De grote Cubase (Studio) 5 thread

Hmm ik krijg C5 over een paar daagjes. Raadt je dus aan om NIET te updaten? Zijn er meer mensen hier die dat kunnen bevestigen?

Ben vanuit de box install rechtstreeks naar de laatste update gegaan en buiten de transparante knopjes (die ik eerlijk gezegd nieteens storend vind) heb ik nergens last van... Draait als een zonnetje zelfs met de meest zware tracks

Hmm ik krijg C5 over een paar daagjes. Raadt je dus aan om NIET te updaten? Zijn er meer mensen hier die dat kunnen bevestigen?

Maakt weinig uit, tenzij je een echt specefieke reden hebt om te updaten; bvb dat je de nieuwe functionaliteit van de CC121 wil gebruiken, dan moet je wel.

Dat geklaag van DJ IVI mag je gerust met een korreltje zout nemen. ;)
Het is vooral belangrijk dat je systeem waarop je C5 draait goed is, dan heb je de minste problemen.

Zelf ook enkel last van transparante knoppen, update is voor de rest gewoon stabiel...

lucky you :-)

ik zou als ik jou was je systeem ff goed checken.. ik heb zelf net een powercore6000 gekocht en ben dus echt een maand bezig geweest om alle kinken uit mn systeem te krijgen voor die het goed deed..

dus:

ALLE drivers up to date
Bios goed instellen, bv: de firewire kaart waar die powercore op zat deed het niet goed als de bios de irqs bepaalde, dat moest windows doen.. moet je in de bios instellen.

ik dacht eerst ook dat het probleem bij TC lag, maar bij wat test kwam ik er achter dat het soms beter werkte en soms minder goed dus ik heb mijn hele systeem over hoop moeten halen en alle onderdelen, drivers enz enz moeten testen voor ik vond wat er fout was..

vaak zijn budget onderdelen in zelfbouw pc's ook een boosdoener... Soms zie je de vetste moederboarden met de dikste Proc's erop en dan hangt dat alles in een Wibra kast, met een Aldi voeding en Lidl geheugen stripjes =(

gedeelde IRQ's, COM poorten die onnodig aanstaan, onnodig geïnstalleerde meuk als Win moviemaker/msn, indexing services enz enz..... Allemaal storingsfactoren

Even googlen op XP / Vista tuning voor DAW's en van A tot Z handmatig je systeem tweaken ;)

Dat geklaag van DJ IVI mag je gerust met een korreltje zout nemen. ;)
.

wat is dat nu voor onzin

je kan beter eens zien op cubase.net forum naar alle anderen die er problemen mee hebben

mijn pc is voor de rest zo clean als wat, puur audio productie en voor de update waren er geen problemen !

ik heb wel een cc121 en ik vermoed dat daar de grootste problemen in zitten met die update

anyway het is gewoon een aanraden om het niet te doen, je doet ermee wat je wilt, ik waarschuw alleen maar

wat zou ik ook zijn met gewoon wat lulkoek rond te verspreiden hierover.

hmmm

ik zie mijn presets niet meer als ik op het 4kantje drukt bij de eq in cubase 5!

Geen idee wat dit nu weer voor grap is...

C:\Documents & Settings\USERNAME\Application Data\Steinberg\Cubase5\project templates heet de templates map nu, dus even je templates overcopuleren en ze zijn weer terug

CNS, alleen bij de EQ? of al je presets?

Je kan proberen MediaBay eens opnieuw te laten scannen.

nog een leuk detail bij mij:

ik had templates voor projecten, die zijn ook weg sinds de update

mokum zei het al.. dat had ik ook, die moet je ff handmatig vinden, openen en dan weer save to template doen.. zo heb ik het gedaan iig.

dat van die steinberg controller, daar doelde ik dus op... mijn systeem werkte ook prima tot ik die firewire powercore aansloot en toen werkte het allemaal opeens niet meer. bleken dus gesharede irqs, verkeerde drivers, bugs in windows, verkeerde chipsets, een hotfix van MS die het ook niet echt deed...

na ja.. daar had ik dus een maand voor nodig om dat allemaal uit te vinden :) (terwijl die het daarvoor dus gewoon deed)

CNS, alleen bij de EQ? of al je presets?

Je kan proberen MediaBay eens opnieuw te laten scannen.

het is gek genoeg alleen bij de EQ

als ik gewoon een compressor open en daarbij het vierkantje rechts dan komt hij dus wel met het popup schermje met de aanwezige presets.

CNS,

De factory EQ presets staan bij mij onder

C:\Documents & Settings\USERNAME\Application Data\Steinberg\Cubase5\Presets en dan in het bestand genaamd VstEqPreset.pxml (die kan je openen in Notepad)

Dan kan je even kijken of die bij jou nog wel bestaat. Misschien moet je Verborgen Bestanden en Mappen uitzetten voordat je Application Data ziet.

wat is dat nu voor onzin

je kan beter eens zien op cubase.net forum naar alle anderen die er problemen mee hebben

mijn pc is voor de rest zo clean als wat, puur audio productie en voor de update waren er geen problemen !

ik heb wel een cc121 en ik vermoed dat daar de grootste problemen in zitten met die update

anyway het is gewoon een aanraden om het niet te doen, je doet ermee wat je wilt, ik waarschuw alleen maar

wat zou ik ook zijn met gewoon wat lulkoek rond te verspreiden hierover.

Zoveel problemen zie ik er niet over op het forum hoor.
En hoeveel klachten zouden er dan zijn?
En hoeveel Cubase 5 gebruikers zijn er?

Graag niet te veel paniek maken. Storm in een glas water.
Het zal toch aan iets in je configuratie liggen. En dat kan Steinberg gewoon nooit testen. Er zijn ontelbare combinaties mogelijk. Naar mijn mening doen ze momenteel goed werk.

P.S. Ik werk nu met C 5.1.0 en tevens in combinatie met de cc121 en ondervind geen problemen.
En als iemand die zou moeten hebben, ben ik het wel, want ik werk op Windows7RC Ultimate (nog niet gesupporte OS van Microsoft). ;)

ik heb trouwens wel het idee dat de freeze niet goed werkt... of ik nou met of zonder channel freeze, het lijkt wel of de plugins niet uitgaan... het scheeld amper in cpu. hebben jullie dat ook?

Back