(Chip^2)deuntje

Heerlijke tune. Helemaal mijn ding :)
Het coole is dat ik het niet aan een bepaalde computer kan koppelen. Totaal
geen SID of PSG. Lekkere eigen retrostijl. Wel een beetje een overkill aan fx
helaas. Maar da's een smaak kwestie.
Superstukje vanaf 1:55 tot 4:35. Daarna verdwijnt de structuur ietwat.
De gitaar zou ik echt droppen. beetje een anticlimax.

Heb je nog meer van dit vrolijke gedoe? :koffie::koffie::koffie:

Laatst gewijzigd:
Het coole is dat ik het niet aan een bepaalde computer kan koppelen. Totaal geen SID of PSG.
het is denk ik een VSTi (als ik het zo in kan schatten), offe...?

Wel een beetje een overkill aan fx helaas. Maar da's een smaak kwestie.
soms ook idd maar ik vond persoonlijk ook die arpeggio/broken chord sound iets te lang doorgaan, voor zo'n basic sound is ie vrij prominent aanwezig en veroorzaakt iet wat luistermoeheid...

De gitaar zou ik echt droppen. beetje een anticlimax.
ja pcies, vroeg me af waarom 'ie niet eerder was langsgekomen in die 7 min??!! :L

Een vaag deuntje. Zeer melodisch, tamelijk chip-achtig, tamelijk lang ook, 7 minuten precies (dat is er dan weer wat minder chip-achtig aan), en niet gespeend van een grote hoeveelheid vaagheid.

http://www.sadbunny.nl/ultrachip4.mp3

lol deze waar ist mee gemaakt ???

heb ooit met mn nord lead ook eens een game console deuntje gemaakt zat precise dat mario plopje in
goede structuur toch t nrtje :halleluja

ben gelijk op zoek gegaan naar een atari 2600 en found 30.-
20+ spellen + 6 controllers lol :luv:ol shit
sampluhhhhhhhhhhhh

Lol, cool, veel dank voor alle feedback! Leuk! :)

De gitaar is inderdaad een anticlimax. Vind ik leuk, anticlimaxen, is een beetje mijn humor... Sorry! :D
/edit: therefor i :luv: the kutnummer thread. Briljant.

Bijna alles is de Sytrus vst. Veel stukjes met midi ingespeeld, andere dingen met de muis tediously aan zitten klikken. Alles in fruity.
/edit: en ja, ik :luv: ook fx overkill. Lekker vaag :)

Nog wel ergens wat beats gemixt met de Korg Kaoss Pad 3, maar da's maar weinig.

6 Trak had 't wel goed begrepen - dit is een absolute happiness track. 't Gaat eigenlijk achterlijk goed met me... Ik heb een nieuwe baan die goed bevalt, bijna mijn rijbewijs en ben net oom geworden van een tweeling, al mijn apparatuur doet het prima, ik heb toffe buren, ach ja. Lekker egoïstisch, sure, maar ik schijn aanstekelijk te werken dus hoe erg kan 't zijn? :D

En trouwens, mocht iemand zich 't nog afvragen... Het is geen voortborduursel op een andere chip, het is from scratch in elkaar geklikt. De gebruikte akkoorden fluctueren nogal maar een deel in het midden dacht ik al van 'waar ken ik dit toch van' en na een tijdje kwam ik op sort-of Blowing In The Wind, maar dan niet al Dylan's akkoorden en wel een paar die hij niet had. Dat is het dichtstbij enig ander al bestaand product :)

Back