Dynacord reparatie thread

DDL-12 nummer twee werkt!!

DDL-12 nummer twee werkt!!

Zo de DDL die ik van Hooihuis heb overgenomen is ook weer functionerend :okdan: had precies hetzelfde probleem als die van Shiftr.....en ik denk dat we nu wel kunnen vaststellen dat als een Dynacord er ineens mee ophoudt dat er een tantaal is doorgefikt, maar dat zie je snel genoeg als er een fuse uitligt......

Het blokschema van de DDL....staat boven op de case dus ik heb er ff wat foto's van genomen...had geen zin om te tekenen in Corel....

Attachments

• DDL12inside2009_0210(001).JPG
    DDL12inside2009_0210(001).JPG
    159,9 KB · Bekeken: 130
  • DDL12inside2009_0210(003).JPG
    DDL12inside2009_0210(003).JPG
    141,2 KB · Bekeken: 129
dynacord is beroemd om z'n tantalen:D

dit is ook de reden waarom je noooooit, en dan ook echt nooooit, een dure vintage synth na jaren stilstand, opeens aan moet zetten.
want een voeding kan bij kortsluiting echt rare dingen gaan doen.
een keer meegemaakt dat de 5 volt logica voeding in een obx na eerst een tantaal te laten ontploffen , pak um beet, 10 volt op de processor zette.
toen was ie dus echt "stuk"
groetne,
jeroen

dynacord is beroemd om z'n tantalen:D

dit is ook de reden waarom je noooooit, en dan ook echt nooooit, een dure vintage synth na jaren stilstand, opeens aan moet zetten.
want een voeding kan bij kortsluiting echt rare dingen gaan doen.
een keer meegemaakt dat de 5 volt logica voeding in een obx na eerst een tantaal te laten ontploffen , pak um beet, 10 volt op de processor zette.
toen was ie dus echt "stuk"
groetne,
jeroen

Maar eeeeeh hoe moet je hem dan ooit weer aan zetten Jeroen???? Eerst dan maar tantalen vervangen voor de zekerheid ofzo???

Zo, dat klinkt effe lekker.... krijg bijna spijt dat ik hem heb weggedaan ;)

Ik ben blij dat hij weer gebruikt wordt in ieder geval, daar zijn ze tenslotte voor :okdan:

Ja ik zat eraan te denken om hem na de reparatie weer te koop aan te bieden maar ze klinken echt neig die DDL's, dus ik denk dat ik hem ook hou....1 is leuk maar 2 is beter:engel:
Zaterdag een DRS-78 erbij, dan heb ik toch een leuk effecthoekje zo met al die Dyna's:okdan:

bij een apparaat waarvan je hersentjes tegen het schedeldakje bonzen van vreugde, eerst de tantalen vervangen, dan de voedingsspanningen controleren, en dan pas aanzetten.
eventueel , als het zeldzaam en duur is, eerst het apparaat met een externe voeding met stroombegrenzing ,testen.
( je moet dan een voeding hebben die wanneer een van de spanningen teveel stroom trekt, de andere spanningen ook loskoppelt)
de mijne is onlangs overleden ( er zaten tantalen in de voeding :D)
groetne,
jeroen

Vandaag via de mail de schema's van de DDL weten te bemachtigen....alles loopt nu via Bosch.....ik heb gewoon een mail gestuurd via de Dynacord webpagina en voila....wel een beetje mosterd na de maaltijd aangezien mijn beide DDL's weer werken.

PDF is bijgevoegd van de DDL....

Attachments

• DDL 12[1].pdf
    2,9 MB · Bekeken: 177
ja, dat is allenmaal wel mooi, maar dan kan je geen lid meer zijn van de "kapotte dynacord delay club zonder schema", je hebt tenslotten een schema.
en ik nu ook, weliswaar niet van de drs78, , maar het is wel een schema, en nu zit het in mijn computer, dus ik kan eigenlijk ook geen lid meer zijn8D
ik ga ze ook een meel sturen voor de drs78, ben benieuwd.
:okdan::okdan::okdan:
groeten,
eroen

ja, dat is allenmaal wel mooi, maar dan kan je geen lid meer zijn van de "kapotte dynacord delay club zonder schema", je hebt tenslotten een schema.
en ik nu ook, weliswaar niet van de drs78, , maar het is wel een schema, en nu zit het in mijn computer, dus ik kan eigenlijk ook geen lid meer zijn8D
ik ga ze ook een meel sturen voor de drs78, ben benieuwd.
:okdan::okdan::okdan:
groeten,
eroen

