer als dat niet zo is.

1
2
3

Ground loop topics

Dat hardware ding kan ik nog niet vinden. Zo maar even verder zoeken met mn muts op, kille boel daar.

is dus op DESKTOP he, weet niet waarom iedereen over laptop begint

is inderdaad bij sommige programmas meer dan bij andere (in mijn daw bv is het draaglijk) maar in sibelius (voor degenen die het niet kennen : notatieprogramma om echt scores te maken) is het enorm irritant

Ik ken het programma niet die je noemt, maar als je daar bij instellingen kijkt, zie je dan niet iets waar je audio kan instellen?
audio-instellingen zijn allemaal juist hoor, had dat probleem ook niet bij mijn audiophile 192 kaart (die wel veel minder goed is, maar die hum begint wel op zenuwen te werken)

gebruik firewire om mijn rme van stroom te voorzien, dus andere stroomvoorziening dan pc is niet mogelijk. (veronderstel ik toch)

heb eens op het forum van rme gekeken, maar snap het nog steeds niet

wat ik vooral opvallend vindt is dat het bij sommige programmas meer is dan bij andere programmas

BELANGRIJK : ik veronderstel dat die hum toch niet in de opnames kruipt he? en dat dat alleen bij het beluisteren is of kruipt die hum effectief in de opnames? dat zou erger zijn

Back