resonance op g2

musicheaven

Ouwe rot
zalig bakje de g2, maar ligt het aan mij of suckt de resonantie op het merendeel van de patches gewoon big time?

merendeel van de patches bij mij wordt gewoon onbruikbaar en schriel als ik de resonantie zelfs maar iets verder dan halverwege durf te draaien, terwijl op de meeste synths dit juist plezant wordt.
geluid wordt ook veel dunner

meningen hierover? is hier iets over te doen of leg ik me hierbij neer? is dit bij alle nords of juist bij de g2?

vind wel zware tekortkoming

zet gaincontrol uit op de filtermodule waarvan je de resonantie regelt. Het is dat hele kleine knopje op de module gelabeld "GC".

Misschien helpt dat. Anders een overdrive/shape module na de filter? De g2 is eigenlijk vooral een synth waar je NIET instant resultaat hebt...

da's ook wel vrij logisch toch... de peak die je steeds verder gaat creeren door resonantie open te schroeven maf zijn hoofd niet stoten en dus word alles terig gescaled want inhoud dat het normale signaal steeds verder naar onderen word gedrukt qua volume niveau...

zalig bakje de g2, maar ligt het aan mij of suckt de resonantie op het merendeel van de patches gewoon big time?

merendeel van de patches bij mij wordt gewoon onbruikbaar en schriel als ik de resonantie zelfs maar iets verder dan halverwege durf te draaien, terwijl op de meeste synths dit juist plezant wordt.

meningen hierover? is hier iets over te doen of leg ik me hierbij neer? is dit bij alle nords of juist bij de g2?

vind wel zware tekortkoming
Wat ik begrepen heb van de G2 (heb zelf een G1) is dat de kant en klare filters in de G2 weinig vervorming hebben. Dat betekend dat ze vrij steriel klinken. Dit kan je verbeteren door je eigen filters te maken, zie hier.

En voor alles wat je ook maar weten over de G2, zie hier.

zet gaincontrol uit op de filtermodule waarvan je de resonantie regelt. Het is dat hele kleine knopje op de module gelabeld "GC".

Misschien helpt dat. Anders een overdrive/shape module na de filter? De g2 is eigenlijk vooral een synth waar je NIET instant resultaat hebt...
mja die gain control had ik al uitgezet en principe van die piek snap ik wel, vind gewoon dat nord soms nogal braaf klinkt..

maar inderdaad distortion erachter hangen moet beter zijn

wat is verschil als ik hem direct erachter hang of op einde van de effectchain?

Ik weet er het fijne niet van, maar als je een distortion module voor een filter zet, dan hoor je weinig verschil, omdat distortion boventonen toevoegt, en een sawtooth voordat het een filter ingaat al alle boventonen bevat (die niet allemaal even groot in amplitude zijn).

Het beste is om het gewoon uit te proberen en te luisteren hoe het klinkt! :L

Back