Ja hallo wie was er ook al weer voorzitter?8~ We moeten het maar zo doen, kan je je Dynacord niet fiksen dan wordt je de club uitgesodemieterd:okdan:
Dus iedereen moet z'n best maar doen om die mooie Dyna's werkend te krijgen, anders ERUIT!!!....en trouwens ik heb ze gefikst zonder schema's...:duivels:
Maar ja het was ook de huur opzeggen voor de ouwe tantaals en nwe bewoners erin, nieuw verfje en tapijt en dan is alles weer mooi en rozig. Na maar zorgen dat de nieuwe bewoners niet in herhaling vallen alhoewel dat moeilijk gaat worden als je in een delay woont*D

Maar pb me anders even je email dan forward ik dat mailtje even naar je, dan kan je jou mail meteen naar de juiste persoon sturen bij Bosch.

Enne als je de DRS schema's eenmaal hebt voeg je ze dan toe in deze thread?

@ mods kan de titel worden veranderd in Dynacord Thread

@ eroen meel is onderweg.

ich habe da meel unterfangen, danke.

( je ziet, mijn duitsch is perfect.)

ik ga ze een mail sturen, en als ik de schema's heb, dan post ik ze.
bedankt,
groeten,
jeoen

Weet iemand van de Dynacord club waar je Dynacord knoppen kan kopen?

En dan bedoel ik die mooie knoppen met uitsteeksel die op de DRS en TAM etc zitten. Ik heb de DRS van Rombraz overgenomen maar daar missen nogal een aantal knoppen van wat ik eigenlijk jammer vind. Ik heb die pik van Bosch al een mail gestuurd dus ff afwachten of die nog spare parts hebben, je weet maar nooit.

Dan voor de non-polarized elco's.....bij Radio Rotor kosten die dingen onbegrijpelijk een godsvermogen maar hier bij Newtone is dat nog best te doen.

http://www.newtone-online.nl/catalog/index.php?cPath=42_97

@ Jeroen al antwoordt gehad vön die Hauptmann?

howdy,
nog niet eens tijd gehad om Hauptmann Uberhaupt een mail te sturen, moet ik nog wel doen.
mijn drs maakt al weer herrie, maar net iets teveel.
gaat dus nog gebeuren.
jij hebt nu 2 werkende ddl's?
groeten,
jeroen

howdy,
nog niet eens tijd gehad om Hauptmann Uberhaupt een mail te sturen, moet ik nog wel doen.
mijn drs maakt al weer herrie, maar net iets teveel.
gaat dus nog gebeuren.
jij hebt nu 2 werkende ddl's?
groeten,
jeroen

Yep en dat gain probleem blijken ze vaker last van te hebben. Ik lees hier en daar dat mensen idd hun gain maar net tot onder ¼ voor negen zetten dus ik laat het zo.
Wil nog wel kijken of de switch aan de achterzijde kan vervangen door een wet/dry pot. Dat zou wel een mooie mod zijn niet?

Nou weer antwoord gehad van Josef van Bosch.....voor de oude modellen van Dynacord hebben ze geen spare parts meer..;{ Scheiße

Maar wel bij gevoegd hiero de Owners Manual van de DRS-78 :okdan:
Had dan wel om de service manual gevraagd maar toch, een gegeven manual moet je niet op zijn nietjes tikken. Ach wat lul ik het is gewoon een pdf, nietjes blijven bij mij steken in me floppy drive....8o)

Misschien dat jij alsnog het schaltplan kan bemachtigen Jeroen....ik geef het op.:Z

Attachments

• Manual DRS 78.pdf
    2,1 MB · Bekeken: 220
een yahoo group is bijna een echt club8D
ik ga lid worden.
heb al m'n mogelijke dynacord bronnen aangeboord voor een schema, maar is tot op heden niet te vinden.
er is zelfs een versterker die ik helemaal niet kan vinden van dynacord, zelfs geen plaatje ervan.
het was een eind60, begin 70 (gitaar?)transistor combo, met een EMxx indicator buisje.
heb zo'n ding toen enkele keren in onderhoud gehad, welk type weet ik niet.
de drs87 is verder niet echt een ingewikkeld apparaat, kom ik dus wel uit.
maar een schema zou dingen wel makkelijker maken.
groeten,
jeroen

Back