MC-202 lfo probleem

Barno

VCO mentaliteit
Hallo mensen!

Ik had wat probleempjes met 'n mc-202. De LFO werkt alleen op een superhoge frequentie (ik gok rond de 15.000 Hz aan de piep te horen).
Als de LFO op z'n laagste stand staat piept ie bijna onhoorbaar hoog (met mod helemaal open) en als ik 'm omhoog schuif gaat de frequentie zodanig omhoog dat er halverwege de fader lengte al niks meer te horen is.
Als ik de delay groter maak hoor ik 'm helemaal niet meer
Ook is de LED erboven altijd aan. De enige variatie die de LED toont is dat ie een beetje minder fel brandt als de LFO lager gaat.

Nu heb ik 'm open geschroefd en zag dat er een hoop extra draden, weerstanden en condensatoren op de printplaat zitten gesoldeerd. Sommige banen zijn onderbroken en er zit zelfs een extra printje in.

't Lijkt me dat de 202 gemod is maar ik kan nergens vonden wat er dan aan veranderd is (geen van de cykong.com mods lijkt erop).
De vorige eigenaar wist niet dat er wat mee gebeurd is en ik moet zeggen er is ook niks te zien aan de buitenkant.

Misschien weet iemand waar de print op lijkt?
ik voeg een foto van de onderkant bij en kan nog wat close ups maken van desbetreffende veranderingen indien nodig. De IC op de extra print is een HD14015BP. Misschien zegt dat wat meer...

alvast bedankt!

Attachments

• DSC00091.jpg
    DSC00091.jpg
    194,4 KB · Bekeken: 92
Volgens mij was daar ooit een topic over, dat is normaal.

hey kalusi,

dank je voor de foto! het is inderdaad precies hetzelfde!
wel raar zeg... is de print ontworpen door een stagaire en daarna gecorrigeerd in de productielijn door een wakkere japanner ;)

al die draden zijn er dus bij de foto's op cykong er afgesoldeerd...

te gek dat je de moeite hebt genomen om jouwe ff open te maken!
dank je!

weet jij, of iemand anders, dan misschien waar het probleem met de lfo kan zitten?

PS misschien kan een (mens-)mod ;) de titel veranderen in 'MC 202 lfo probleem' ?

### Thanks:))

Laatst gewijzigd:
hey kalusi,

dank je voor de foto! het is inderdaad precies hetzelfde!
wel raar zeg... is de print ontworpen door een stagaire en daarna gecorrigeerd in de productielijn door een wakkere japanner ;)

al die draden zijn er dus bij de foto's op cykong er afgesoldeerd...

te gek dat je de moeite hebt genomen om jouwe ff open te maken!
dank je!

Geen moeite, heb hem ooit open gehad en de foto's bewaard :eureka:

Voor je LFO probleem weet ik zo geen oplossing.

Back